Lorenzo chtěl vyzkoušet M1 Open

Španělský jezdec tovární stáje Yamahy Jorge Lorenzo chtěl před začátkem sezony vyzkoušet motocykl Yamaha ve specifikaci Open, což mu ale nebylo umožněno, protože vedení tří ladiček nevidělo důvod absolvovat s Lorenzem test motocyklu, s nímž neměli v plánu nastoupit do sezony ani v průběhu roku závodit.

Lorenzo chtěl vyzkoušet M1 Open
Dvojnásobný mistr světa MotoGP Jorge Lorenzo požadoval, na základě informací britských Motorcycle News, po Yamaze možnost vyzkoušet YZF-M1 Open, což je stroj, který má nyní ve svých boxech tým Forward Racing a s nímž je Aleix Espargaró tak rychlý, což mnohým přímo vyrazilo dech.
V možnosti závodit s motocyklem, který má nárok na více paliva, měkčí pneumatiky, širší možnosti testování a vývoje, viděl Jorge Lorenzo zajímavou příležitost, jak se postavit svým soupeřům v cestě za třetím titulem MotoGP. Samozřejmě to bylo ještě v době než pravidla upravili po přestupu Ducati do kategorie Open. Tovární tým Yamahy ale zůstal ve specifikaci Tovární, takže Lorenzův současný motocykl M1 2014 má pět motorů na rok, dvacet litrů paliva a tvrdší směsi pneumatik.

„Hodně jezdců překvapil výkon některých motocyklů kategorie Open, ale z jejich úhlu pohledu je tu jen jeden záměr a ten je vyhrát,“ vysvětlil v rozhovoru pro Motorcycle News šéf Yamahy Lin Jarvis, jenž dále konstatoval, že se jezdci občas koncentrují na okamžité výsledky, ale na věci je třeba se dívat z širší perspektivy. „Logicky by o našem rozhodnutí pochybovali se slovy: „Proč to nezkusit?“.“
„Je to jejich práce, aby na nás vytvářeli tlak. Prací inženýra je zase uvažovat o strategii v dlouhodobějším horizontu a odhadnout pravděpodobné problémy, které by mohly nastat. Mít měkčí pneumatiku je hlavní výhodou, ale můžeš ji opravdu použít v každém závodu? Výsledek závodu tvoří daleko víc faktorů než jen čistě pohled na časy testů. Rozhodli jsme, že budeme v kategorii Tovární a neviděli jsme sebemenší důvod proto, abychom tuto strategii změnili,“ dodal Lin Jarvis.

Po komplikované předsezonní přípravě, měl Jorge Lorenzo problémy s pneumatikami také v Kataru a první závod roku kvůli pádu nakonec ani nedokončil. Opačně tomu bylo v případě továrního jezdce Hondy Marca Márqueze, úřadujícího mistra světa, jemuž se první závod sezony podařilo vyhrát, třebaže většinu předsezonní přípravy proseděl doma se zlomenou nohou.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist