Jednotná elektronika už v roce 2016

V úterý zasedala Komise Grand Prix, jenž zveřejnila závěry, které možná většinu překvapí. Od chvíle, kdy šéf promotérské společnosti Dorna Carmelo Ezpeleta přišel s návrhem třetí specifikace Tovární2, nebylo v této věci dosud nic potvrzeno a všichni čekali, jaké nakonec budou stanoveny podmínky.

Jednotná elektronika už v roce 2016
Přestup Ducati do kategorie Open celou situaci jen zkomplikoval, protože jako jediní pracovali s Magneti Marelli na vývoji elektroniky a to u řady výrobců vyvolalo oprávněné obavy z regulérnosti takové závodění. O třetí specifikaci Tovární2 měla Komise Grand Prix rozhodnout už 11.března, ale nestalo se tak. K rozhodnutí došlo až po týdnu debat, rozhovorů, jednání a kategorie nakonec zůstaly dvě s tím, že Tovární může za jistých okolností využívat výhod kategorie Open.

V Kataru dnes také potvrdili několik zásadních změn v rámci budoucnosti MotoGP.
Prvním bodem je zásadní změna v použité elektronice. Jednotná řídící jednotka a software bude pro všechny startující od roku 2016 povinný. To znamená urychlení celého procesu o jeden rok, protože se toto opatření plánovalo na sezonu 2017 a rovněž jasný vzkaz výrobcům, že tu již žádná jiná cesta nevede. Na vývoji řídící elektroniky se budou podílet všichni stávající i předpokládaní účastníci světového šampionátu třídy MotoGP. Jak na to zareaguje Honda se teprve uvidí, ale rozhodnutí mělo být přijato jednomyslně.

Druhý bod představuje změnu v případě startujících v kategorii Tovární. Každý, kdo startuje v kategorii Tovární, je to nový účastník v mistrovství světa nebo v posledním roce nevyhrál ani jeden závod na suchém povrchu, má s okamžitou platností nárok na 12 motorů pro jezdce (bez omezení vývoje, testování), 24 litrů paliva a stejný příděl pneumatik, jakou má kategorie Open. Tato výhoda platí až do začátku sezony 2016.
Poslední třetí bod obsahuje podmínky, za jakých okolností výše uvedené výhody skončí. Pokud nějaký jezdec nebo sestava jezdců nominovaná stejným výrobcem využívá výhod uvedených v bodě dva, jejich výhody končí jakmile za suchých podmínek dosáhnou v roce 2014 – vítězství v závodu, dvou druhých míst nebo tří pódiových umístění. U daného výrobce bude palivová nádrž zredukována na 22litrů a navíc, pokud výrobce dosáhne v sezoně 2014 tří vítězství, ztrácí možnost používat měkčí pneumatiky, jenž má k dispozici kategorie Open. To samé se pak u daného výrobce projeví v roce 2015.

Od roku 2016 už bude v MotoGP kategorie pouze jedna.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 5.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist