M. Laverty: CRT překvapení v Sepangu

Pro Rookieho týmu Paul Bird Motorsport bylo vše úplně nové. Ovšem Laverty všechny překvapil, zatímco týmový kolega Yonny Hernández docela zklamal.

Bylo by přehnané napsat, že někdo očekával od Michaela Lavertyho při testu MotoGP nějaké zázraky. Nováček v týmu CRT Paul Bird Motorsport přijel do Sepangu jako absolutní zelenáč, neznal kromě motocyklu ani okruh - ovšem 31-letý pilot ukončil třetí testovací den jako druhý nejlepší jezdec s motocyklem CR. A v hodnocení všech časů po třech dnech byl klasifikován Laverty na místě třetím, tedy hned za oběma prominentními piloty CRT z týmu Power-Electronics-Aspar. Na absolutně nejlepší čas Daniho Pedrosy pak ztratil starší bratr superbikového továrního jezdce Aprilie Eugene Lavertyho pouhých 3,774 sekundy.

"Zažil jsem zde hodně strmou křivku, jak co nejrychleji vše zvládnout a naučit se. První den jsem se učil trať, a k tomu jsem si musel zvyknout na bike, pneumatiky a karbonové brzdy. Je to neuvěřitelný rozdíl proti Hondě z britských superbiků. Motocykl je daleko lepší, dovoluje hodně velkou rychlost v zatáčkách a také najíždění do nich se děje ve větší rychlosti. Pak jsem se pokusil najít limit tohoto biku, kam až můžu jít ", říká dále nováček MotoGP, který se musel při tomto testu spokojit s motocyklem ART-Aprilia z loňského roku, neboť prototypový motocykl vyrobený v dílnách PBM nebyl ještě připraven.
Laverty: "Druhý den to už bylo lepší, získal jsem lepší pocit pro pneumatiky. Třetí den jsem byl druhým nejlepším pilotem CR, takže jsem vlastně hodně blízko ostatním soupeřům. Mohu tedy být momentálně hodně spokojený. Byl to sice teprve můj třetí den vůbec, ale cítím se na motocyklu velmi dobře. Aktuálně mohu být spokojený, jsme tam, kde jsem si při tomto testu přál být. Jednoznačně pozitivní start!"

Může pilot PBM být při příštím testu na stejném místě nebezpečím pro jezdce týmu Aspara Espargara a de Punieta? "To je těžké předpovídat. Teď jsem jezdil ART-Aprilii a příště budu mít k dispozici nový motocykl od PBM s novou jednotnou elektronikou ECU od Magneti-Marelli. (zatím jezdil Laverty ART s vlastní elektronikou od Aprilie - pozn.Bosso). Bylo to dobré, že jsem začal s ART, protože tento motocykl už tým zná a minulý rok se na něm závodilo. Zatímco příští test začínáme od nuly. Jízda s ART se mně velmi líbila, doufám, že náš nový motocykl bude stejně dobrý. Myslím si, že je určitě možné, dokončit sezonu jako nejlepší pilot CRT. Doufám, že budu odmávnut každý závodní víkend před hochy od Aspara", vyhlásil tak tento severní Ir boj zbývajícím špičkovým pilotům CRT.

Na druhé straně boxu PB Motorsport to už tak růžově nevypadalo. Lavertyho týmový kolega Yonny Hernández, který nyní pojede celou sezónu s motocyklem ART-Aprilia, dokončil testy jako třetí od konce: "Bylo to hodně těžké, měli jsme moc problémů. První den vše fungovalo, ale druhý den jsme měli řadu problémů s elektronikou a se spojkou. Dvě spojky jsem zničil. A pak jsem měl také problém, získat ten správný rytmus jízdy. Naposled jsem jezdil s motocyklem před čtyřmi měsíci, tedy ještě před mým zraněním ramene. Nyní se už cítím lépe, ale budu potřebovat ještě čas, abych mohl lépe ovládat motocykl", říká loňský pilot týmu Avintia-Blusens.
I pro tohoto Kolumbijce byla Aprilia něčím úplně novým, neboť vloni závodil s bikem FTR-Kawasaki: "Je to obrovský rozdíl, má úplně jiný motor a s ART se lépe vjíždí do zatáček. A je tu také úplně jiná elektronika. Je to hodně komplikované, neboť Aprilia nabízí různé možnosti nastavení. Musím se všechno učit nově a snažit se motocyklu lépe porozumět. Potřebuji daleko více koI, abych našel ten správný rytmus a pravidlenost. Musím začít s tréninkem Supermota, abych získal nazpět ten správný jezdecký pocit. Kolo po kole musí být prostě lepší. V zásadě jsem ale s novým týmem spokojený a doufám, že se nám podaří dosáhnout společně dobré výsledky".

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist