Jezdci CRT po testech v Jerezu

Třídennní testy jezdců MotoGP s motocykly CRT byly včera zakončeny na španělském okruhu Jerez de la Frontera a časově se ukázalo, že se motocykly CRT každým testovacím dnem časově zrychlují a potřebují prostě potřebnou trpělivost, ostatně ani prototypy se nevyvíjely během několika dní, či měsíců. A motocykly CRT jsou hodně mladé...!

Jezdci CRT po testech v Jerezu
Francouz Randy de Puniet byl opět nejrychlejším jezdcem CRT na testech v Jerezu, což ale nebylo tak podstatné. Daleko důležitější ale bylo, že se z listopadových testů, kdy zajel čas 1’41”5 dokázal včera po 66 ujetých kolech zlepšit až na konečných 1:40.3 a zaostal tak za Hectorem Barberou na prototypovém motocyklu Ducati GP"Zero" o pouhých 0,3 sekundy. I tak by mu tento čas stačil ke 14. místu na startovním roštu GP Španělska 2011 a to jen o nepatrných 0,115 sekundy za Rossim (12.) a 0,083 za Barberou (13.), ovšem před Hopkinsem, Capirossim, Abrahamem a Eliasem.

"Pracovali jsem hodně na elektronice a na zavěšení. Ze začátku jsem byl naštvaný, protože jsem byl pomalejší než v listopadu. Ale řekl jsem si, že máme ještě dva dny čas a podařilo se nám po anylýze všech dat v závěru testování hodně zrychlit", řekl Randy de Puniet, který z času prvního dne ubral na závěr testování 1,3 sekundy.

Týmový kolega Aleix Espargaró měl ze začátku testování horečku a druhý den zase dvakrát havaroval na nečisté trati od oleje. "První den jsem se nemohl vůbec koncentrovat, měl jsem také horečku a ukončil jsem testování dříve. S posledním dnem jsem ale spokojen, jednak jsem zrychlil a také našel správný jezdecký rytmus", říkal španělský pilot Aleix Espargaro, který na de Punieta ztratil 0,8 sekundy a který se během testů zlepšil z 1´42.8 na konečných 1´41.10, tedy o 1,7 sekundy.

Mattia Pasini byl v konečném pořadí třetí a dokázal každý den zrychlit o celou sekundu, tedy z původních 1´43.2 na konečných 1´41.29. Nakonec byl jen o 0,19 sekundy pomalejší než Espargaro, který už má z kubatury MotoGP a s pneumatikami Bridgestone zkušenosti z roku 2009 a 2010. "Ačkoliv někteří kritikové říkají, že mě s většími motocykly limituje mé dávné zranění ruky z motokrosu, tak to není pravda. Na motocyklu se cítím den ode dne lépe a lépe a je to vidět i na dosažených časech", říkal spokojeně Ital Mattia Pasini, který ostatně testoval motocykl MotoGP Ducati Desmosedici v srpnu 2009 u nás v Brně a potom ještě v Mugellu.

Rookie GP Danilo Petrucci sbíral první informace s motocyklem Claiming-Rule. Testoval dva různé rámy: jeden od firmy Ioda a druhý od Aprilie, ovšem se šasím Ioda zajel rychlejší čas a tak se nakonec rozhodl pro toto prototypové šasí. Na nové testy od  Ioda Racing Project CRT ve dnech 8. a 9. března v Aragonu pak dostane stockový vicešampion některé nové díly: "Pro mě zde bylo všechno nové a pořád jsem se učil. Celkově jsem ale spokojený, protože se cítím na motorce opravdu v pohodě a také se mně splnil sen, že mohu závodit v královské kubatuře. Rozhodli jsme se pracovat dále se šasím Ioda, neboť  s tím jsem byl hned o sekundu rychlejší a tým s tím souhlasil", říkal po testech Petrucci, který se z času prvního dne 1´43.3 posunul na konečných 1´41.6, tedy o 1,7 sekundy.

Zkušený James Ellison, kteý pilotoval v roce 2006 jeden ze dvou motocyklů Yamaha Tech3 v královské kubatuře, testoval pouhé dva dny, neboť první den nebyl jeho nový motocykl CR-Aprilia ještě připraven. V úterý zajel čas 1´44.4 a ve středu se zlepšil na 1´42.5, tedy zaznamenal progres skoro o 2 sekundy. Přitom jeho tým PB Motorsport ještě nenasadil na motocykl ART karbonové brzdy, nýbrž použil klasické superbikové, tedy železné. "Nemyslím si, že jsme vynecháním testů v lednu něco ztratili. To nebude hrát při startu v Kataru žádnou roli. Stejně jako ostatní týmy CR-Aprilia si budeme vyměňovat informace, neboť používáme stejné motocykly. A rovněž Aprilia ve svém vlastním zájmu nám jistě dodá data z lednových testů ve Valencii", opouštěl Jerez spokojený britský jezdec James Ellison, kterému se v jeho první části závodění v MotoGP (v létech 2004-2006 celkem 39 startů s motocykly Harris WCM, Blata a Yamaha) moc nedařilo a která nyní doufá v daleko lepší druhou část své kariéry v královské kubatuře.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist