Lüthi: Se Suzuki do MotoGP?

Jedním z nových týmů schválených do závodního pole MotoGP - vlastně Moto1 - na rok 2012 je i tým pana Daniela Eppa, tedy Interwetten Paddock, který by se po roční pauze - 2010 jezdil v s Hiroshi Aoyamou - znovu objevil v královské kubatuře. Jezdec je jasný: Švýcar Thomas Lüthi.

Manažer švýcarského jezdce Thomase Lüthiho pan Daniel Epp už jeden rok se svým týmem Interwetten Paddock GP v královské kubatuře MotoGP závodil, bylo to vloni s japonským mistrem světa dvěstěpadesátek Hiroshi Aoyamou. Sezóna ale nedopadla vůbec dobře, chyběly nejen potřebné peníze,  ale také Hiro byl dlouhodobě zraněný a jeho náhradník Alex de Angelis se rovněž neprosadil. Takže ani nebylo divu, že se tým v letošním roce závodů kubatury MotoGP nezúčastnil a vrátil se nazpět do Moto2.
Nyní ovšem byl tento tým vybrán na rok 2012, aby doplnil hodně řídké startovní pole královské kubatury motocyklových silničních závodů, tedy MotoGP, nebo chcete-li Moto1. Největším problémem je ale financování celého tohoto projektu: "Návrh od Hondy jsme hodně podrobně prozkoumali, ovšem sehnat ve Švýcarsku přibližně 5 milionů Euro je nemožné", říká Daniel Epp. A to i přesto, že hlavní sponzor, firma Interwetten, je tomuto švýcarskému projektu MotoGP dle Eppa "nakloněn" pozitivně. 
"Jsme ale na dobré cestě", tvrdí Daniel Epp. Jako motocyklová technika pro tento tým se nabízejí tři následující možnosti: Suter/BMW či FTR/Aprilia (mimochodem tento nový motor Aprilia RSV4 speciálně upravený pro CRT do Moto1 bude testovat Alex Hofmann v říjnu a v listopadu) o objemu 1000 ccm nebo Suzuki GSV-R 800: "Suzuki je vyzkoušená a funguje dobře. Pro první naši sezónu by to bylo velmi zajímavé řešení. Nyní čekáme na rozhodnutí od Suzuki. Tom se pak prostě musí s daným materiálem jezdecky vyrovnat".

Na toto téma se ale dost negativně týmový manažer Suzuki v MotoGP Paul Denning: "Suzuki se musí rozhodnout sama. Nemyslím si ale, že pronajmout motocykl Suzuki GSV-R výroby 2011 privátnímu týmu je dobré řešení. Může si snad Suzuki touto cestou  zlepšit globální image nebo dosáhnout lepších výsledků? Ale samozřejmě je to i otázka financí. Pracujeme společně s továrnou na tom nejlepším řešení. A každý plán "A" potřebuje i náhradní plán "B", pokud se plán "A" nepodaří uskutečnit".

Faktem je, že nová litrová Suzuki se ještě neobjevila na testovací dráze...

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist