Karel Abraham: "S Aprilií se musím více rvát"

Karel Abraham byl odmávnut šachovnicovým praporkem se svým motocyklem CRT-ART-Aprilia při GP Francie v Le Mans na patnácté pozici. Pilot Claiming-Rule ovšem doufá v lepší časy. V sezóně 2014 by měl český jezdec pilotovat Hondu nebo Yamahu.

Karel Abraham: "S Aprilií se musím více rvát"
Český jezdec MotoGP Karel Abraham (Cardion AB Motoracing) si při kolizi v Qualifying 1 v Austinu/Texas s australským Rookiem Bryanem Staringem zlomil klíční kost a kvůli tomuto zranění musel vynechat dva závody. V Le Mans ale díky 16. místu na startovním roštu ukázal pilot Aprilie Claiming-Rule vzestupný trend, v závodě samotném byl odmávnut šachovnicovým praporkem v cíli jako 15. a to znamenalo první mistrovský bod této sezóny.



"Bohužel nám nevyšly zimní testy podle našich představ. Malajsii nemám rád, je tam na mě příliš horko. A v Jerezu jsme ze tří dnů měly dva dny v dešti. Proto jsme na sezonu nebyli vůbec dobře připraveni. Ovšem byly i světlé okamžiky, při testech v Jerezu jsme se nacházeli v časové tabulce hodně blízko nejlepším pilotům CRT, jako jsou Aleix Espargaró či Randy de Puniet. Tedy maximálně jsme byli od nich v jedné sekundě", říká pro německý web SpeedWeek Abaja.

                

Abraham pilotoval vloni (MS-14. s 59 body) motocykl Ducati Desmosedici, ale musel pro letošek přestoupit na motocykl Claiming-Rule: "Přestup na Aprili nebyl vůbec jednoduchý, motor se chová úplně jinak, motocykl je na rovinkách pomalejší než Ducati. Také šasí funguje úplně jinak. Ale v zásadě je tento motocykl lepší, než ten, co jsme měli vloni. Mám v Aprilií více důvěru. Ale ze začátku to bylo hodně těžké. I když mně bylo řečeno: S tímto motocyklem můžeše jezdit rychle a nemusíš si dělat žádné starosti, bude to rozhodně lepší než vloni. Ale já jsem si to musel nedříve srovnat v hlavě!".



23-letý brněnský student vyhrál závod Moto2 v roce 2010 ve Valencii - jako třetí Čech po Františku Šťastném a Lukáši Peškovi v historii vůbec - a rok poté jezdil s prototypem Ducati jako Rookie velmi dobře, častokrát bojoval o Top-6 a nakonec prohrál o titul "Rookie of the Year", pouze těsně v posledním závodě s Calem Crutchlowem. Jak je těžké, spokojit se s rolí pilota Claiming-Rule, pro kterého jsou normálně výsledky Top-Ten - za normálních okolností, když startuje 12 jezdců s prototypy - pouze teoretické?
"Říkal jsem si, pojedu prostě naplno, udělám pro to vše, a budu se snažit dojet co nejvíce vpředu. Na okruzích jako je Jerez, můžeš s bikem CR jezdit hodně blízko za patami jezdců s prototypovými motocykly, bohužel pro ten závod jsem byl zraněný. Ale myslím si, že ještě bude  možnost závodit normálně s jezdci, jako je třeba Ben Spies. Možná, že přijdou tratě, které budou našemu motocyklu vyhovovat více, než Jerez. Jistě, ostatní jezdci CRT se také budou výrazně zlepšovat. Ale je to hned lepší pocit, když víš, že můžeš vždy závodit v Top-Ten. S Hondou či s Yamahou bych to mohl taky. Nyní ale s Aprilií se musím více rvát! Na rok 2014 se ale změní trochu pravidla, a pro soukromé jezdce jako jsem já, bude k dispozici materiál od Hondy či od Yamahy. Musíme si všechny nabídky pořádně prostudovat. A doufám, že se biky CR příští rok díky novým pravidlům ještě více přiblíží prototypům. A při nějakém "bláznivém" závodě se dá dokonce závodit i o podium", uzavřel rozhovor pro SpeedWeek český pilot královské kubatury MotoGP Karel Abraham z Brna.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 4x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist