Kallio testoval Moto1 v Mugellu

Tým Marc VDS má nyní stálé místo ve startovní listině MotoGP na rok 2012 a tak se plně může věnovat testování prototypu Suter s motorem BMW do kategorie Moto1.

Tým Marc VDS Racing Team testoval společně s továrním týmem Ducati na okruhu Mugellu. Motory byly superbikové od BMW, a poprvé místo testovacích jezdců Cudlina či Moralese, se v sedle motocyklu kubatury Moto1 Suter-BMW objevil smluvní jezdec a ex-pilot MotoGP Fin Mika Kallio.
 
"Doposud byly všechny testovací jízdy absolvovány testovacími jezdci a motocykl byl v klidu vyvíjen. Nyní jsem dva dny v Mugellu jezdil já. Na rozdíl od Ducati je tento motocykl úplně jiný. Oba mají své přednosti a zápory. Tento motocykl je jednodušší k ježdění, vypadá stabilněji. A grip je překvapivě lepší", říká Fin, který s motocyklem Ducati závodil v MotoGP dva roky. 

A zápory? Chybí speed, neboť v úterý ztrácel Kallio přibližně tři sekundy na časy Nickyho Haydena s prototypem Ducati GP12.
"Motor ještě určitě není na úrovni, kterou budeme potřebovat příští rok k závodění v MotoGP. Ovšem práce na motoru a na elektronice nejsou ještě vůbec uzavřeny. Čeká nás ještě hodně práce. Výkon motoru prostě musí být přenesen na dráhu. Ovšem celkově jsou pocity velmi dobré", říká finský jezdec Kallio, který se musel ve středu potýkat s problémy superbikového motoru BMW, ze kterého začal z levé strany téct olej a Mika tak mohl ve středu ujet pouze 15 okruhů. 

"Z levé strany motoru začal vytékat olej, když jsem zrovna byl v jedné levotočivé zatáčce. Dostal jsem "mastného" highsidera a už jsem ležel na zádech. Takže jsem nejdříve musel k vyšetření, naštěstí rentgenové snímky neukázaly žádné zlomeniny. Poranil jsem si zápěstí a dlaň. Samozřejmě by bylo lepší, kdyby se test neskončil takto. Ovšem když se testují nové díly, tak k defektům dochází", řekl na závěr testu Mika Kallio.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist