Které okruhy přicházejí v úvahu?

Závody Grand Prix čekají v sezóně 2012 změny, tedy nejen co se týká zavedením litrových motorů v královské kubatuře MotoGP a nahrazení stopětadvacítek třídou Moto3, ale také připadají v úvahu nové okruhy.

Které okruhy přicházejí v úvahu?

Promotér australského závodu "Phillip Island Motor Sports Pty Ltd." se nedávno vyjádřil ve smyslu toho, že má platnou smlouvu s Dornou do roku 2016, která mu zaručuje termín září - říjen. Proto nechce akceptovat posunutí závodu Grand Prix na jaro (důvodem je počasí, které většinou v na podzim na Phillip Islandu panuje - zima, déšť), neboť se jarní termín doslova bije se závody WSBK či Formule1.  

Na toto téma reaguje Carmelo Ezpeleta následovně: "Jistě, existuje smlouva do roku 2016. Ale pokud nebude okruh znovu  homologován, tak pozbývá smlouva platnosti", což přeloženo do češtiny znamená: Dorna se eventuálně postará o to, že homologace nebude prodloužena, pokud Australané z podzimního termínu neuhnou! 


Má ale Dorna nějaké jiné možnosti, tedy jiné okruhy? Sezóna 2012 by měla předběžně začít v Kataru a potom pokračovat v Abu Dhabí. A jak dál: "Pořadatelé v New Delhi mají nyní hotovou dráhu pro závody Formule1, my se tam chceme podívat, zda je zde možné závodit i na motorkách. Hlásí se také Austin z USA, ovšem ten přichází v úvahu až v roce 2013, neboť smlouva s Indy bude končit a my chceme zachovat dva závody Grand Prix v USA. A je zde ještě jeden problém, v Katalánsku se změnila vláda, a doposud nevíme (budeme s nimi jednat v červnu 2011) zda budou mít i nadále zájem tento podnik v Barceloně pořádat. Znovu se hlásí Maďarsko, ale po dvou odřeknutích je to hodně nespolehlivý kandidát. Hodně na vážkách je závod Grand Prix Portugalska v Estorilu, naopak Aragón rozhodně zůstane i v roce 2012, nakonec vloni vyhrál cenu jako nejlepší okruh. Je zde ale také varianta, že některé další španělské okruhy dostanou smlouvu jen na dva či tři roky."   

CEO Dorny Carmelo Ezpeleta se také vyjádřil k tématu týmů CRT, tedy Claiming Rule Teams, které se mohou zúčastnit závodů s modifikovanýmu superbikovými motory. Nejdříve si ale zopakujme známá fakta: Zapůjčení satelitního motocyklu od Hondy stojí pro jednoho jezdce na sezónu cca 3 miliony Euro. Eskil Suter nabízí motocykl "CRT" za 800 000 Euro - zatím s motorem BMW. A dále: týmy CRT budou moci na sezónu použít místo předepsaných 6 motorů jejich dvojnásobek, tedy 12, za druhé pak místo 21. litrové nádrže použít palivovou nádrž o objemu 24 litrů. Ale musí také počítat s tím, že jejich motory mohou konkurenční týmy koupit (maximálně ovšem 4x za sezónu) a to za částku 20 000 Euro.

Je zde ale jedno základní pravidlo, komise Grand Prix dopředu jednoznačně určí, kdo je tým CRT a kdo ne! V každém případě musí být zabráněno tomu, aby se za týmy CRT vydávaly tovární týmy Aprilie či BMW s "přemaskovanými" továrními motory. "Nebudeme v žádném případě akceptovat CRT tým s motory Aprilie, které by tak mohly mít výhodu dvojnásobného počtu  motorů proti ostatním soutěžícím a o 3 litry benzínu více. To stejné musí platit i pro BMW".  

Šéf Dorny Carmelo Ezpeleta očekává díky těmto změnám v roce 2012 na startovním roštu MotoGP minimálně 22 jezdců. 

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 3.67
Známkováno: 3x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist