Kevin Schwantz vyzkoušel Suzuki MotoGP

Mistr světa pětistovek z roku 1993 Kevin Schwantz si na domácím Okruhu Amerik v Texasu vyzkoušel litrový prototyp, který tam testuje Suzuki MotoGP. Američan ale v Austinu především testuje motocykl Suzuki GSX-R1000 týmu Yoshimura Suzuki s nímž v červenci absolvuje vytrvalostní závod Suzuka 8Hodin.

Kevin Schwantz vyzkoušel Suzuki MotoGP
Devětačtyřicetiletý Kevin Schwantz si naposledy vyzkoušel motocykl třídy MotoGP v roce 2006, takže v sedle prototypu už nějaký ten rok neseděl. Každopádně jedenáct kol přes pět kilometrů dlouhého okruhu v Austinu zvládl nejlepším časem 2´12,75 sekundy. Pro srovnání, nejrychlejší kolo nedělního závodu MotoGP zajel Marc Márquez časem 2´03,575 sekundy. Poslední Broc Parkes měl kolo za 2´08,632 sekundy.
„Na motorce třídy MotoGP jsem jel potom, co jsem testoval GSX-R1000 Superbike a přišlo mi to, jako přechod z pětistovky na čtvrtlitr,“ uvedl Kevin Schwantz. „Motorka MotoGP je tak malá a kompaktní! Motorka dobře zatáčí, akceleruje, jezdí rychle. Jízdou jsem se hodně bavil a opravdu si to užil. S motorkou máte velký výkon a brzdnou sílu. Brzdíš, přidáš plyn a motorka dělá zbytek. Myslím, že by Suzuki měla závodit. Čím dříve, tím lépe! Můžete hodně testovat, ale až v závodu dokážete mnoha věcem porozumět.“

Počasí je tento týden v Austinu o poznání chladnější než bylo v průběhu závodního víkendu MotoGP. Testovací jezdec Suzuki Randy De Puniet absolvuje na Okruhu Amerik další test v rámci příprav Suzuki na návrat do MotoGP. Francouz první den pracoval na nových nastaveních podvozku a převodovky pro nový okruh, jakým je pro japonského výrobce právě dráha v Texasu. Během dne zajel 56 kol s nejlepším časem 2’06,41 sekundy.
„Tato dráha je nová pro Suzuki, ale ani já jsem od února na motorce neseděl,“ uvedl k testu v Austinu Randy De Puniet, jenž na Okruhu Amerik závodil loni s motocyklem ART týmu Aspar MotoGP. „Nějaký čas jsme strávili změnou nastavení a převodových poměrů, pak jsme srovnávali dva různé rámy a přišli na to, že ten nejlepší, byl tady znovu ten, který jsme už vybrali v Sepangu. Znovu jsme si potvrdili, že je mnohem stabilnější v nájezdu do zatáček.“

„Odpoledne jsme pak testovali různé elektronické mapy. Na první den to nebylo špatné a věřím, že se zítra ještě dokážeme zlepšit,“
dodal k úternímu testu Randy De Puniet, jenž má v plánu testovat také po závodu MotoGP v Argentině.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 3x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist