Ještě než odstartuje Assen

V následujícím článku se dozvíte některé novinky a změny ve startovních lstinách všech tří kubatur proti těm standartním a to včetně jmen jezdců s wild card.

Ta první změna už byla několikrát publikována na "nečisto", nyní je to tedy oficiálně: Japonec Hiroshi Aoyama pojede v Assenu v královské kubatuře místo nadále zraněného továrního jezdce Daniho Pedrosy v týmu Repsol Honda. Jeho místo v týmu San Carlo Honda Gresini pak zaujme testovací jezdec HRC Kousuke Akiyoshi.
V Silverstone k tomu ještě nedošlo, neboť Fausto Gresini nebyl náhradníkem - tedy japonským testovačem - zrovna nadšen, ovšem nyní se ukázalo, kdo vlastně stojí u kormidla - Honda Racing Corporation (HRC)!  - a satelitní tým to prostě dostal rozkazem: "HRC je ráda, že umožnila Aoyamovi závodění na továrním motocyklu RC 212 V a děkuje tímto týmu Gresini za spolupráci". Právě Akiyoshi jel vloni v týmu Interwetten jako náhradník za zraněného Aoyamu dva závody MotoGP a zrovna neoslnil. 
Ve stáji Mapfre Aspar nahradí zraněného vicemistra světa Juliana Simona španělská jezdkyně Elena Rosell, které se tak splnil její jezdecký životní sen, závodit v Grand Prix. 

V Silverstone jel motocykl Suter MMXI ještě vedoucí jezdec španělského šampionátu Moto2 Jordi Torres, ale ačkoliv nyní o víkendu v Barceloně opět závod CEV suverénně vyhrál, tak mistrovství světa má úplně jinou úroveň a Torres - v tréninku 18. - jezdil v závodě do svého pádu ve 4. kole, jako 23. 

Španělka je tedy první ženou v kubatuře Moto2 a je ve střední kubatuře závodů Grand Prix následovnicí Němky Katji Poensgen, která jezdila závody dvěstěpadesátek v sezónách 2001 a 2003, a dokonce v jednom z nich také bodovala (Mugello 2001 - 2 body za 14. místo) a svůj poslední závod absolvovala Němka na Phillip Islandu 2003.

Jinak poslední ženou, která se kvalifikovala do závodu Grand Prix, byla naše Markéta Janáková v Malajsii 2004, takže pro Rosell bude hlavní překážkou zdolat kvalifikační limit 107%. Tým Aspar vznikl v roce 1992 a ještě nikdy za něj žádná žena nestartovala.
Zbrusu novou značku ve startovním poli uvidíme v kubatuře Moto2, neboť svůj závodní debut zde bude slavit prototyp z nizozemské dílny Tuning Ten Kate. V sedle motocyklu "Ten Kate" týmu EAB Racing bude domácí talent Michael van der Mark - vítěz úvodního letošního závodu ME STK 600 ccm v Assenu - a cílem tohoto startu je nabídnout tento model dalším zájemcům: "Jsme schopni prodávat kompletní motocykl o 30% laciněji než konkurence", říká Ronald Ten Kate a dodal: "Proto jsme požádali na Assen pro vd Marka o divokou kartu a chceme zde náš motocykl prezentovat na veřejnosti". 

Druhou divokou kartu pro tuto kubaturu dostal mladý Jihoafričan Steven Odendaal (17), který jezdí v oficiálním týmu Suter MS Racing. 
V nových barvách se objeví jediný stabilní domácí jezdec stopětadvacítek Jasper Iwema s motocyklem Aprilia RSA.
 
Ovšem kromě něho pojede pět jezdců s wild card, a sice kvarteto domácích ve složení Jerry Van De Bunt (Jerrys Racing Team), Ernst Dubbink (RV Racing Team), Bryan Schouten (Dutch Racing Team) a Thomas van Leeuwen (Racing Team Van Leeuwen) - všichni na Hondách. Tím pátým "divočákem" pak je aktuální mistr IDM Luca Grunwald z týmu Freudenberg Racing Team a ten sedlá KTM.

Po zranění se vrací člen italské reprezentace Ital Luigi Morciano.
 
Vicešampión Red Bull Rookies Cup z roku 2009 Nor Sturla Fagerhaug opět dostává šanci místo pomalého Inda Saratha Kumara v týmu WTR Ten10 Racing.
 
Zraněného Portugalce Miguela Oliveiru v týmu Andalucia Banca Civica nahradí tentokrát španělský jezdec Josep Rodriguez. 

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist