Jednání komise Grand Prix

Komise Grand Prix zasedala tento týden a kromě jiných záležitostí a potvrzení některých sportovně technických bodů potvrdila definitivních devět týmů CRT na příští sezónu.

Jednání komise Grand Prix
Komise Grand Prix ve složení Carmelo Ezpeleta (CEO Dorna Sports), Ignacio Verneda (za FIM Sport), Herve Poncharal (IRTA) a Takanao Tsubouchi (MSMA) za přítomnosti pánů Javiera Alonsa (Dorna), Mike Trimbyho (IRTA) a Paula Butlera (setretář mítinku) se sešla v Madridu (sídlo Dorna Sports) 14. prosince a na pořadu jednání bylo upřesnění technicko-sportovních předpisů pro MotoGP 2012.

Komise potvrdila nová testovací pravidla a také přihlášky týmů Claiming-Rule. Bylo přijato celkem devět týmů. Je zajímavé, že z původních šesti týmů z minulého léta zůstaly pouhé dva: Forward-Racing s Američanem Colinem Edwardsem (Suter/BMW) a Speed-Master s Australanem Anthonym Westem (Aprilia).
Na testech v listopadu se ale objevila řada nových týmů a některé z nich byly potvrzeny pro startovní rošt královské kubatury MotoGP pro rok 2012. Byl to tým Aspar s CR motocykly od Aprilie. Na těchto motocyklech pojedou v příští sezóně Francouz Randy de Puniet a Španěl Aleix Espargaro.  Ital Michele Pirro bude pilotovat motocykl CR Fausta Gresiniho, ovšem FTR-Honda není ještě připravena k jízdě. Paul Bird Motorsport nasadí prototypové šasí (Aprilia?) s motorem Kawasaki, které bude mít v sedle zkušeného Brita Jamese Ellisona. Šasí FTR s dalším vylepšeným motorem Kawasaki pojedou v týmu BQR Ivan Silva ze Španělska a Yonny Hernandez z Kolumbie. Za tým Ioda Racing - odešel k němu kompletní personál od Biaggiho - byl schválen vicešampion litrových stocků Ital Danilo Petrucci. Doposud na čekací listině jsou tým  LaGlisse se šasím Suter a motorem BMW - za tým sice testoval Španěl Carmelo Morales, ale velkou šanci na místo si dělá Australan Chris Vermeulen a také tým Grillini se šasím Gapam a motorem BMW - testovali Italové Sandi a Nanelli, ovšem očekávat se dá v případě přijetí tohoto týmu úplně jiný jezdec...Startovní pole MotoGP tak bude mít celkem 21-22 jezdců. 

- Aspar Team (Aprilia), Randy De Puniet a Aleix Espargaro
- Gresini Racing (FTR Honda), Michele Pirro
- Speed Master Team (FTR Aprilia), Anthony West
- Forward Racing (Suter BMW), Colin Edwards
- Ioda Racing Project (Aprilia?), Danilo Petrucci
- Paul Bird Motorsport (Aprilia), James Ellison
- BQR Team (FTR Kawasaki), Ivan Silva a Yonny Hernandez


Kromě potvrzení týmů Claming-Rule potvrdila komise Grand Prix některé další detaily. Od příští sezóny smí testovat na předem určené dráze i tovární jezdci. Jediným omezením je počet pneumatik pro továrního jezdce, celkem 240. Ovšem nově tak mohou testovat i jezdci satelitních týmů, a zde je počet pneumatik pro jednoho pilota stanoven na 120. 
Byl ale také zvýšen minimální váhový limit. Z dosavadních 153 kilogramů musí pro rok 2012 vážit motocykl MotoGP 157 kg, od roku 2013 potom 160 kg.

Časový limit pro zahřívače pneumatik byl rovněž upřesněn, nyní může být odstraněn až 1 minutu před startem do zahřívacího kola.

Hodně podstatná je další záležitost, vzpomeňme si na Valentina Rossiho, který musel v Aragónu startovat z boxové uličky, kvůli překročení limitu povolených motorů. V takovém případě vystartuje jezdec z pite line až 10 sekund po rozvícení zeleného světla.

V kvalifikaci zůstává stále limit 107%. Doposud ale také platilo, že pokud jezdec zajel konkurence schopný čas, tak mohl v závodě startovat. Nyní to platí i pro warm-up.

A konečně, pokud bude závod vyhlášen jako mokrý, musí být ve všech kubaturách namontováno na zadní části motocyklu koncové červené světlo.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist