Lukáš Pešek: Nekončím, protože bych chtěl

Český motocyklový závodník Lukáš Pešek na svém facebookovém profilu začátkem týdne napsal, že nemá pro letošní sezonu partnera, který by ho podporoval v závodění. Taková je podle českého jezdce realita současnosti a zda to znamená roční pauzu nebo konec závodní kariéry ukáže až čas.

Lukáš Pešek: Nekončím, protože bych chtěl
Vítěz závodů nejnižší kubatury motocyklového mistrovství světa Grand Prix Číny a Austrálie z roku 2007 mimo jiné také píše, že si za dobu své úspěšné kariéry splnil co chtěl a všem, kteří stáli při něm, poděkoval za podporu.

S Lukášem Peškem jsme tento týden na toto téma hovořili a prvním bodem, který bych tady rád zmínil je fakt, že rozhodně nemá v úmyslu závodní kariéru ukončit. Naopak teď bude na sobě pracovat o to víc, aby byl připraven, kdykoliv někdo zavolá, okamžitě sednout za řídítka závodního motocyklu a odvést maximálně dobrou práci.
První otázka míří na již zmiňovanou podporu ze strany partnerů, kterou pro letošní ročník Lukáš Pešek nesehnal. Jednoduše, i když velmi obecně, proč? „Sehnat partnera, který by vás v závodění podporoval je stále těžší a těžší,“ uvedl v rozhovoru pro Motorkáře.cz Lukáš Pešek. „Není to problém jen můj nebo jezdců tady v Čechách, ale potýkají se s tím jezdci všude ve světě. Čím výš chcete závodit, tím je to nákladnější a tudíž složitější.“

Do mistrovství světa většina jezdců vstupuje s cílem jet jednou královskou kubaturu. Dá se říct, že jste si loňskou účastí v MotoGP tento sen splnil? „Určitě to byl jeden z cílů, kde se chtěl člověk dostat,“ pokračoval Lukáš Pešek. „Sezona v MotoGP byla stoprocentně splněným snem, to bez debat. Samozřejmě představa o závodění v MotoGP a v dosažených výsledcích byla jiná, než jaká byla skutečnost. Nicméně výsledky byly adekvátní materiálu a podpoře, takže i za to jsem rád.“

V nejnižší kubatuře do 125ccm obsadil Lukáš Pešek v roce 2006 celkové šesté místo a už o rok později figuroval na čtvrté příčce, jedenáct bodů za třetím Japoncem Koyamou. Jak dnes vzpomínáte na éru v nejnižší kubatuře? „To bylo pro mě to nejlepší, co jsem zažil. V podstatě jsem dostal top materiál srovnatelný s ostatními. Nemusel jsem si shánět partnery, protože jsem měl smlouvu na tři roky. V tu dobu se sešly ty nejlepší podmínky, které k závodění mohly být a ty výsledky pak tomu také odpovídaly.“
Když není příležitost jet mistrovství světa, přemýšlíte třeba nad jinými šampionáty v Německu nebo Velké Británii? „Samozřejmě, že ano a mám určitou představu. Ale řekněme si to na rovinu, v těchto šampionátech je jen pár týmů, kde bych chtěl závodit a v této chvíli tam bohužel není pro mě místo. Aby kvůli mně musel někdo z motorky to ne, to není můj styl.“

Pokud by přišla nová příležitost, nový partner a šance závodit, jdete do toho? „Stoprocentně. Ještě jednou říkám, že nekončím. Nekončím, protože bych chtěl. V této chvíli to ale musím stopnout, protože jiné východisko není. V průběhu roku se může stát cokoliv, třeba mi zase někdo zavolá a bude to dobré. Mám v plánu pracovat na kondici a uvidíme, co se mi během roku podaří nebo nepodaří.“

Pracovat na kondici znamená, že musíte makat stejně, jako kdybyste závodil?Myslím, že ještě víc než kdybych závodil, protože tam bude deficit najetých kilometrů, takže o to víc musí člověk makat. Neříkám, že to bude snadné, to vůbec ne, ale nic předem nevzdávám. V této chvíli ale budu normálně chodit do práce. Do jaké to vám teď ale neřeknu, protože ji zatím nemám potvrzenou,“ dodal závěrem Lukáš Pešek.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 2.00
Známkováno: 21x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist