Kawasaki neplánuje comeback MotoGP

Po prezentaci týmu Forward Racing v Miláně se objevily fámy, že Kawasaki - stejně jako Suzuki - se obejví od roku 2014 opět v královské kubatuře MotoGP. To se ale vůbec nezakládá na pravdě. KHI (Kawasaki Heavy Industries) se chce dle mluvčího Kawasaki Motors Europe Sprecher Martina Lamberta plně koncentrovat na MS-Superbike: "Jelikož jsme vloni prohráli boj o titul o pouhou polovinu bodu, tak chce Kawasaki vyložil veškerou svou energii na to, abychom v 2013 ještě tvrději bojovali ve světovém šampionátu."

2013 běží MS-MotoGP už pátý rok bez Kawasaki. A jak to vypadá aktuálně, tak i několik dalších roků se bude muset královská kubatura obejít bez "Teamu Green".

Tovární tým Kawasaki se v lednu 2009 kvůli dlouhodobým špatným výsledkům a ekonomickým problémům stáhl z MS-MotoGP. Ředitel projektu Ex-MotoGP Ichiro Yoda je nyní ředitelem továrního týmu této značky v MS-Superbike a i on potvrdil, že «Team Green» neplánuje žádný návrat do královské kubatury MotoGP, ačkoliv další z menších japonských továren Suzuki se v roce 2014 vrací. 
Kawasaki totiž chce s vicemistrem světa Tomem Sykesem poprvé od roku 1993 (Scott Russell) opět vyhrát MS-Superbike.

U Kawasaki pro závodění v MS-MotoGP chybí peníze, lidský power a také chuť nejvyššího managementu, bojovat v královské kubatuře s Hondou, Yamahou, Suzuki a Ducati a raději zaměřili svou pozornost tam, kde je to jednodušší a kde nyní závodí pouze jedna továrna Aprilia, ostatní jsou zastoupeny tkzv. semitýmy, jako GoldBet BMW, Alstare Ducati či Provec Kawasaki.


Zklamání v hlavách nejvyšších manažérů závodního oddělení bylo po roce 2008 obrovské, tato sezona byla doslova výsledkovou katastrofou: MS-16. John Hopkins, MS-18. Anthony West a vůbec se jim nepodařilo přiblížit výsledkům třeba Japonce Shinyi Nakana. A to rok předtím byl u Suzuki «Hopper» v MS-MotoGP celkově čtvrtý...


Německý Ex-pilot GP Harald Eckl, který vedl tovární tým MotoGP v sezónách 2003 až 2007, musel tým opustit a přenechat ho novým týmovým manažerům: Michael Bartholemy a Ichiro Yoda ovšem totálně zklamali a zatímco v Ecklových dobách se zajížděly podiová umístění zásluhou Oliviera  Jacqueho a Shinya Nakana, tak po změně vedení to byl výsledkový propadák.

Po odchodu továrny se sice podařilo Andreovi Dosolimu ještě jeden rok nasazovat motocykly Kawasaki v sedle s Marcem Melandrim pod názvem Hayate, když Kawasaki financovala nepřímo a tajně náklady na závodění.

         

Italskému pilotovi se podařilo se závodním materiálem 2008 vyjel celkově desáté místo v MS-MotoGP a dokonce v deštivém závodě v Le Mans 2009 skončil Melandri na senzačním druhém místě.

A jak už bylo řečeno, mateřská firma Kawasaki Heavy Industries na základě stále nižší poptávky a klesajícímu prodeji sportovních motocyklů, odmítá uvolnit ze svého budgetu potřebných víc jak 25 milionů Euro na závodění dvučlenného týmu v MS-MotoGP na jednu sezónu.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Libor Bedřich - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist