Lukáš Pešek: Nekončím, protože bych chtěl

Český motocyklový závodník Lukáš Pešek na svém facebookovém profilu začátkem týdne napsal, že nemá pro letošní sezonu partnera, který by ho podporoval v závodění. Taková je podle českého jezdce realita současnosti a zda to znamená roční pauzu nebo konec závodní kariéry ukáže až čas.

Vítěz závodů nejnižší kubatury motocyklového mistrovství světa Grand Prix Číny a Austrálie z roku 2007 mimo jiné také píše, že si za dobu své úspěšné kariéry splnil co chtěl a všem, kteří stáli při něm, poděkoval za podporu.

S Lukášem Peškem jsme tento týden na toto téma hovořili a prvním bodem, který bych tady rád zmínil je fakt, že rozhodně nemá v úmyslu závodní kariéru ukončit. Naopak teď bude na sobě pracovat o to víc, aby byl připraven, kdykoliv někdo zavolá, okamžitě sednout za řídítka závodního motocyklu a odvést maximálně dobrou práci.
První otázka míří na již zmiňovanou podporu ze strany partnerů, kterou pro letošní ročník Lukáš Pešek nesehnal. Jednoduše, i když velmi obecně, proč? „Sehnat partnera, který by vás v závodění podporoval je stále těžší a těžší,“ uvedl v rozhovoru pro Motorkáře.cz Lukáš Pešek. „Není to problém jen můj nebo jezdců tady v Čechách, ale potýkají se s tím jezdci všude ve světě. Čím výš chcete závodit, tím je to nákladnější a tudíž složitější.“

Do mistrovství světa většina jezdců vstupuje s cílem jet jednou královskou kubaturu. Dá se říct, že jste si loňskou účastí v MotoGP tento sen splnil? „Určitě to byl jeden z cílů, kde se chtěl člověk dostat,“ pokračoval Lukáš Pešek. „Sezona v MotoGP byla stoprocentně splněným snem, to bez debat. Samozřejmě představa o závodění v MotoGP a v dosažených výsledcích byla jiná, než jaká byla skutečnost. Nicméně výsledky byly adekvátní materiálu a podpoře, takže i za to jsem rád.“

V nejnižší kubatuře do 125ccm obsadil Lukáš Pešek v roce 2006 celkové šesté místo a už o rok později figuroval na čtvrté příčce, jedenáct bodů za třetím Japoncem Koyamou. Jak dnes vzpomínáte na éru v nejnižší kubatuře? „To bylo pro mě to nejlepší, co jsem zažil. V podstatě jsem dostal top materiál srovnatelný s ostatními. Nemusel jsem si shánět partnery, protože jsem měl smlouvu na tři roky. V tu dobu se sešly ty nejlepší podmínky, které k závodění mohly být a ty výsledky pak tomu také odpovídaly.“
Když není příležitost jet mistrovství světa, přemýšlíte třeba nad jinými šampionáty v Německu nebo Velké Británii? „Samozřejmě, že ano a mám určitou představu. Ale řekněme si to na rovinu, v těchto šampionátech je jen pár týmů, kde bych chtěl závodit a v této chvíli tam bohužel není pro mě místo. Aby kvůli mně musel někdo z motorky to ne, to není můj styl.“

Pokud by přišla nová příležitost, nový partner a šance závodit, jdete do toho? „Stoprocentně. Ještě jednou říkám, že nekončím. Nekončím, protože bych chtěl. V této chvíli to ale musím stopnout, protože jiné východisko není. V průběhu roku se může stát cokoliv, třeba mi zase někdo zavolá a bude to dobré. Mám v plánu pracovat na kondici a uvidíme, co se mi během roku podaří nebo nepodaří.“

Pracovat na kondici znamená, že musíte makat stejně, jako kdybyste závodil?Myslím, že ještě víc než kdybych závodil, protože tam bude deficit najetých kilometrů, takže o to víc musí člověk makat. Neříkám, že to bude snadné, to vůbec ne, ale nic předem nevzdávám. V této chvíli ale budu normálně chodit do práce. Do jaké to vám teď ale neřeknu, protože ji zatím nemám potvrzenou,“ dodal závěrem Lukáš Pešek.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)




TOPlist