Letem světem velkých cen

Tenhle týden je po našlapaném červnu poněkud volnější, to ale neznamená, že by lidé, kteří se pohybují ve světě Grand Prix, spali. Testuje se, řeší se nová angažmá, spřádají se plány na budoucí léta.....

První zpráva nepotěší fanoušky MotoGP, kteří tyto bitvy sledují na stanici Eurosport. Promotér Grand Prix silničních motocyklů, organizace Dorna totiž potvrdila, že po letech spolupráce s touto TV stanicí bude po skončení letošní sezóny smlouva ukončena. K jejímu ukončení došlo z iniciativy Dorny, která chce dát větší možnost národním televizním společnostem v Evropě, od čehož si slibuje vyšší diváckou sledovanost. U nás tyto přenosy zajišťuje Česká televize prostřednictvím programu ČT2, ale spousta diváků bude jistě svižný komentář Pepy Kubíčka a jeho hostů postrádat.
Také další zpráva podle mého názoru je spíše „k horšímu.“ (ale to je pochopitelně jen věc názoru, uvidíme). Během závodů v Assenu tzv. Komise Grand Prix (Carmelo Ezpeleta – Dorna, Claude Danis – FIM, Hervé Poncharal – IRTA, Tanako Tsubouchi – MSMS) odsouhlasila náhradu stávající třídy do 250 ccm novou kategorií čtyřtaktů. Přesná specifikace této třídy ještě není určena, ale s největší pravděpodobností se bude jednat o čtyřválcové šestistovky. Průzkum mezi výrobci, kteří by se měli podílet na této třídě, by měl proběhnout už v červenci a poté by se měly upřesnit technické specifikace a pravidla. Výrobcům se zatím nový návrh příliš nezamlouvá, zejména Aprilia, která je v prostřední třídě zastoupena třemi čtvrtinami pole, nemá zájem se na této třídě podílet. Problém nastává také v dohodě mezi Dornou a FGSport o tom, že ve světě GP budou používány pouze prototypy a motocykly, vycházející ze série se budou prohánět pouze v soutěži spadající pod křídla FGSportu. Podle mého názoru ještě zdaleka není nic hotové, jedná se o přesné definování pojmu „prototyp“ (vzpomínáte na problémy Cliffordova týmu WCM s motory z R1?), stále se ještě hovoří o možnosti, že by v této třídě jezdily dvouválcové půllitry, atd... Rozhodně ale nejsem sám, komu bude zvuk cvajtaktů hodně chybět. Podobný osud totiž určitě nemine ani stopětadvacítky.


Zástupci zmíněné společnosti Dorna jednají i na půdě Parlamentu České republiky a to o budoucnosti Grand prix na Masarykově okruhu v Brně. S představiteli poslanecké sněmovny a brněnského autodromu se setkají Carmelo Ezpeleta a Javier Alonso a jednání, které je na programu ve čtvrtek, by mohlo přinést prodložení dosavadní smlouvy o pořádání tohoto podniku až do roku 2013 (dosud 2011).

Nepracuje se pouze u zasedacích stolů, ale samozřejmě se i jezdí a testuje. Tento týden si nový povrch Masarykova okruhu přijeli vyzkoušet jezdci tříd 125 a 250 ccm a také superbiků. V Brně se prohání Karel Abraham, Lukáš Pešek, Mika Kallio, Hiroshi Ayoama, Julian Simon nebo Marco Simoncelli na dvěpade, Randy Krummenacher, Esteve Rabat, Marc Marquez na dvackách ale třeba i Alex Hoffmann se superbikem. V Indianapolis kroužili testovací jezdci po fungl novém okruhu, kde se 14. září pojede po sérii Indycar a Formuli 1 konečně první Grand prix motocyklů. Trať si vyzkoušeli Niccolo Canepa na Ducati, Ben Spies a Nobuatsu Aoki na Suzuki, Olivier Jacque s Kawasaki, Wataru Yoshikawa a Wiliam Coastes na Yamahách a Tadayuki Okada a Erwan Nigon na Hondách. Testuje se i na okruhu v italském Mugellu. Po úspěšném comebacku do sedla speciálu MotoGP se Sete Gibernau opět prohání na Ducati Desmosedici a vše tedy nasvědčuje tomu, že tohoto Španěla opět uvidíme na startovním roštu třídy MotoGP. Kdy a kde to bude? Zatím nic není jisté, ale stále hlasitěji se hovoří o tom, že dojde na populární hru „škatulata hejbejte se.“ Kdo a kam? Vypadá to, že Marco Melandri bude uvolněn ze služeb Ducati a už příští týden na Sachsenringu by mohl nahradit zraněného Johna Hopkinse u Kawasaki. Uvolněné místo u červených se pak logicky nabízí právě pro Seteho. Otázkou zůstává, zda se (v případě uskutečnéní tohoto angažmá) Melandri u Kawasaki chytí a nahradí po Hopperově návratu dalšího zoufalce Anthonyho Westa, nebo by se jednalo pouze o jednorázový záskok. Sám šéf Kawasaki se totiž nechal slyšet, že West má své místo v týmu do konce roku jisté a i v případě, že by Hopper nebyl schopen jet v Laguna Seca, nahradí ho tam některý z dvojice Chaz Davies nebo Jamie Hacking. Takže ne že by nebyli lidi, kvalitních pilotů je plno, ale nejsou motorky!

Informace o redaktorovi

Martin Hakl - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist