Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
deep-sk: moja vina.
Pravidlá pre sezónu 2016 sa tvorili ešte pred sezónou 2015. Vtedy sa na nich dohodli zúčastnené továrne tímy s Dor nou. Takže Apríla a Suzuki do toho nemajú čo hovoriť.
Evo: ? huh? nejak sme sa asi nepochopili
aspon teda ja neviem o akej vyhode Ducati pises, lebo ja som narazal na to ze preco Aprilia a Suzuki podla tohto clanku nemozu hovorit do vyvoja software (napriek tomu ze uz tuto sezonu zavodia) a Honda/Yamaha/Ducati ano...
Ja som si aspon myslel ze JEDINY dovod preco Aprilia vstupila do MotoGP uz tuto sezonu (a nie az 2016 ako sa cakalo) je to, ze ked bude uz v roku 2015 zavodit tak bude mat tiez moznost zasiahnut do reguli chystanych pre sezonu 2016
SPZ jednou rekl,že zavodeni musí byt kompromis mezi tech. vývojem a diváckou atraktivitou. Je v tom už chaos,ale pokud to prinese vyrovnanost asi je to ta lepší moznost.
deep-sk: výhoda Ducati v tomto prípade pramení z nedávnej minulosti. Ako prvá z tovarnych tímov pristúpila na jednotnú elektroniku a spolupracovala na jej vývoji.
Ještě bych zavedl zákaz předjíždění z leva a pravidlo, že jezdec který není open a dostane kolo, musí tyto pravidla Dorny 100x opsat v angličtině a nechat doma podepsat
Socík jak vyšitej. Je přece logické, že u závodu prototypů zakážeme vývoj . Ducati dokázala vyhrávat i v době, kdy na tom byla ekonomicky hůř než teď. Vyhráli titul a následně se dostali do vývojově slepé uličky. Kdo za to může? Yamaha nebo Honda? Tak se socansky udělá řešení - potrestají se ti, kdo chybu neudělali. Suzuki vyráběla krumpy, co se neprodávaly a tak neměla na závodění. Čí je to chyba? Těch co na okruhu zůstali?
Mašiny jsou pro nás jako ženský (nepůjčujou se a máme je pro zábavu ), tak jsem zvědavej, kdy nějaká komise nařídí jednotný např. trojky kozy. Která bude mít menší půjde pro silikony, ty s většíma pod kudlu na ořezání. A tupé stádo bude jásat nad vyrovnaností a možností každého sáhnout si na trojky
JV, musel by si mít dvě stejně nastavené Hondy a dva Pedrosy, jeden 50 kg, 160 cm a druhý 70 kg, 180cm, pak bys to mohl exaktně změřit. Takto Ti nikdo nedokáže říct rozdíl času na kolo, nicméně rozdíl tam je.
JV - No pane jo, ty jsi zhrubnul...V životě bych nevěřil, že napíšeš duševní zmrd! Jinak tvé obhajování hobitů a chcípáků působí přímo dojemně! Zvláštní je, že tady zatím žádný obhájce trpaslíků nevysvětlil, že normálně rostlí a vážící jezdci nemají šanci i když jich je v popupaci asi 90x víc než nerostů a hobitů!
To voloda.m: Já nemluvím o děvčatech. Jen jsem sem dal svoje otázky plynoucí ze zdejších skvělých diskusí. Na ty mne zajímá odpověď. Jinak jinde se o dívenkách píše a týmy nikoli ohruhy to stojí nějaký peníz. Třeba taková misska v Brně na roštu není vůbec zadarmo. Oficiální hostesky zajišťuje okruh. Jo, ohledně těch postav...třeba skřet je pro mne třeba i 150 kg vážící, 2,20 měřící exot ale duševní zmrd. A hlavně mne zajímá definice...neskutečné výhody...0,001 / 0,01 / 0,1 nebo dokonce vteřina na 10 kg? Vše je měřitelné, že? V Moto3 je to jasné, dovažuje se cca od roku 1994/5? Tehdy se u 125 bralo, že 5 kg je cca 1 koník, takže při 15 kg rozdílu to bylo znát. Ovšem u motoru s 260 koňmi (cca 175 kg) asi taky budou jiné problémy než u 70 kilové osminky s 50ti koníky. Ohledně postav, je to úsměvné...jenže i průměrný človíček jen kouká, když na okruhu potká dívenku, která normálně měří 1,85 a má ještě 20 cm štekle. Takže i jak se zde píše, průměr 180 cm kouká nahoru...
Voloda.m - To ale JV nevysvětlíš! Pikantní je, že třeba když stál Pedrosa na prvním místě, ani ty dva stupínky na podiu mu nestačily na to, aby byl aspoň větší než ty holky pod podiem! Naopak byl menší asi o deset cm!
to JV: Jak jsem se omluvil níže, v moto GP je limitována váha jen stroje, nikoli jezdce, jen se na to dívám s úsměvem, když na roštu stojí jezdec moto GP a holka, která mu drží "slunečník" je o tři hlavy větší.
Vyvoj motora bezi normalne aj pocas sezony to ze sa nesmie nasazdovat do pretekov je celkom logicke. Zoberte si ze mate moto team a dostanete novy vykonnejsi motor v polke sezony. Ale team inej znacky ma ten motor uz v druhom zavode. Jasne ze ma vyhodu a nie je to celko podla fair play. Pocas sezony by sa malo zavodit s rovnakymi podmienkami az do konca. Na testovanie a ladenie prototypu maju vyhradeny cas mimo sezony. S vahou je to tiez tak isto. Ked chcete aby sa zlepsovali casy, jazdili nove rekordy a preteky boli rychle a zaujimave nic ine nezostava len redukovat vahu. 80kg jazdec na 180kg motorke by asi tazko prekonal akykolvek okruhovy rekord gp ktory sa jazdil. Ak chcu nejaky progres ina cesta bohuzial nie je. Zakony fyziky porusit nejde ci sa to niekomu paci alebo nie. To ze jazdia polochlapi a hobbiti ma jednoduche vysvetlenie. Su rychlejsi a o to predsa v gp cely cas ide...
To voloda.m: Než se tady opět rozvine diskuse o hmotnostech, tak jako v minulých týdnech a dále, kdo na to má jezdit MotoGP. Tak by mne zajímalo toto. Co vlastně obnáší dle zdejších diskutérů...neskutečná výhoda lehčích jezdců? Neskutečná??? Jinak výhodička zde je, ale jaká? V MotoGP je podstaně více důležitých věcí! Dále proč jsou malí jezdci uráženi? Proč třeba Abaja je stále kritizován, že na to nemá?
Když neskutečná výhoda...tak to znamená třeba 0,1 vteřiny na zatáčku při rozdíli 10 kg mezi jezdci? V tom případě je zajímavé srovnání nejrychlejších kol z poslední GP v Kataru! Marques váží 59 kg, Abaja 72 kg. Okruh má 16 zatáček, tedy teoreticky 1,6 vteřiny na kolo. Ještě je zde dlouhá rovinka, dále Marques jede továrnu a Abaja open. A reálný rozdíl v časech byl 1,3 vteřiny. Takže náš jezdec dle obrovských výhod Marquese je vlastně lepší, že? V případě handicapu dle dostihů, by vlastně na horším stroji, ale vyrovnané hmotnosti by měl být rychlejší?
Nebo se jako vždy pletu ?
Tato realita je fakt (zdroj MotoGP.com). Žádné pocity, myslím si atd...jak zde bývá argumentováno. Píši to jen proto, jelikož se zde stále používá...jen to co se hodí ke kritice, jako například...Rossi (36) už by měl jít do důchodu, ale že se vrátil Bayliss (46) to bylo výborné...našly by se jistě i jiné případy, kdy stejní "diskutéři" ve dvou stejných případech použijí jiný metr, tedy co se vlastně hodí.
Voloda.m - Jezdí to jezdci postavou dětí, kterým je 12-13let. V lepším případě koncentráčníci se zoufalou postavou! Přitom se tady stejně najdou lidé, kteří tady blekotají, že malá váha a hobití nebo koncentráčnická postava není výhodou... Zvláštní je, že neumí nikdo z nich vysvětlit, proč tedy ti velcí a těžší, nejezdí MGP a pokud vyjímečně ano, tak proč jezdí na chvostu? Je to tak, že lehké mini-figurky mají ne výhodu, ale super-výhodu! Už před lety jsem přestal na MS navštěvovat depo, protože mě pohled na ty nerosty a chrousty nutil k výbuchům smíchu!
Honda má vyvinuto, tak proč by měli jít nahoru i jiní ?
Snad sis nemyslel, Orgovany, žeby toto Dorna "neošéfovala" ...
Evropští pořadatelé by nejradši místo registračních poplatků
Dorně "dodávali" jen sledovanost a tak vzhůru na jiné kontinenty .
Bobus: No jo. Hlavně, že se všechno dělá pro levnější závodění a bezpečnější podmínky pro jezdce.
Nejlevnější je ale ponechat technický reglement beze změn. Zatím se dost zásadně mění technický reglement tak často, že to funguje obráceně.
Tak jsem se spletl, našel jsem toto:
Minimální hmotnost
Moto3: 148 kg (motocykl a jezdec)
Moto2: 215 kg (motocykl, příslušenství, jezdec)
MotoGP: 160 kg (motocykl)
Takže se omlouvám, ale stejně mi to připadá, že tam jezdí děcka.
vždy jsem byl pro závody bez omezení čehokoli-prostě třída 350,tak 350 a ukažte se,třída 1000,tak 1000 a dělejte si co chcete-toto jsou totální nesmysly a kraviny nahrávající určitým stájím,ale hlavně duc - voloda není nebo nebyla náhodou min.váha 148kg??
No, mě fascinuje ta minimální váha. Teď je myslím 165 kg, ale 157 ??? To tam už opravdu budou jezdit , jak říká AKRO, jenom nedomrlí hobiti, normálně urostlý "člověk" si ani neškrtne. Tak tomu říkám pravidlo!!! Bravo
Vůbec bych se nedivil kdyby Honda s Yamahou odešli z MS úplně. Tohle nahrává Ducati, Suzuki. Zákaz vývoje motorů je totální blbost. To má být nějaká motivace ? Ochromení konstruktérské činnosti a vývoje.
Můžete tady nadávat na Dornu a SPZ jak chcete ale faktem je, že se letos pole vyrovnává a závody budou určitě hodně zajímavý
Kdyby nebyly ty "komplikovaný a nepřehledný" předpisy, tak by na Hondu a Yamahu neměla Ducati nárok a Suzki a Aprílie už vůbec ne
deep-sk: moja vina.
Pravidlá pre sezónu 2016 sa tvorili ešte pred sezónou 2015. Vtedy sa na nich dohodli zúčastnené továrne tímy s Dor nou. Takže Apríla a Suzuki do toho nemajú čo hovoriť.
Evo: ? huh? nejak sme sa asi nepochopili
aspon teda ja neviem o akej vyhode Ducati pises, lebo ja som narazal na to ze preco Aprilia a Suzuki podla tohto clanku nemozu hovorit do vyvoja software (napriek tomu ze uz tuto sezonu zavodia) a Honda/Yamaha/Ducati ano...
Ja som si aspon myslel ze JEDINY dovod preco Aprilia vstupila do MotoGP uz tuto sezonu (a nie az 2016 ako sa cakalo) je to, ze ked bude uz v roku 2015 zavodit tak bude mat tiez moznost zasiahnut do reguli chystanych pre sezonu 2016
SPZ jednou rekl,že zavodeni musí byt kompromis mezi tech. vývojem a diváckou atraktivitou. Je v tom už chaos,ale pokud to prinese vyrovnanost asi je to ta lepší moznost.
deep-sk: výhoda Ducati v tomto prípade pramení z nedávnej minulosti. Ako prvá z tovarnych tímov pristúpila na jednotnú elektroniku a spolupracovala na jej vývoji.
Ještě bych zavedl zákaz předjíždění z leva a pravidlo, že jezdec který není open a dostane kolo, musí tyto pravidla Dorny 100x opsat v angličtině a nechat doma podepsat
Socík jak vyšitej. Je přece logické, že u závodu prototypů zakážeme vývoj . Ducati dokázala vyhrávat i v době, kdy na tom byla ekonomicky hůř než teď. Vyhráli titul a následně se dostali do vývojově slepé uličky. Kdo za to může? Yamaha nebo Honda? Tak se socansky udělá řešení - potrestají se ti, kdo chybu neudělali. Suzuki vyráběla krumpy, co se neprodávaly a tak neměla na závodění. Čí je to chyba? Těch co na okruhu zůstali?
Mašiny jsou pro nás jako ženský (nepůjčujou se a máme je pro zábavu ), tak jsem zvědavej, kdy nějaká komise nařídí jednotný např. trojky kozy. Která bude mít menší půjde pro silikony, ty s většíma pod kudlu na ořezání. A tupé stádo bude jásat nad vyrovnaností a možností každého sáhnout si na trojky
Houmr24 - Rozdíl tam bude a o dost příznivý pro trpaslíka!
JV, musel by si mít dvě stejně nastavené Hondy a dva Pedrosy, jeden 50 kg, 160 cm a druhý 70 kg, 180cm, pak bys to mohl exaktně změřit. Takto Ti nikdo nedokáže říct rozdíl času na kolo, nicméně rozdíl tam je.
JV - No pane jo, ty jsi zhrubnul...V životě bych nevěřil, že napíšeš duševní zmrd! Jinak tvé obhajování hobitů a chcípáků působí přímo dojemně! Zvláštní je, že tady zatím žádný obhájce trpaslíků nevysvětlil, že normálně rostlí a vážící jezdci nemají šanci i když jich je v popupaci asi 90x víc než nerostů a hobitů!
To voloda.m: Já nemluvím o děvčatech. Jen jsem sem dal svoje otázky plynoucí ze zdejších skvělých diskusí. Na ty mne zajímá odpověď. Jinak jinde se o dívenkách píše a týmy nikoli ohruhy to stojí nějaký peníz. Třeba taková misska v Brně na roštu není vůbec zadarmo. Oficiální hostesky zajišťuje okruh. Jo, ohledně těch postav...třeba skřet je pro mne třeba i 150 kg vážící, 2,20 měřící exot ale duševní zmrd. A hlavně mne zajímá definice...neskutečné výhody...0,001 / 0,01 / 0,1 nebo dokonce vteřina na 10 kg? Vše je měřitelné, že? V Moto3 je to jasné, dovažuje se cca od roku 1994/5? Tehdy se u 125 bralo, že 5 kg je cca 1 koník, takže při 15 kg rozdílu to bylo znát. Ovšem u motoru s 260 koňmi (cca 175 kg) asi taky budou jiné problémy než u 70 kilové osminky s 50ti koníky. Ohledně postav, je to úsměvné...jenže i průměrný človíček jen kouká, když na okruhu potká dívenku, která normálně měří 1,85 a má ještě 20 cm štekle. Takže i jak se zde píše, průměr 180 cm kouká nahoru...
Voloda.m - To ale JV nevysvětlíš! Pikantní je, že třeba když stál Pedrosa na prvním místě, ani ty dva stupínky na podiu mu nestačily na to, aby byl aspoň větší než ty holky pod podiem! Naopak byl menší asi o deset cm!
to JV: Jak jsem se omluvil níže, v moto GP je limitována váha jen stroje, nikoli jezdce, jen se na to dívám s úsměvem, když na roštu stojí jezdec moto GP a holka, která mu drží "slunečník" je o tři hlavy větší.
Vyvoj motora bezi normalne aj pocas sezony to ze sa nesmie nasazdovat do pretekov je celkom logicke. Zoberte si ze mate moto team a dostanete novy vykonnejsi motor v polke sezony. Ale team inej znacky ma ten motor uz v druhom zavode. Jasne ze ma vyhodu a nie je to celko podla fair play. Pocas sezony by sa malo zavodit s rovnakymi podmienkami az do konca. Na testovanie a ladenie prototypu maju vyhradeny cas mimo sezony. S vahou je to tiez tak isto. Ked chcete aby sa zlepsovali casy, jazdili nove rekordy a preteky boli rychle a zaujimave nic ine nezostava len redukovat vahu. 80kg jazdec na 180kg motorke by asi tazko prekonal akykolvek okruhovy rekord gp ktory sa jazdil. Ak chcu nejaky progres ina cesta bohuzial nie je. Zakony fyziky porusit nejde ci sa to niekomu paci alebo nie. To ze jazdia polochlapi a hobbiti ma jednoduche vysvetlenie. Su rychlejsi a o to predsa v gp cely cas ide...
To voloda.m: Než se tady opět rozvine diskuse o hmotnostech, tak jako v minulých týdnech a dále, kdo na to má jezdit MotoGP. Tak by mne zajímalo toto. Co vlastně obnáší dle zdejších diskutérů...neskutečná výhoda lehčích jezdců? Neskutečná??? Jinak výhodička zde je, ale jaká? V MotoGP je podstaně více důležitých věcí! Dále proč jsou malí jezdci uráženi? Proč třeba Abaja je stále kritizován, že na to nemá?
Když neskutečná výhoda...tak to znamená třeba 0,1 vteřiny na zatáčku při rozdíli 10 kg mezi jezdci? V tom případě je zajímavé srovnání nejrychlejších kol z poslední GP v Kataru! Marques váží 59 kg, Abaja 72 kg. Okruh má 16 zatáček, tedy teoreticky 1,6 vteřiny na kolo. Ještě je zde dlouhá rovinka, dále Marques jede továrnu a Abaja open. A reálný rozdíl v časech byl 1,3 vteřiny. Takže náš jezdec dle obrovských výhod Marquese je vlastně lepší, že? V případě handicapu dle dostihů, by vlastně na horším stroji, ale vyrovnané hmotnosti by měl být rychlejší?
Nebo se jako vždy pletu ?
Tato realita je fakt (zdroj MotoGP.com). Žádné pocity, myslím si atd...jak zde bývá argumentováno. Píši to jen proto, jelikož se zde stále používá...jen to co se hodí ke kritice, jako například...Rossi (36) už by měl jít do důchodu, ale že se vrátil Bayliss (46) to bylo výborné...našly by se jistě i jiné případy, kdy stejní "diskutéři" ve dvou stejných případech použijí jiný metr, tedy co se vlastně hodí.
Voloda.m - Jezdí to jezdci postavou dětí, kterým je 12-13let. V lepším případě koncentráčníci se zoufalou postavou! Přitom se tady stejně najdou lidé, kteří tady blekotají, že malá váha a hobití nebo koncentráčnická postava není výhodou... Zvláštní je, že neumí nikdo z nich vysvětlit, proč tedy ti velcí a těžší, nejezdí MGP a pokud vyjímečně ano, tak proč jezdí na chvostu? Je to tak, že lehké mini-figurky mají ne výhodu, ale super-výhodu! Už před lety jsem přestal na MS navštěvovat depo, protože mě pohled na ty nerosty a chrousty nutil k výbuchům smíchu!
Honda má vyvinuto, tak proč by měli jít nahoru i jiní ?
Snad sis nemyslel, Orgovany, žeby toto Dorna "neošéfovala" ...
Evropští pořadatelé by nejradši místo registračních poplatků
Dorně "dodávali" jen sledovanost a tak vzhůru na jiné kontinenty .
Bobus: No jo. Hlavně, že se všechno dělá pro levnější závodění a bezpečnější podmínky pro jezdce.
Nejlevnější je ale ponechat technický reglement beze změn. Zatím se dost zásadně mění technický reglement tak často, že to funguje obráceně.
Tak jsem se spletl, našel jsem toto:
Minimální hmotnost
Moto3: 148 kg (motocykl a jezdec)
Moto2: 215 kg (motocykl, příslušenství, jezdec)
MotoGP: 160 kg (motocykl)
Takže se omlouvám, ale stejně mi to připadá, že tam jezdí děcka.
vždy jsem byl pro závody bez omezení čehokoli-prostě třída 350,tak 350 a ukažte se,třída 1000,tak 1000 a dělejte si co chcete-toto jsou totální nesmysly a kraviny nahrávající určitým stájím,ale hlavně duc - voloda není nebo nebyla náhodou min.váha 148kg??
preco do vyvoja software (aspon podla tohto clanku) moze hovorit len Honda, Yamaha a Ducati ale uz nie Suzuki a Aprilia?
No, mě fascinuje ta minimální váha. Teď je myslím 165 kg, ale 157 ??? To tam už opravdu budou jezdit , jak říká AKRO, jenom nedomrlí hobiti, normálně urostlý "člověk" si ani neškrtne. Tak tomu říkám pravidlo!!! Bravo
vědecko -technická revoluce jak od Julese Verna
Motto: "rychlejší, vyrovnanější, levnější"
Vůbec bych se nedivil kdyby Honda s Yamahou odešli z MS úplně. Tohle nahrává Ducati, Suzuki. Zákaz vývoje motorů je totální blbost. To má být nějaká motivace ? Ochromení konstruktérské činnosti a vývoje.
Zase debiloviny od SPZky a jeho Dorny! Blbosti a kreténoviny, no to je neuvěřitelné!
Můžete tady nadávat na Dornu a SPZ jak chcete ale faktem je, že se letos pole vyrovnává a závody budou určitě hodně zajímavý
Kdyby nebyly ty "komplikovaný a nepřehledný" předpisy, tak by na Hondu a Yamahu neměla Ducati nárok a Suzki a Aprílie už vůbec ne
Už se to blíží nesmyslným zákonům v čr-taky se v tom nikdo nevyzná,vč.právníků a i těch,kdo to vymyslel!!
GP je závod prototipů a oni mají zákaz vývoje motorů ? Co to má jako znamenat ! Vždyť to nedává logiku
Jsem zvědav na tu jednotnou elektroniku. Věřím že bude bez problému pro všechny.