Lukáš Šembera pojede mistrovství světa

Po roční pauze můžeme zase držet palce českému jezdci ve světových stopětadvacítkách. Stálým jezdcem týmu Matteoni Racing se pro příští sezónu stal Lukáš Šembera!


Není to tak dávno, vlastně jen pár měsíců, co si teenager Lukáš Šembera při srpnové Grand Prix ČR odbyl svůj debutový křest ohněm světové silničářské ekipy. S ohledem na historii motocyklového sportu v naší zemi, se dá bez nadsázky říct, že se dokonce nejednalo jen o nějaký ten takový debut. Vždyť k bodovanému umístění a tím i prvnímu světovému bodu chyběly Brňanovi pouho pouhé 2 vteřiny. A to se stává málokdy. Kluk v obyčejné černé kůži, jenž jisto jistě navodila v myslích fanoušků vzpomínky na ještě nedávnou historii motocyklových závodů, byl po své nedělním závodě, kdy předjel v poli 19 jezdců, smutný i šťastný zároveň. Však kdo by taky nebyl? Na body to nestačilo. Sedmnácté místo v cíli však bylo a zcela určitě i dlouho zůstane považováno naprosto objektivně za úspěch, jehož nedosáhl žádný z jeho předchůdců, kteří kdy do Mistrovství světa vstoupili. Jardou Hulešem počínaje, přes Kubu Smrže, až k Lukaši Peškovi či Karlu Abrahamovi. Dnešní sportovní svět je krutý a ten motocyklový pak obzvláště. Jenom jezdecké kvality Vám mnohdy totiž neumožní dostat vstupenku mezi ty nejlepší. Nicméně přes všechny peripetie, zákulisní operace či zdlouhavá jednání s týmy jako CBC Corse či Kiefer Racing, avšak také zamítavá stanoviska ze strany organizátorů, došlo k dohodě, jenž nakonec šestnáctiletému mladíkovi místo v poli stopětadvacítkářů se startovním číslem 69 v týmu Matteoni Racing na Aprilii zajistila.


A co k celé situaci řekl samotný Lukáš Šembera, pro kterého se běh následujících dní strašně zrychlí: „Všichni, kteří se na tom podíleli, že jsem tuhle možnost dostal, jsou rádi za to jak, to dopadlo. Několik týdnů bylo celé dění jako na houpačce. Jistota jeden den a druhý den nejistota. A trvalo to opravdu moc dlouho. Jsem rád, že budu pokračovat se stejnou partou lidí, s nimiž jsem pracoval již v sezóně 08v průběhu otevřeného španělského šampionátu. Jsem nováček, který nemá co ztratit, ale může se hodně moc naučit. A to je i můj cíl!“

Český fanoušek tak má znova možnost držet palce svým vlastním barvám v té nejnižší třídě 125ccmi, jenž nám vždy v letech minulých činila radost.

Informace o redaktorovi

Martin Hakl - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist