Jsem zde kvuli vitezstvim

Se 17 viteznymi zavody je Japonec Noriyuki Haga (spolecne s Chilim) druhym nejuspesnejsim soucasnym pilotem teto serie. Jak se diva na nastavajici sezonu tento mistr driftu, to se dozvite v nasledujcich radcich.

Jsem zde kvuli vitezstvim
Nabidek na letosni sezonu mel japonsky pilot nekolik, ovsem v jeho rozhodovani hraly nakonec roli hlavne penize. Od Ducati mel, presto vloni na tomto stroji sestkrate vyhral, nabidku na fixni plat 200 000 Euro, ovsem stejne jako Regis Laconi ci James Toseland. U Yamahy si ale tento vloni celkove treti a v roce 2000 vicemistr sveta, prijde na trojnasobek ! plus premie za umisteni v Top – Ten.
Od roku 1995 do 2000 jezdil Haga v tymu Yamaha, z toho od roku 1998 tri roky MS superbiku. A nyni je opet nazpet u Yamahy. „Mnoho soucasnych mechaniku pracovalo se mnou jeste drive. Vratil jsem se prakticky domu. Navic nyni hledam opet dum nedaleko Monzy, abych byl blizko tymoveho centra v Gerno di Lesmo. Navic miluji italsky zivotni styl, mam zde hodne pratel a take fanousku. Je opravdu fantasticke, kdyz se napriklad prochazim ulicemi Milana a musim se podepisovat kolemjdoucim. Oni jsou totiz Italove tak trochu blazni“.
Po prvnich testech, kdy jel Noriyuki poprve na ctyrvalcovem motocyklu o obsahu 1000 ccm, mel Haga zvlastni pocit, nebot z pocatku se zdalo, ze je motocykl jen tezko ovladatelny a kontrolovatelny. Presto odpovida Japonec na otazku, zda bude bojovat letos o titul mistra sveta, celkem jasne: „Jsem zde proto, abych vyhraval. Motocykl je konkurence schopny. Nas jediny problem je, ze letos zacina mistrovstvi sveta prilis brzo. A tak mame trochu zpozdeni. Zatim jsem jel pouze na Phillip Islandu a ted v Monze. Predtim jsem mel az do konce roku 2004 zakaz testovat od sveho byvaleho sefa Marka Griffitha z tymu Renegade. Mel jsem na letosni rok nabidku i od tohoto tymu, ale ja chtel jezdit tovarni motocykl. A tak konecne rozhodnuti udelal nakonec muj manazer Toshi Araki“.
Behem sve kariery v kubature MotoGP se Hagovi prilis nedarilo. Jednak nastoupil v roce 2001 s nulovymi zkusenostmi s dvouvalci, na strane druhe pak Aprilia v roce 2003 nebyla konkurence schopna. A tak ztratil tento japonsky pilot velmi brzo motivaci. A jak je motivovan popularni zavodnik do letosni sezony? „Ackoliv nastoupi do sezony cela rada japonskych firem, nemyslim si, ze by to byl konec dvouvalcove Ducati. Vzdyt FO5 se od lonskeho modelu prakticyk nelisi a tak se mohou pouzivat data z lonske sezony, a tech je opravdu hodne. Zatimco Yamaha, Kawasaki a Suzuki musi teprve nove informace shromazdovat. A jelikoz sezona zacina uz 26. unora, tak nebudeme pochopitelne pripraveni na 100%. Ale, ja pojedu uz od prvniho zavodu naplno a o viteztsvi !, pokud se naskytne tato moznost“, slibuje svym fanouskum japonsky mistr riditek.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist