Jezdci MotoGP testovali pneumatiky Michelin

Den po závodu v Aragonii testovali jezdci královské kubatury pneumatiky francouzského výrobce Michelin, který počínaje letošními zimními testy nahradí od sezony 2016 v roli jednotného dodavatele obutí MotoGP japonský Bridgestone. Naposledy testovali v Brně, ale kvůli nepřízni počasí test kompletně dokončili až nyní v Aragonii. Testu se zúčastnilo celkem čtrnáct jezdců, nicméně chyběl vítěz závodu v Aragonii Jorge Lorenzo.

Test v Aragonii byl poslední v sezoně, protože další proběhne až po skončení letošního ročníku ve Valencii, kde týmy královské kubatury odstartují předsezonní přípravu na rok 2016. Michelin přivezl čtyři přední a tři různé zadní hladké pneumatiky, které jezdci v pondělí na dráze MotorLand Aragónu vyzkoušeli.

Z tovární Yamahy testoval pouze Valentino Rossi, který ale zaznamenal pád. Nehoda se dle informací z Aragonie obešla bez zranění, nicméně Ital si měl stěžovat na bolesti ramene, což není před finále sezony úplně to nejlepší, co by Rossiho mohlo potkat. Jorge Lorenzo, který s Rossim bojuje o titul mistra světa, test pneumatik Michelin neabsolvoval.

Na dráze MotorLand Aragónu byli dále jezdci jako Marc Márquez (Repsol Honda Team), Dani Pedrosa (Repsol Honda Team), Andrea Dovizioso (Ducati Team), Aleix Espargaró (Team Suzuki Ecstar), Stefan Bradl s Álvarem Bautistou (oba - Aprilia Racing Team Gresini), Bradley Smith s Polem Espargarem (oba - Monster Yamaha Tech 3), Scott Redding (Estrella Galicia 0,0 Marc VDS Racing), Cal Crutchlow a Jack Miller (oba – LCR Honda) a Danilo Petrucci (Octo Pramac Racing).

K testu na španělském okruhu technický ředitel Michelinu Nicolas Goubert poznamenal: „Pro nás je to celkem nová dráha. V kalendáři šampionátu je už několik let, ale to my jsme už v seriálu nebyli. Přivezli jsme tu materiál, který jsme naposledy testovali v Misanu, takže většinu jsme již zkoušeli, pouze jedna nová volba byla u přední pneumatiky plus řada tří různých zadních pneumatik.“

„Snažili jsme se pokrýt různé podmínky, abychom zjistili správný kompromis mezi dobrým výkonem a konzistencí. Profily jsou nyní vice méně dané, takže u zadní pneumatiky je to především o směsi. Zkoušíme hlavně různé směsi, aby vyhovovaly podmínkám a rozvržení dráhy. U přední strany to bylo o dvou různých směsích, dvou různých konstrukcí pneumatik, kde se snažíme o zlepšení, protože tam ještě máme určité problémy a musíme pokračovat v zlepšování.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist