Ještě jednou o posledních testech MotoGP

V článku se vracíme k posledním testům MotoGP v roce 2005, naleznete zde ohlasy zúčastněných jezdců.

Ještě jednou o posledních testech MotoGP
SEPANG - MALAJSIE
Shinya Nakano (Kawasaki Racing Team)
Nebyl jsem si jistý, zda zde budu moci všechny tři dny testovat, protože jsem stále cítil bolest v mé levé ruce. Nakonec jsem byl schopný dokončit test. Jsem velmi spokojený, protože jsem prošel ohromným programem tvrdé práce na novém modelu, který nám nastavila nový směr. Zlepšila se ovladatelnost i výkon. Zkoušel jsem dvě různá zapalování a dal našim inženýrům data o motoru. Po tomto testu jsem velmi pozitivně naladěný a po krátké dovolené se těším na další testování.
Randy De Puniet (Kawasaki Racing Team)
Mám z tohoto testu velmi pozitivní pocity, našel jsem dobré nastavení na ZX-RR modelu 2005. Svůj nejlepší čas jsem zajel na pneumatikách, které měly odjeto již dvanáct kol, ale rychlý čas nebyl cílem tohoto testu. Hlavně jsem se soustředil na porozumění nastavení motocyklu po mém přestupu ze třídy 250 ccm. První den jsem se soustředil na přizpůsobení jezdeckého stylu a poté na nějaké nastavení motoru a vstřikovací jednotky. Oproti stroji 250 ccm je na tomto motocyklu jiný výkon i brzdění motorem. Se svým pokrokem jsem spokojený, mám dobrou odezvu od motocyklu i pneumatik.
Marco Melandri (Team Fortuna Honda)
Nebylo to špatné testování, a to dokonce, i když jsme nemohli kvůli povětrnostním podmínkám pořádně testovat jeden druh pneumatik. Předpokládal jsem, že vyzkouším závodní simulaci a vyzkouším čtyři různé pneumatiky, ale déšť tomu zabránil. Chtěl jsem tedy testovat mokré pneumatiky, měl jsem připravené dva druhy, ale dráha se rychle vysušila. Tyto tři dny testování byly velmi důležité. Nalezl jsem dobrý rytmus a oproti mému zdejšímu závodu jsem se zlepšil. Tento test byl pro mne a můj tým velmi pozitivní. Nyní již pouze počkám na nový motocykl, který bych měl dostat v lednu.
¨ Toni Elías (Team Fortuna Honda)
Dnes to nebylo s mokrými pneumatikami tolik špatné, ale ještě předtím, než budu na mokru opravdu rychlý, potřebuji s tímto motocyklem najezdit více kilometrů. Pro testování není dobré jezdit napůl na mokru a napůl na suchu. Jediné co jsem mohl dělat, bylo testovat pneumatiky. Našel jsem správný směr, kterým musím v dalším testování pokračovat. Tento test byl pozitivní, motocykl je velmi dobrý a já získávám důvěru, ale stále nejsem tam, kde potřebuji být.
Nicky Hayden (Repsol Honda)
Jistě víte, že dnes nebylo nejlepší počasí, ale já jsem potřeboval najezdit několik mokrých kol. Na mém starém motocyklu jsem tedy několik kol absolvoval. Také jsem vyzkoušel pneumatiku intermedia, která se mi opravdu líbila. Když okruh vyschnul, vyzkoušel jsem několik zadních pneumatik, které se opravdu lišily od těch, které jsem zde používal při závodě Grand Prix. Tyto byly trochu lepší a to je dobře. Třetí den byl opravdu užitečný pro tým i pro mne, zajel jsem svůj nejlepší čas za celé testování. Odjíždím v pozitivní náladě. Jedu domů slavit Nový rok. Při tomto testování všichni chlapci pracovali velmi dobře, nikdo se nebál namočit ruce do oleje, mechanici, ani chlapci od HRC a Michelinu. Je jasné, že chci stále více, ale jednoznačně odjíždím s pozitivním pocitem.
Daniel Pedrosa (Repsol Honda)
Zkoušel jsem tři různé pneumatiky a na konci dne jsem již dokázal poznat rozdíly. Pochopil jsem kde jsou limity těchto pneumatik. Také jsem začal chápat jak pracují pneumatiky, když jsou nové a když jsou již opotřebované. Na mokrých pneumatikách byla jízda na tomto motocyklu také hodně rozdílná. Byl jsem překvapený jak hodně přilnavosti má stroj v zatáčkách. Nenajezdil jsem na mokru mnoho kol, ale přesto jsem byl spokojený. Byla to pozitivní zkušenost, ale nyní jsem velmi, velmi unavený. Myslím si, že abych se z toho dostal, budu muset doma odpočívat alespoň pět dnů.
Carlos Checa (Team Honda Pons)
Po domluvě s mým hlavním technikem jsme se rozhodli, že by nebylo příliš nápomocné testovat v těchto podmínkách. Z poloviny mokré a z poloviny suché podmínky nejsou ideální pro test na novém motocyklu. Dnes na mokru jsem se nemohl naučit ničemu novému. Na mokrých pneumatikách mám dobrý pocit, ale jen když vycházím z dobře nastaveného motocyklu. Když okruh vyschnul, zkoušel jsem několik zadních pneumatik Michelin, se kterými jsem dosáhl několik dobrých výsledků. Byl to pro mne velmi pozitivní test. Věřím v kombinaci Hondy, Michelinu a mého týmu. Zde v Sepangu jsem se naučil mnoho různých věcí. Příští rok zde zahájíme opět testováním. Cit a porozumění, které mám v těchto chvílích s tímto motocyklem, mi dává důvěru v silnou kombinaci.
Casey Stoner (Team Honda Pons)
S tím, jak se tento týden vyvíjel, jsem velmi spokojený. Takovéto motocykly se mi líbí. Velmi dobře jsem také spolupracoval s mým novým týmem. Místy jsem prožil několik těžkých okamžiků, ale nyní cestuji domů a tam se uvolním. Dobře se připravím na lednový návrat k testování tohoto stroje.
Colin Edwards (Gauloises Yamaha)
Když dráha oschla, tak jsem vyjel na starém motocyklu, abych překontroloval několik věcí. Pak jsem zase vyjel na novém stroji. Trochu déle mi trvalo hledání správného nastavení, ale nakonec jsem se na motocyklu cítil opravdu dobře. Podmínky byly po dešti hodně pozměněné, nebylo to tak snadné a já musel řešit několik problémů, ale nakonec se mi podařilo najít správné pneumatiky. Na konci dne jsem se cítil opravdu pozitivně, byl jsem s novým motocyklem spokojený, zvláště pak, když jsem si uvědomil v jaké fázi vývoje se nachází stroj pro příští sezónu. Definitivně se zlepšila stabilita motocyklu a dobrá je již i odezva. Při vývoji nového stroje se zlepšení projeví vždy zhoršením některé jiné části, ovšem jako celek je tento motocykl ohromný. V každém případě to byl velmi dobrý test, bylo to velmi dobré zakončení tohoto roku.
Valentino Rossi (Gauloises Yamaha)
Dnes ráno jsem plánoval s novým motocyklem simulovaný závod, ale bohužel mi to nedovolilo počasí. Ještě než jsem usedl na starý motocykl, absolvoval jsem několik kol s novým strojem, kde jsem zkoušel několik novinek. Poté jsem testoval pneumatiky a třebaže jsem nenajezdil mnoho kol, podařilo se mi dosáhnout několika zajímavých věcí. Jsem s tímto testem spokojený, protože celkově byl pozitivní. Na starém motocyklu jsme udělali několik zajímavých zlepšení, opravdu dobře jsme pak zahájili přípravu nového stroje, nashromáždili jsme několik důležitých dat. Nyní má Yamaha odezvu na svůj nový model, mohou na něm přes zimu pracovat. Po zimní přestávce se pak sem vrátíme v lednu k dalšímu testování.
John Hopkins (Suzuki MotoGP Team)
Vše šlo opravdu dobře a já vyzkoušel mnoho nového materiálu, pravděpodobně nejvíce co jsem kdy se Suzuki testoval. Počáteční pocit z nového motocyklu byl různorodý, ale po několika kolech jsem na novém stroji rychle získal potřebnou důvěru. Postupně klesaly časy na jedno kolo, velmi rychle jsem se dostal na časy, které jsem zde dosáhl se starým strojem. Také jsem během tohoto týdne absolvoval test mnoha pneumatik, vypadá to, že Bridgestone se pro příští sezónu dobře připravuje. Nyní se těším na nový motor, který budu testovat v lednu a pokud bude tak dobrý, jak očekává továrna, pak ode mne a Suzuki můžete v roce 2006 očekávat velké věci.
Chris Vermeulen (Suzuki MotoGP Team)
S testem jsem opravdu spokojený. První den jsem se učil tento okruh a poznával jsem motocykl, protože toto byl můj první skutečný test s GSV-R a Bridgestone pneumatikami. Vyzkoušel jsem hodně různých věcí, zvláště pak druhý den testování, kdy jsem většinu času trávil dlouhou jízdou na pneumatikách Bridgestone. Bylo to v těchto podmínkách velmi únavné. Doufal jsem, že poslední den pojedu trochu rychleji, ale okruh byl dlouho mokrý a poté hodně kluzký, nebylo to proto možné. Johnovi komentáře k novému motocyklu vypadají slibně a pokud pro příští test budeme mít nový motor i podvozek, budu se na něj opravdu těšit.
JEREZ DE LA FRONTERA - ŠPANĚLSKO
Loris Capirossi (Ducati Marlboro Team)
Dnes bylo opravdu chladno a foukal vítr. Odvedli jsme mnoho práce s pneumatikami stejných separací, ale s různou strukturou. Myslím si, že přátelé od Bridgestone získali několik zajímavých údajů. Na konci dne jsem absolvoval několik kol ještě s motocyklem GP5, což bylo po třech dnech testování nového motocyklu užitečné k pochopení rozdílu mezi stroji. Prací odvedenou za poslední tři dny jsem potěšený, ale nyní se již nemohu dočkat odjezdu na dovolenou.
Sete Gibernau (Ducati Marlboro Team)
Během těchto tří dnů jsme se já a můj tým mnohem lépe poznali. Odvedli jsme dobrou práci, ale já vím, že je před námi ještě mnoho tvrdé práce, což je pro mne velká motivace. Dnes jsem poprvé jezdil na kvalifikačních pneumatikách Bridgestone, vypadly opravdu dobře. Bylo pro mne také důležité říci několik poznatků japonským technikům z Bridgestone. Nyní budu mít trochu volna, ale nemohu se dočkat návratu k testování, které bude v lednu v Sepangu.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist