Je to nesmírná satisfakce, říká Luigi Dall’Igna
Text: Petr Czyž | Foto: Ducati Media | Zveřejněno: 15.8.2016 | Zobrazeno: 6 935x
V Rakousku jsme byli o víkendu svědky jak výrobce z Itálie dokázal porazit velké továrny ze země vycházejícího slunce. Jakmile Luigi Dall’Igna přestoupil od Aprilie k Ducati, prožili u Ducati Corse menší zemětřesení, když nový šéf začal vše přetvářet k obrazu svému. Výsledkem je ale první vítězství jezdce Ducati od roku 2010.
Oznámení o přestupu Luigi Dall’Igna (12.7.1966) z Aprilie k Ducati spatřilo světlo světa ve druhé polovině roku 2013. Ital byl jmenován do pozice generálního ředitele Ducati Corse a zodpovídal se přímo šéfovi Ducati Motor Holdingu Claudiu Domenicalimu. Dall’Igna přišel k Ducati v období, kdy se jim příliš nedařilo a v momentě, kdy skončil Filippo Preziosi, jehož na necelý rok nahradil Bernhard Gobmeier.
Nikdo netvrdil, že léčba šokem nebude bolet, ale netrvalo dlouho a nikdo už také netvrdil, že s Ducati umí zajet pouze jediný Casey Stoner. Jezdci italského výrobce stále častěji bojovali o přední pozice a získávali umístění na stupních vítězů. Dařilo se nejen továrním jezdcům, ale také jezdcům satelitu a poptávka o stroje Ducati rostla i u ryze soukromých týmů. Letošní model Desmosedici GP16 je v mnoha ohledech jiný, je silnější a není tak mohutný jak jeho předchůdci.
Po skončení letní přestávky MS následoval víkend v Rakousku, kde byla jasně vidět převaha Ducati a to nejen na jedno kvalifikační kolo, ale také v samotném závodě. První vítězství po šesti letech získal pro italského výrobce Andrea Iannone, druhým místem v cíli zařídil Andrea Dovizioso Ducati zlatý double, který naposledy slavili na Phillip Islandu v roce 2007 s Casey Stonerem a Lorisem Capirossim.
„Jsem skutečně moc šťastný, je to nesmírná satisfakce!“ uvedl po závodu šéf Ducati Corse Luigi Dall’Igna. „Rád bych poděkoval všem lidem v Ducati Corse, kteří v průběhu let odvedli kus neuvěřitelné práce a doufám, že tento fantastický výsledek je jim oplátkou za vynaložené úsilí.“
„Moc rád bych tu teď měl každého z nich, aby s námi mohli společně oslavit první a druhé místo a já je všechny mohl obejmout. Mé co nejsrdečnější poděkování patří jim všem!“
Nyní je Ducati na takové úrovni, že znovu dokáže stabilně a úspěšně bojovat s motocykly japonských výrobců. Navíc konstrukce v Boloni odkryla dosud neprobádané pole aerodynamiky a nasadila do šampionátu prvek zvaný aerodynamická křidélka, která dnes mají ze všech výrobců nejpropracovanější. Tady ale “malý evropský výrobce“ narazil a tuto bitvu, alespoň na nějaký čas, prohrál.