Jaký je rozdíl mezi dvěpade a MotoGP?

Odpověď na tuhle otázku nám nastíní Mika Kallio, který se chystá na přestup ze dvěstěpadesátek na motocykl třídy MotoGP.


Právě Fin Mika Kallio je jedním ze dvou nových jezdců stáje Alice Ducati a má za sebou první testy s Ducati Desmosedici GP9 ve Valencii a v Jerezu. Má také samozřejmě bohaté zkušenosti s motocykly nižších kubatur, ať už ve dvackách (Honda a KTM) nebo dvěpade (KTM). V názoru na jízdu se speciálem MotoGP se shodl s Andreou Doviziosem, který do nejvyšší kategorie přestoupil o rok dříve. Oba se shodli na tom, že byli překvapeni s tím, jak pohodlně se cítili na speciálu o objemu 800 ccm ve srovnání s dvoutaktní dvěstěpadesátkou.

Mika na "jedovaté"dvěpade KTM......


“Možná, že je jednodušší jezdit s touhle motorkou. I když by bylo by trochu zjednodušené to řící jenom takhle. Na jednu stranu máte řízení dvěstěpadesátky jednodušší v tom, že je tam méně síly než v MotoGP, ale tam zase máte na pomoc elektroniku. Oba motocykly jsou úplně odlišné, ale obecně lze říci, že jízda na dvěpade je mnohem obtížnější. S ní nemůžete udělat chybu, protože nemůžete využít její sílu k vyžití svého problému. Když v MotoGP probrzdíte třeba o dva metry, jde stále ten problém vyřešit.” řekl o rozdílu mezi oběma motocykly sympatický Fin. K tomuto přesvědčení vede Kallio i to, jak rychle si na speciál té nejvyšší třídy zvykl, protože i když během testů řešil nějaké problémy, byl schopen zajet závěrečný den v Jerezu sedmý nejrychlejší čas, když za sebou nechal například i Andreu Doviziosa, Colina Edwardse nebo Jamese Toselanda.

.......a "pohodovější" Desmosedici


Kde jsou ty časy, kdy ze čtvrtlitrů přestupoval do pětistovek John Kocinski a byl úplně mimo z toho, jakým fofrem půllitr jede. O to větší bylo jeho překvapení, když mu Kenny Roberts po prvním svezení řekl, že mu plyn seřídili tak, aby mohl jet maximálně na 75 %.....

Informace o redaktorovi

Martin Hakl - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist