Letem světem velkých cen

Sezóna se nám přehoupla do závěrečné třetiny a samozřejmě se ve světě nejrychlejších motocyklů a nejlepších pilotů dějí nové a nové věci. Jak říká klasik: „Furt se něco děje.“

Letem světem velkých cen
Tak nejprve probereme jubilanty. Prvním z nich je Valentino Rossi, který svým vítězstvím ve Velké ceně San Marina dosáhl jubilejního 700. vítězství italského jezdce v závodě mistrovství světa silničních motocyklů. „Domácí“ fanoušci by asi těžce nesli, kdyby se tohoto jubilea mělo dosáhnout na některé jiné trati a o víkendu měli tři možnosti, jak tuto metu oslavit. Ve třídě do 125 ccm byl jejich největší favorit Simone Corsi, který ale skončil na třetím místě. První pokus tedy nevyšel. Ještě hůře dopadl další adept, kterým byl Marco Simoncelli. Ten si po pádu dojel pro šesté místo a i když vlastně zvýšil svůj náskok v čele šampionátu, o spokojenosti u něho určitě hovořit nelze. Jak se říká, do třetice všeho nejlepšího. Na řadě byli Valentino Rossi, Loris Capirossi, Andrea Dovizioso a Marco Melandri. Valerián se po startu dostal do menších nesnází, ale po pádu Caseyho Stonera nedal svým pronásledovatelům nejmenší šanci. Svým přesvědčivým triumfem nejenže dosáhl sedmistého italského vítězství, ale jednalo se také o jeho 68. vítězství v nejprestižnější kubatuře (500 + MotoGP), čímž dostihl svého legendárního krajana Giacoma Agostiniho

Připomínka"božského" Aga

           

Ale ani Loris Capirossi nemusel být smutný. Předvedl perfektní souboj o šesté místo s Toselandem a Diviziosem a hlavně jel svůj 277. závod, čímž se v historických tabulkách dostal před Alexe Barrose, který ve své kariéře absolvoval o jeden závod méně. Capirex ale rozhodně neuvažuje o konci kariéry a jeho smlouva s týmem Rizla Suzuki pro rok 2009 je už prý hotová, stačí podepsat. Suzuki pravděpodobně pojede ve stejném složení jako letos, tedy s Lorisem Capirossim a Chrisem Vermeulenem.


Další velkou událostí je přestup Daniho Pedrosy od Michelinu k Bridgestonu. Španělovi zřejmě došla trpělivost při jeho brněnském trápení a ihned po skončení Grand Prix San Marina začal testovat bridže. Vzhledem k tomu, že ke změně došlo k průběhu sezóny, rozhodně se jedná o krok nečekaný. Vše ale bylo po dohodě mezi samotným jezdcem, týmem Repsol a oběma pneumatikářskými koncerny. Nicky Hayden i nadále pojede na francouzských gumách a i v tomto týmu tedy dojde k situaci, kterou vídáme u Fiat Yamahy: Rossi - Bridgestone, Lorenzo – Michelin.


Další zpráva z nejsilnější kubatury se týká budoucnosti Toniho Eliase. I když se hovořilo o jeho konci v MotoGP a přesupu do superbiků, Tonda o tom nechtěl ani slyšet a dvakrát za sebou dosáhl na stupně vítězů. Těmito výsledky si řekl velmi nahlas o angažmá pro příští rok. I když ještě (stejně jako u Capirexe) není vše černé na bílém, vypadá to na dohodu mezi Eliasem a Jorge Martinezem, který by v příštím roce měl v kubatuře MotoGP nastoupit s třetím motocyklem Kawasaki. Zájem na prodloužení Eliasova angažmá má však i jeho stávající zaměstnavatel. V případě odchodu Španěla z týmu Alice Ducati to vypadá na celkovou obměnu tohoto týmu. Na odchodu je totiž údajně i Sylvain Guintoli, který by měl v příštím roce jezdit superbiky v týmu Yamaha France.  V souvislosti s jeho nástupcem v týmu Alice se nejvíce hovoří o Miku Kalliovi.


Nyní nějaké ty zprávy ze světa dvoutaktů, protože i tady se „furt něco děje“ a to nejen na trati ( a že se toho v Misanu dělo dost), ale i v zákulisí. Máme tu jeden konec kariéry a to bohužel konec neslavný. Exmistr světa Manuel Poggiali (2001 - 125; Gilera, 2003 – 250 Aprilia) se poté, co v letošní sezóně do brněnského závodu nasbíral pouhých 16 bodů, rozhodl ukončit kariéru. Je pravda, že od svého druhého titulu v sezóně 2003 v podstatě nic nepředvedl a v sezóně 2007 dokonce zůstal bez angažmá. Rok pauzy tedy Poggimu nepomohl k tomu aby chytil nový dech, jako tomu bylo například u Maxe Biaggiho. V týmu Campetella jej už v San Marinu nahradil Ital Simone Grotzkyj, který dojel s jedním kolem ztráty na patnáctém místě (předposlední). Ve čtvrtlitrech ještě naopak nějaký čas (minimálně příští sezónu) zůstane Alvaro Bautista. Ten už podepsal smlouvu se svým stávajícím týmem Mapfre Aspar, kde pojede samozřejmě s Aprilií.

Zpráva poslední je z té nejslabší kubatury, kde to vypadá na rozšíření startovního pole o další značku. Jedná se o motocykl Maxtra, kde se stejně jako v případě Loncinu bude jednat o čínskou mašinu. Narozdíl od zmiňovaného Loncinu, což je kopie bývalé Malaguti, jde v případě této značky o projekt, který je od počátku čínský. Ale pozor! To, že nepůjde o žádnou slátaninu, která se prodává po hypermarketech, zaručuje jméno muže, který za vším stojí: Garry Taylor. Jo je to ten vousatý pán, který stál za úspěchy značky Suzuki v éře pětistovek a MotoGP. O víkendu tým s jezdcem Michaelem Wilcoxem testoval na okruhu Adria v Italii a vše směřuje k tomu, aby se Maxtra zúčastnila příštího ročníku mistrovství světa třídy do 125 ccm.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist