Lüthi s Eppem do MotoGP v roce 2012

Švýcarský ex-mistr světa stopětadvacítek Thomas Lüthi pojede v roce 2012 prestižní kubaturu MotoGP a to ve staronovém týmu Paddock-GP pod vedením svého manažéra Daniela M. Eppa. Od Dorny a od IRTA dostal Daniel M. Epp už místo na startovním roštu MotoGP pro rok 2012.

Lüthi s Eppem do MotoGP v roce 2012
Vloni byl sice švýcarský "Tomáš" 5x na podiu, bohužel poslední jeho vítězství je už hodně vousaté, neboť pochází až z roku 2006. A během jeho tříletého působení ve dvěstěpadesátkách na tovární Aprilii nevyhrál ani jednou, a nepodařilo se mu to bohužel ani vloni v Moto2. Letos do sezóny našlápl Lüthi skvěle, ve dvou odjetých závodech - 2x podium a průběžné 3. místo v šampionátu - bodově stejně jako druhý Němec Stefan Bradl. 

Plánování na sezónu 2012 je prakticky ukončeno. Švýcar Tom Lüthi pojede v příštím roce kubaturu MotoGP, tedy pokud se nestane něco nepředvídaného. Jeho manažér Daniel M. Epp měl už v minulém roce místo v MotoGP s Japoncem Hiroshim Aoyamou, ovšem po odchodu sponzora Interwetten musel být tento projekt přerušen. Ovšem pan Epp vždy říkal: "Je to pouze přechodné řešení, MotoGP je královská kubatura motocyklové silnice a my se vrátíme".
Nyní v Jerezu potvrdil Daniel M. Epp, že dostal od Dorny fixní místo na startovním roštu pro rok 2012: "Mám od Dorny garantováno jedno místo pro rok 2012 v MotoGP. Pokud vše poběží dle plánu, tak se jezdec bude jmenovat Tom Lüthi", říká pro deník "Basler Zeitung' manažér Epp a dodává: "Bude to po dlouhých 13 rocích, že se na startu nejvyšší motocyklové ligy objeví opět Švýcar - naposled to byl v roce 1998 Curyšan Eskil Suter". 

Tento projekt je plánovaný na 3 roky. Měl vejít v platnost už v roce 2010, ovšem po Grand Prix v Assenu 2009 byl na určitou dobu pozastaven. "Tom a já jsme se tehdy společně rozhodli, že tento projekt posuneme. Tom měl tehdy za sebou hodně těžkou fázi svého závodění a to nejen kvůli tomu, že měl na sobě závaží jezdit v dalším roce MotoGP. Bylo to i hodně jiných důvodů a ani já jsem na tuto úlohu nebyl úplně připraven. Nyní vypadá situace úplně jinak a já jsem se také za dva roky hodně naučil", říká Epp.

Jedním z důvodů tehdy také bylo, že výkony Thomase Lüthiho v létech 2007 - 2009 (pouze 1x2. a 1x3. místo) nepřesvědčily Dornu a ani IRTA, že už je tento Švýcar schopen závodit na úrovni v MotoGP.
"Že chci jet jednou MotoGP, to jsem nikdy nezakrýval. Jestli to bude dříve, nebo se to podaří později, je mně úplně jedno. Ale chci závodit s těmi nejlepšími jezdci na světě a ti jezdí MotoGP", říká jasně 24-letý Švýcar a dále vysvětluje: "Ovšem mé myšlenky patří nejbližší budoucnosti, tedy následujícímu závodu v Estorilu. Po dvou umístěních na podiu jsem ale na té nejlepší cestě."
 
Po odchodu sponzora Interwetten z projektu MotoGP ovšem tato sázková firma nadále podporuje Lüthiho v Moto2.

Finančně je královská kubatura určitě hodně náročná. A jak se ukázalo na příkladu sponzora Interwetten, není dobré být závislý pouze na jednom sponzorovi a proto to chce Epp v budoucnosti udělat úplně jinak. V Curychu byl založen "Business-Club" a ten by měl zabezpečit polovinu potřebného budgetu. Eppovi se dokonce podařilo najít více lidí, kteří chtějí být členem tohoto klubu a kteří dají do závodění Lüthiho na jednu sezónu v MotoGP mezi 10.000 až 25.000 švýcarskými franky (v přepočtu mezi 7.600 až 19.000 Euro).

Pokud se tedy tento plán přepočítá do praxe, tak bude mít Paddock-Club s.r.o. na závodní rok ke třem milionům franků (2,2 milionů Euro). A švýcarský tým MotoGP tak nebude závislý jen na jednom subjektu. Připočítáme-li k tomu ještě další sponzory z jiné branže, tak bude tým 100% finančně zajištěn. Nakonec solidní finanční základ je hodně nutný, neboť zda Lüthi od samotného počátku pojede vpředu, je hodně s otazníkem. A pokud se pilot v MotoGP pohybuje pouze na zadních pozicích, tak je zájem televizních médií minimální. 

S kterým motocyklem ale Lüthi v královské kubatuře nastoupí, není ještě úplně jasné. Pochopitelně, že první volbou je Honda, neboť Epp spolupracoval s Japonci skoro vždy. Ovšem v roce 2012 budou platit nová pravidla a továrny nyní staví nové litrové motocykly.

A k tomu se dají připočítat Claiming-Rule týmy, tedy s vylepšenými superbikovými motory. Ty také budou mít více volnosti v pravidlech a jelikož v současné době jezdí Thomas Lüthi šasí Suter a konstruktér Eskil Suter už má pro testování k dispozici vlastní šasí MotoGP s motorem BMW S1000RR, tak se nabízí i tato možnost.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 3x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist