John Hopkins ve Formuli 1

Američan John Hopkins si včera vyzkoušel řítit po okruhu ve Valencii vůz Formule 1, jeho protějšek Tonio Liuzzi dostal při řízení stroje Suzuki GSV-R orgasmus.

Na okruhu Ricardo Torma ve Valencii si včera své pracovní nástroje vyměnili John Hopkins, motocyklový závodník týmu Rizla Suzuki MotoGP a Tonio Liuzzi, automobilový závodník týmu formule 1 Scuderia Toro Rosso. Američan Hopkins si za cíl své jízdy s formulovým vozem dal vylepšení svého času, který ve Valencii dosáhl s motocyklem Suzuki třídy MotoGP. Tento čas, který byl z víkendové Grand Prix Valencie na hodnotě 1:31,65, se také Hopperovi podařilo zlepšit, když s formulí jel jedno kolo za 1:19,8, tedy pouze o pět sekund pomaleji, než na stejném okruhu jezdí špičkový piloti nejsledovanější automobilové kategorie.
"Na dnešní den jsem se těšil několik týdnů," říkal závěrem dne John Hopkins. "Dnes se mi splnil jeden sen. Nejprve jsem byl ohromen, když jsem se díval na všechny ty knoflíky na volantu, pak jsem se zaměřil na samotnou jízdu. Brzy jsem pochopil, že i v zatáčkách pod brzdami musím držet motor v otáčkách. Říká se to snadno, ale několikrát jsem se i roztočil. Pak jsem si zvykal na pozdější brzdění a nakonec jsem se již cítil jako automobilový závodník. Neustále jsem se pokoušel zrychlovat, až jsem cítil, jak mi drifftuje zadek formule. Myslím si, že to bylo pro mě snadnější než pro Toniho na dvou kolech. Ovšem musím uznat, že i on byl dobrý, vyrazil po zadním kole a nakonec se dostal i kolenem na zem."
"Byl to pro mne orgasmus, bylo to ohromné, bylo to úžasné! Vždy jsem měl rád motocykly, ale po dnešní zkušenosti je miluji ještě víc," doplnil Hopkinse Tonio Liuzzi. "Chlapci co na nich závodí jsou neuvěřitelní, to nejsou lidi. Motorka je jako šílený kůň, opravdu je hodně těžké udržet na zemi přední kolo. Chtěl jsem vyzkoušet své možnosti, ale cítil jsem za svými zády stíny Franze a Gerharda (šéf týmu Toro Rosso a Gerhard Berger – manažer týmu Toro Rosso), kteří mi neustále říkali, abych byl opatrný, protože za dva týdny zahajujeme zimní testování. Myslím si, že na tuto motorku musíte nastoupit s odhodláním podstoupit větší riziko, než jsem byl dnes já ochotný podstoupit. Na motorce máte mnoho možností projetí zatáčkou. Bylo to pro mne něco fantastického, něco po čem se mi chvělo celé tělo. Nejúžasnější bylo naklánění do zatáček, fascinovalo mě naklonění nad asfaltem. Miloval bych závodit na takovémto motocyklu. A rozdíl mezi formulemi? Auto Formule 1 je komplikovanější na řízení, ale John to zvládnul a dokázal formuli ovládat velmi rychle a velmi působivě."


Informace o redaktorovi

Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist