Jezdci MotoGP po Qataru

V následujícím článku si přečtěte podrobné názory všech šestnácti pilotů královské kubatury po úvodním závodě v Losailu. Ne všechno totiž bylo pochopitelně při televizním přenosu vidět a naopak jezdci samotní se ze svých pocitů vyznávají raději až s klidnou hlavou, tedy takříkajíc do protokolu.

Jezdci MotoGP po Qataru

1 Casey STONER AUS Repsol Honda Team čas 42'38.569

 "Nemohlo to už být lepší! Je to podobné, jako v roce 2007, když jsme vyhráli titul mistra světa. S Hondou běží vše úplně skvěle. Už při testech jsme dosáhli hodně a měli stále lepší a lepší pocit. A tento víkend jsme se neustále zlepšovali a to se potvrdilo i v závodě. Ve warm upu jsem pozoroval, že s plnou nádrží nejede motocykl tak dobře. Tak jsem s útokem počkal, až bude nádrž prázdnější a pak jsem zaútočil", byl velmi spokojený tovární pilot HRC a týmu Repsol Honda.

2 Jorge LORENZO SPA Yamaha Factory Racing +3.440

"Myslím si, že mohu být na toto podiové umístění hrdý. Druhé místo je pro mě jako vítězství. Jel jsem úplně naplno a lépe už to nešlo. V každé zatáčce, v každém kole jsem byl absolutně na limitu. Už jsem neměl žádné rezervy. Mnoho lidí nám před tímto závodem nevěřilo, my jako tým ale ano. Jednou jsem také málem spadl, a tím jsem ztratil kontakt s Caseyem. Ten byl ale dnes rychlý, hodně rychlý", okomentoval úvodní závod úřadující mistr světa.

3 Dani PEDROSA SPA Repsol Honda Team +5.051 

"Jel jsem konstantně a mohu být spokojený. Bohužel v polovině závodu jsem začal mít problém s levým ramenem a nemohl jsem dále pořádně kontrolovat motocykl. A tak jsem se soustředil jen na to, dojet do cíle. Bylo to opravdu hodně těžké. Nyní se musím tento problém do příštího závodu pokusit odstranit. V závěru závodu jsem nemohl skoro držet řidítka a posledních 7 až 8 kol ani používat spojku. Jsem z toho smutný, neboť nevím co přinese z tohoto pohledu budoucnost. Přitom jsem byl jediný, který dokázal kontrovat Stonerovi. Byl to pro mě nejtěžší závod mého života", říkal po závodě Dani Pedrosa, který si vloni při tréninku na Grand Prix Motegi zlomil levou klíční kost a následky tohoto zranění bohužel pociťuje dodnes.  
 

4 Andrea DOVIZIOSO ITA Repsol Honda Team +5.942 

"Jsem trochu zklamán, náš cíl bylo podiové umístění. Ovšem jinak to byl dobrý závod. Své nejrychlejší kolo jsem jel v úplném konci závodu, takže se musíme pokusit udělat ještě poslední krok, abych byl stejně rychlý jako Casey a Dani. Předjížděcí manévr Simoncelliho byl dle mého mínění na hranici, a my jsme tím ztratili čas, který potom chyběl k podiovému umístění", vysvětloval po závodě tovární jezdec Repsol Hondy Andrea Dovizioso.

5 Marco SIMONCELLI ITA San Carlo Honda Gresini +7.358 

"Jsem opravdu nadšený. V prvních kolech jsem byl tak vzrušený, neboť to byla opravdu radost, bojovat v první skupině. Musel jsem ale zachovat klid, jinak bych spadl. Když jsem předjel Doviziosa, tak jsem si myslel, že dojedu ještě Lorenza, ale udělal jsem malou chybu a ztratil rytmus"., zhodnotil závod tovární pilot HRC Marco Simoncelli.

6 Ben SPIES USA Yamaha Factory Racing +10.468 

"První závod máme za námi a nebylo to perfektní. V první zatáčce jsem jel příliš venkem a dostal se tak až za Barberu a Rossiho a za nimi jsem zůstal viset. Bojovali oba mezi sebou a mezitím nám odjela špice závodu. Největší problémem bylo předjet Rossiho, když se mně to podařilo, tak už to bylo jednodušší. Mohl jsem začít jezdit rychlá kola a také motorka se už chovala lépe. Prostě jsem na startu neměl štěstí. Byl to letošní první závod, sice jsem neskončil v Top5, ale získali jsme nějaké body, takže musím být spokojený", tolik druhý tovární pilot Yamahy, Ben Spies.

7 Valentino ROSSI ITA Ducati Team +16.431

"Samozřejmě, že jsme sem nepřijeli pro sedmé místo, ale jsou tady taky pozitivní věci, počínaje časy, protože jsme zajížděli docela rychlá kola. Měl jsem velmi dobrý start, to byl velmi příjemný pocit, protože výkon, který tento motocykl má, opravdu na rozjezdu moc pomáhá. Pak jsem udělal malou chybu v prvním oblouku, což byla škoda, protože jsem se pak kvůli tomu na pár kol zasekl za Barberou. Kdyby k tomu nedošlo, tak jsem mohl být blíže za Simoncellim a Doviziosem, protože pak jsem s nimi část závodu držel krok. Nemyslím, že bych je mohl předjet, protože ke konci závodu už jsem stejně nebyl schopen jet tak, jak bych měl. To ale nespojuji s Ducati, protože po tom co jsem si zranil rameno, jsem tento problém v konečné fázi závodů měl už minulý rok, takže vzhledem k tomu, že jsou to dva tak rozdílné motocykly, je to prostě jen otázka toho, že nejsem fyzicky v pořádku. Ale není to jen to. Je zřejmé, že náš motocykl musíme vylepšit, protože ostatní od minulého roku evidentntě pokročili kupředu. V každém případě jsem se ale při tomto testu a závodu hodně naučil a už jsme byli schopni velmi přesně pojmenovat to, co se musí z dlouhodobého hlediska vylepšit, aby jsme se mohli zlepšit například i v druhé polovině této sezóny. Na druhé straně – z krátkotobého hlediska budeme dále pracovat na vylepšení nastavení, získávání zkušeností s tímto motocyklem a já budu dělat vše pro to, abych se dostal do dobré kondice.“, byl po závodě hodně hovorný ex-šampion Valentino Rossi.

8 Colin EDWARDS USA Monster Yamaha Tech 3 +26.293 

"Lépe už to dnes nešlo. Jsem spokojený s tím, jak jsem dnes závodil. Umístění v Top8 je při rychlosti ostatních soupeřů opravdu OK. Jsem prostě tam, kde jsem si myslel. Myslel jsem si, že pokud na startu zariskuji, mohu dojet v Top6. To jsem také vnějškem zkusil, ale málem jsem vjel do Bena, a to by nebylo na začátek zrovna to nejlepší. Jinak jsem si myslel, že mohu závodit proti Rossimu, ale ten i přesto, že nemůže jet na 100%, je stále velmi dobrý.", byl po závodě se svým výsledkem spokojený veterán startovního pole královské kubatury.

9 Nicky HAYDEN USA Ducati Team +27.416 

„Měl jsem špatný start do závodu a pak, když De Puniet upadl, jsem jel přímo na něj, takže jsem musel skoro zastavit, abych ho nepřejel. Jsem rád, že se to nestalo, ale bylo to hrozné brzdění, protož jsem byl těsně za jezdcem přede mnou. Pak jsem se začal znovu porbíjet kupředu a když jsem se ocitl na devátém místě, tak se podařilo dostat do dobrého rytmu. Pokoušel jsem se dostihnout Edwardse, protože jsem si myslel, že by bylo dobré, si to s ním v posledním kole rozdat, ale nepodařilo se mě k němu dostatečně přiblížit. Byl to pro mě náročný víkend na trati i mimo ni, ale všichni zde pracovali na maximum. Byli těmi, kteří první přicházeli a poslední z boxu odcházeli. Nemohu být spokojen s výsledkem na trati, ale ke konci se to zlepšilo a na úplném konci jsem zajel své nerychlejší kolo. Čeká nás spousta práce, toto byl zatím jen první závod a nidko nemůže říci, že jsme nedělali vše pro to, abychom se zde pokusili uspět.“, zakončil nedělní závod tovární jezdec Ducati.

10 Hiroshi AOYAMA JPN San Carlo Honda Gresini +28.920 

"Myslel jsem si, že to může být dobrý závod. Ale přede mnou těsně spadl Randy de Puniet a já jsem ztratil několik míst", říkal ex-mistr světa dvěstěpadesátek Hiro Aoyama

11 Cal CRUTCHLOW GBR Monster Yamaha Tech 3 +34.539 

"Jsem skoro spokojen, ovšem po dobré kvalifikaci jsem doufal v Top10. Nebyl jsem schopen udržet tempo s Nickym a s Aoyamou, neboť jsem se nemohl dostat přes Barberu. Oni ho předjeli a já zůstal za ním. Jeho Ducati je totiž hodně rychlá. Jsem ale rád, že jsem bojoval o umístění Top10 a nasbíral hodně zkušeností do dalšího průběhu sezóny MotoGP." byl celkem spokojený nováček královské kubatury, kterého ale nyní ze čtyř následujících okruhů Jerez, Estoril, Le Mans a Catalunya čekají tři, které ještě nezná. 

12 Hector BARBERA SPA Mapfre Aspar Team Ducati +34.829
 

"Byl to hodně těžký závod. Motocykl totiž nefungoval tak, jak v kvalifikaci. To nám ukázala i telemetrie. Měli jsme prostě smůlu. V Jerezu to bude úplně jiné, neboť v trénincích se nám zde dařilo a vidíme to vše pozitivně", tolik první privátní jezdec Ducati ze včerejšího závodu.

13 Karel ABRAHAM CZE Cardion AB Motoracing Ducati +37.957
 

„Mrzí mě, že Toni Elias a Loris Capirossi závod nedokončili. Jsou to soupeři, se kterými jsem chtěl bojovat. Ve druhém kole jsem ale měl problémy s nefunkční brzdou. Kvůli tomu jsem vyjel z trati a jen těsně se tak vyhnul kačírku. Ztratil jsem tak kontakt se skupinou jezdců přede mnou a už se mi ji bohužel nepodařilo dojet. Fyzická kondice je docela v pohodě, ale musím zapracovat na rukou, v závěru už mi trochu docházela síla.“, okomentoval svůj premiérový závod v MotoGP nejmladší jezdec startovního pole královské kubatury. 

DNF Toni ELIAS SPA LCR Honda MotoGP 

"Nojo, první závodní víkend byl hodně těžký. Nenašli jsme prostě nastavení, abychom jezdili hlouběji pod 1:58. Nešlo to rychleji, byl to náš limit. Je mně líto, že jsem spadl, prostě musíme na tento špatný víkend zapomenout a v Jerezu začít zase od začátku", byl hodně smutný mistr světa Moto2,  který se už těšil na 2 mistrovské body a nakonec přece jen spadl. 

DNF Loris CAPIROSSI ITA Pramac Racing Team Ducati 

"V závodním sportu se takové věci stávají. Zvláště je mně líto, že se to stalo po kolizi s mým novým týmovým kolegou, i když on za to vůbec nemůže. Musíme prostě otočit list a příště mít více štěstí", byl velmi férový 37-letý italský mohykán po svém 316 startu v závodech Grand Prix.

DNF Randy DE PUNIET FRA Pramac Racing Team Ducati 

"Je mně hodně líto, že jsem spadl a ještě více, že jsem měl tu smůlu a trefil při pádu mého týmového kolegu (De Puinetův motocykl totiž při pádu trefil spojkovou páčku Capirossiho). Zřejmě byla levá strana mé zadní pneumatiky ještě studená. Je to škoda, po dobrém warm upu jsem si hodně věřil", byl hodně rozmrzelý francouzský pilot.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.17
Známkováno: 18x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist