Je opravdu nadeji Hondy prave Nicky Hayden ?

"Kentucky Kid" nebo-li Nicky Hayden (23) patri k tem pilotum Hondy, kteri by meli jednou jit ve slepejich Valentina Rossiho.

Pred dvema lety jel jako tymovy kolega Valentina Rossiho. Vloni mel vedle sebe veterana Alexe Barrose, a letos se jeho tymovy kolega jmenuje Max Biaggi. A po dvou a pul letech ucinkovani v zavodech Grand Prix vyhral konecne v Laguna Seca svuj prvni velky zavod.
“Po prvnim vitezstvi se citi clovek uvolnejnejsi a ja byl predevsim hodne stastny. Navic vyhrat doma, to se neda dobre popsat. Vsude byly vyveseny americke prapory, lide volali moje jmeno a nakonec se jeste hrala americka hymna. Proste, tolik emoci naraz jsem jeste nikdy necitil.
Nase tvrda prace prinesla konecne uspech.
Kdyz totiz dva a pul roku nevyhrajes vubec nic, tak zacinas byt flustrovany. A zavodnici jsou potom kritizovani. A to vse nebylo pro me vubec lehke.”, rika tovarni pilot HRC.
“Novinarska kritika me ovsem moc nezranila, je to proste skutecny zivot, nebo snad ne ? Lide ode me ocekavali podstatne vic, kdyz jsem jako absolutni “greenhorn” nastoupil hned do tovarniho tymu Repsol Honda. A to vse v pouhych 21 letech ! A mnoho lidi bylo proti mne a cekali pouze na to, jak budu prohravat. Na druhe strane mne hodne lidi pomohlo a podrzelo.
Tento sport zije pouze z vysledku. Proto se musi take kazdy jezdec starat pouze o sebe.
Ale ja jsem silny a velky mlady muz, ktery to vse prekona.
HRC mne veri a podporuje me. A to ne tak, ze teprve po mem prvnim vitezstvi !”, je si jist americky pilot tovarniho tymu Repsol Honda.
“Nikdy jsem neprestal pochybovat o svych schopnostech, v tom si jsou vsichni zavodnici uplne rovni. My vsichni mame obrovskou sebeduveru ve sve moznosti.
Poznal jsem, ze ja sam potrebuji brzy uspech a proto musim neco podniknout. Zmenil jsem par malickosti a uvodel, co musim delat jinak.
Vedel jsem velmi dobre, ze jednoho dne vyhraji zavod Grand Prix. Ale to mi bylo dano do vinku, uz do detske postylky.
Kdyz se v lonskem roce uzaviraly nove smlouvy, tak moje zlomena klicni kost nebyla uplne zahojena a take koleno nebylo v nejlepsim zdravotnim stavu. To ovsem z okoli nikdo nevedel. A ja jsem o tom pochopitelne nechtel na verejnosti hovorit. Lezel jsem v nemocnicnim pokoji a smlouva jeste nebyla prodlouzena, takze jsem mel nekolik bezesnych noci.
Rikal jsem si, dva roky jezdim jako blazen a nyni se mi vymklo vsechno z ruky ?”, byl vloni na podzim na pochybach vitez z Laguna Seca.
“Behem techto skoro tri let ve svete Grand Prix jsem se mnoho naucil. I kdyz to nekdy bylo hodne flustrujici. Na zacatku prvniho zavodu ve Valencii to vypadalo vsechno velmi ruzove, mel jsem dokonce sanci na vitezstvi a pak jsem spadl.
Mezitim se zlepsila komunikace mezi mnou a tymem. Ja zkousim pripravit si motocykl na muj jezdecky styl, abych nemusel jet pres sve moznosti.
V kazdem pripade se o to vzdy pokousim. Ale je to mnohem tezsi, nez se zda.
Mnoho expertu rika: Musis jet trochu mene agresivne, musis o neco mene riskovat a casy na kolo budou automaticky rychlejsi. To ale neodpovida skutecnosti, kdyz mene riskujes, tak take jedes pomaleji.
Take Troy Baylissovi je mnohokrate vycitano, ze jezdi prilis agresivne. Ale ty nemuzes prece rici zavodnikovi: Nejezdi tak koncentrovane, a radeji se uvolni.
Na druhe strane ale : V Laguna Seca jsem jiste nejel agresivneji nez pri 5. miste v Barcelone. To ale znamena: Kdyz vsechno funguje jak by melo, tak proste odevzdas svuj nejlepsi vykon.”, uzavrel tuto problematiku Nicky Hayden.
“Samozrejme, muj start do sezony v Jerezu, kdy jsem mel jiste treti misto a prece jsem spadl, byla moje blbost. Ale v tomto okamziku jsem mel ponekud horkou hlavu, nebot v okamziku padu jsem myslel jeste na vitezstvi.
Vedel jsem totiz, ze Valentino a Sete budou bojovat az do konce pouze ! o vitezstvi. A pokud by se mi podarilo az do tohoto bodu udrzet treti misto, zacala by cela sezona uplne jinak.
Misto toho jsem ale odcestoval do Portugalska s bodovou nulou na svem konte. A v desti jsem tam jel opravdu mizerne, pricemz v Cine za deste to nebylo vubec lepsi. Spadl jsem do povestne propasti a skoncil 7. a 9.”, rika o sobe kriticky pilot tovarniho tymu Honda.
“Od Laguna Seca jsem jel potom rychle i v trenincich, napr. Pole – Position na Sachsenringu, treti misto v treninku v Brne. Proste, vitezstvi ti prinese neco navic. A take jsem se snazil dokazat, ze Laguna Seca nebyla vyjimkou. Chtel jsem a chci nadale kazdy vikend byt vpredu a zvitezit.”, vysvetluje svou motivaci idol americke mladeze.
“Prvni sezona v Grand Prix a hned vedle Valentina Rossiho nebyla vubec jednoducha. Musel jsem se ucit vsechno nove, drahy, atmosferu sampionatu a take vsechny lidi kolem. A jeste k tomu jsem se musel szit s novym motocyklem tridy MotoGP.
V tomto prvnim roce jsem byl mnohokrat od nejlepsiho vzdalen na sekundy. Ale oni to jsou prave ty posledni dve ci tri desetiny, ktere delaji ten obrovsky rozdil. V zavodech superbiku jsem porazel ruzne “hvezdy”, ale Valentino je uplne jiny kalibr.
Nyni jsem podstatme vic uvolneny, a to nejen proto, ze znam vsechny zavodni okruhy a vim jak se k nim dostanu. Ono je take dulezite vedet, kde je tam ci onde dobra restaurace. Jsou to sice pouhe detaily, ale prave ty ti udelaji zavodni zivot podstatne jednodussi.", rika dale soucasny sedmy muz prubezneho poradi sampionatu kralovske kubatury.
"Od Rossiho se mohu jeste naucit jeho psychickou odolnost, musim proste vystoupit na uroven jeho schodiste. Co se tyka jezdeckych schopnosti, tak ty mam dle meho mineni stejne.
Byl to velmi pekny pocit, kdyz jsem Valentina porazil na zavodech v Laguna Seca. Nebot on z nas, kvuli jeho hodne vitezstvi, udelal vlastne blbce… ", uzavira tento rozhovor nejvetsi nadeje motocykloveho giganta, tedy japonske Hondy.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist