Komise GP představila změny v pravidlech

V Madridu zasedala Komise Grand Prix a výsledkem je několik změn sportovních a technických předpisů v rámci mistrovství světa silničních motocyklů. Změny se týkají všech tří kategorií Moto3-Moto2-MotoGP a jejich účinnost je s okamžitou platností. Změny řeší například restart přerušeného závodu, nasazení pneumatik do přechodných podmínek v třídě MotoGP a počty homologovaných pohonných jednotek MotoGP. Změny se rovněž týkají zdravotních předpisů, vybavení jezdců, senzorů v Moto2 nebo homologace komponentů v Moto3.

Komise GP představila změny v pravidlech

Co se týče sportovních předpisů, tak první změnou je procedura restartu v případě zastaveného závodu. Záměrem je vše, co restartu předchází urychlit a to u všech tří kategorií Moto3-Moto2-MotoGP. Je tam kratší doba strávená v boxech před zaváděcím kolem a výrazně kratší režim odpočítávání na startovním roštu před zahřívacím kolem. Motory zůstanou v chodu a na jeden motocykl bude pouze jeden mechanik.

V případě tříd Moto3-Moto2, když nastane v závodě víc jak jedno přerušení, bude délka závodu vždy dvě třetiny z předchozího závodu s minimem pěti kol. Takže pokud bude první restartovaný závod ve dvou třetinách původní (originální) délky závodu, pak délka druhého restartovaného závodu bude dvě třetiny této délky a to vždy s minimem pěti kol. V situaci, kdy bude restartovaný závod znovu zastaven po méně než pěti odjetých kolech, pak bude délka závodu stanovena Ředitelstvím závodu a znovu s minimem pěti kol.

Penalizace za nasazení nadlimitního počtu pohonných jednotek se týká kategorie Moto3-MotoGP. Pokud během jednoho závodního víkendu jezdec využije víc než jeden motor navíc (ze stanoveného limitu počet/rok), tak za ten první bude penalizován už v daném závodu, za druhý v následujícím podniku a tak dále. Pro třídu Moto3-Moto2 byl rovněž odsouhlasen výhradní dodavatel pohonných hmot, kterým je nyní společnost Total/Elf.

Výraznější změna přichází v případě pneumatik Michelin, nového jednotného dodavatele pneumatik pro královskou kubaturu MotoGP. Jezdcům nyní bude umožněno využít v závodním víkendu maxima dvaadvaceti hladkých pneumatik (10ks předních a 12ks zadních). V případě obutí do deště je příděl na sedmi kusech přední a sedmi kusech zadní pneumatiky. Novinkou je fakt, že jezdci nyní můžou využít pneumatik do přechodných podmínek (intermediate), které budou pro víkend k dispozici – maximálně tři kusy přední a tři kusy zadní.

Platilo, že výrobci motocyklů třídy MotoGP můžou homologovat až tři různé specifikace pohonných jednotek, které můžou být v průběhu sezony nasazeny. Je to o tom, že jedna specifikace je určena pro tovární tým, ostatní pak pro privátní, satelitní týmy. Změnou je nyní fakt, že od počtu satelitů se odvíjí výše homologovaných specifikací. Takže například Ducati má pro rok 2016 motorky pro celkem čtyři týmy (1 tým tovární + 3týmy satelitní), takže má nově možnost odsouhlasit až čtyři různé specifikace motoru. Pokud by měl výrobce 1+4, jednalo by se o pět možností specifikací. V případě předpisů královské kubatury se rovněž ruší označování “Open a Factory“ pro stroje nebo kategorie.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist