Lukáš Pešek: Potřebujeme zlepšit kvalifikace

Po Jerezu a následném vyšetření se český motocyklový jezdec Lukáš Pešek vyjádřil na svých webových stránkách k dosavadnímu průběhu sezóny nové kubatury Moto2 následovně.

Lukáš Pešek: Potřebujeme zlepšit kvalifikace
První start v Jerezu českému jezdci vyšel velmi dobře, ale následoval hromadný pád v druhém kole a restart. Tam už nedokázal s bolestmi v oblasti hrudníku navázat na předchozí rychlou jízdu a nakonec cílem projel na šestadvacátém místě.

Po návratu domů absolvoval Lukáš Pešek vyšetření v Karlových Varech, kde jezdci Matteoni CP Racing zjistili pět naražených žeber, což si vyžádá nějakou dobu rekonvalescence.


„Když jsem klouzal po zemi, tak jsem narazil do motorky, která ležela přede mnou a ta moje mě k ní přitlačila, takže to nebylo vůbec dobré. Něco podobného se mi v minulosti ještě nestalo a doufám, že ani v budoucnu nestane, protože naražená žebra opravdu bolí,“ řekl k pádu v Jerezu pro MotoGPSports Lukáš Pešek.

Mezi závodem v Jerezu a Le Mans je téměř třítýdenní přestávka, což je pro českého závodníka velké plus. Jak je na tom po zdravotní stránce právě teď, krátce zhodnotil slovy: „Je to určitě lepší než to bylo, ale pořád to není ideální a doufám, že v průběhu tohoto týdne se to ještě zlepší.“

Pokud se podíváme na závod v Kataru a ten zatím poslední v Jerezu, je jasné, že pokud by Lukáš Pešek dokázal v kvalifikaci zajet na pozice blíž předním řadám, dokázal by bojovat nejen o body, ale také o pozice v první desítce.


Příkladem byl start v závodu Velké ceny Španělska, kde okamžitě získal deset pozic v prvním kole a nebýt Tomizawova pádu, mohl být výsledek mnohem příznivější. „Určitě jsem to viděl reálně na body, protože se mi dařilo jet rychle dopředu, což už se nedá říct o druhém startu, protože tam už to bylo špatné,“ pokračoval Lukáš Pešek a hned doplnil: "Jednak mě to hodně bolelo, ale hlavně nešlo dobře dýchat, takže po třech kolech už jsem byl hodně udýchaný a pak už jsem jel, že jsem jel. Je to ale škoda, protože tam byla šance zajet na body. A jak reálná je první desítka? Dostat se do první desítky je pro nás v této chvíli cena zlata, ale když už se tam dostaneme, tak nám to zase bude málo, je to hodně vyrovnané, ale super.“

Na otázku, co bude třeba v přípravě nebo nastavení stroje do budoucna zlepšit především, Lukáš Pešek odpověděl: „Myslím, že naše největší nevýhoda je právě v kvalifikacích a díky tomu také startuji ze zadních pozic. Myslím, že příčinou je především nastavením spojky, které zatím nemáme nejlepší, protože mi zadní kolo brzdí v zatáčkách až moc a na tom budeme muset zapracovat a ideálně to vyladit.“

Po prvním podniku sezony byla na řadě Velká cena Japonska, kde v roce 2009 získal Lukáš Pešek body za sedmé místo. Závod v Motegi ale po problémech letecké dopravy se sopečným prachem z Islandu přesunuli na říjen. „Odkladu Japonska je určitě škoda, protože jsem se tam těšil a pro mě osobně by tam bylo lepší jet hned než do Jerezu, ale tak to je a s tím nic neuděláme.“


Stejné umístění také zajel v závodu Velké ceny Francie, která je na programu už příští víkend. „Loni se tam myslím jelo na vodě. Do Le Mans se ale určitě těším, stejně jak se těším na každý jiný závod, protože čím víc mám najeto, tím je to lepší. Je to okruh, který se mi líbí a všeobecně je to pěkná dráha,“ řekl Lukáš Pešek a závěrem dodal: „Teď jsou ale nové motorky, nové stopy a více méně začínáme každý víkend od nuly.“

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist