Leasing motorů MotoGP nabírá konkrétní podobu

FIM, Dorna a továrny zúčastněné v kubatuře MotoGP se včera sešly během GP Indy, aby se pokusily vyřešit současné problémy malého počtu startujících v královské kubatuře.

Leasing motorů MotoGP nabírá konkrétní podobu
V kubatuře MotoGP se společně pokouší FIM, Dorna a MSMA snížit náklady na závodění, udržet v této kubatuře současné stáje a pokud to bude možné, tak získat některé další. Vždyť 17 jezdců není rozhodně velké závodní pole, tedy pokud chceme hovořit o "Královské kubatuře" a o nejvyšší a nejlepší závodní sérii na dvou kolech na světě vůbec.
 

Z tohoto důvodu byly zpracovány nové návrhy pravidel pro závodní motory třídy MotoGP. Továrny mohou jiným týmům nabídnout pronájmem své motory, které by jednotlivé stáje zabudovaly do libovolných podvozků, tedy i vlastní výroby. Tyto motory by měly stálou základní cenu (hovoří se o částce okolo 1 000 000 Euro, doposud stál leasing kompletního motocyklu Hondy ca 2 500 000 Euro na rok - pozn. redakce).

"Zajímá nás budoucnost kubatury MotoGP a tak jsme jednali s továrnami, zda jsou schopny pronajmout své protypové motory potencionálním zákazníkům" vysvětlil na schůzce zainteresovaných během Grand Prix Indy prezident FIMu Vito Ippolito z Venezuely a dodal: "Byla by to velmi zajímavá cesta, jak zvětšit počet startujících v MotoGP, umožnit vstup novým týmům a snížit zároveň cenu závodění".


Ačkoliv jednání stále probíhají, tak minimálně Honda je proti tomuto řešení. Nový prezident Honda Racing Corporation (HRC) Tetsuo Suzuki řekl na toto téma zcela jasně: "Pro nás má přednost leasing celých hotových motorek.".


Jak známo, Honda je momentálně největším dodavatelem motocyklů do MotoGP, tedy šesti. Následuje Ducati s pěti a Yamaha se čtyřmi motocykly.

A zároveň označil Tetsuo Suzuki za hodně problematické, že by Honda dodala ještě sedmý motocykl: "Principiálně si myslíme, že ponecháme počet našich motorek, tak jak je!"

To by ovšem znamenalo, že jeden ze současných týmů se bude muset uskrovnit a vyjde tak zaprázdno, neboť příchod nového španělského týmu s Alexem Debonem se zdá být hotovou záležitostí. Že by přece jen Scot Honda...?

"V současné době vše probíhá správným směrem. Továrny jsou připraveny motory o obsahu 800 ccm poskytnout od roku 2011. A počet jezdců by se tak měl dlouhodobě zvýšit", řekl dále Vito Ippolito. 

A šéf Dorny Carmelo Ezpeleta dále doplnil: "Továrny navrhly, aby od roku 2011 byly motory formou leasingu pronajaty týmům. A to za velmi férovou základní cenu. Motory by byly ty stejné, které jsou používány nyní a to by nám umožnilo snížit náklady. MSMA ještě nezveřejnila žádný cenový návrh a my nyní ještě čekáme na tuto částku, která pak bude pro všechny povinná. A dále na časově omezený prostor, kdy budou tyto motory k dispozici. Až se tyto dvě záležitosti vyřeší, tak to bude velmi pozitivní vývoj královské kubatury MotoGP", vysvětlit současný stav šéf Dorny, pan Ezpeleta. 

A úplně čerstvá zpráva, kterou přinesly některá zahraniční motocyklová média: 

Ačkoliv by se tento motorový leasing měl odehrát až od roku 2011, tak už v sezóně 2010 by měl jeden tým jet s motorem od jiné továrny. Pokud hádáte tým Hayate, tak je to BINGO! Motor by měl být od Yamahy! A jezdec? Bez práce jsou zatím tak skvělí jezdci, jako Alex de Angelis či třeba Toni Elias.  

A MSMA a Dorna by se aspoň mohly přesvědčit, zda jejich návrh může fungovat v praxi.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 4x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist