Jak vidi MotoGP 2005 tri experti

Jeremy Burgess, Randy Mamola a Kevin Schwantz – tri jmena, tri pojmy. Jsou si jednotni v pohledu na MotoGP 2005 ? Uvidite, pokud si prectete o neco nize.

Jak vidi MotoGP 2005 tri experti
Jak vidi MotoGP 2005 tri experti
Jeremy Burgess, Randy Mamola a Kevin Schwantz – tri jmena, tri pojmy. Jsou si jednotni v pohledu na MotoGP 2005 ? Uvidite, pokud si prectete o neco nize.
Tamada a Michelin, bude to pasovat dohromady ?
Burgess:
Slysel jsem, ze Tamada nam urcite letos osoli poradne polevku. Vyrovnanost je sice obrovska vyhoda, ale pouze sama pata mista neprinesou v konecnem uctovani take nic moc. Dokazal uz vyhrat, ale ve skutecnosti bude stejne dobry, jako ostatni jezdci na Hondach.
Mamola:
Pri nekterych zavodech bude velmi silny, a pri jinych zase ne.
Schwantz:
Pojede na Michelinech stejne dobre jako vloni na Bridgestone. Ale letos budou jeho vykony vyrovnanejsi.
Je Biaggi ten spravny muz, ktery urcuje dalsi vyvoj Hondy ?
Burgess:
Rozhodne nesmis Maxe podcenovat. Ale obcas to vypada tak, ze si sam nedokaze prosadit to, co by si predstavoval.
Mamola:
V urcitych dnech je Max neporazitelny. A tehdy vyhraje o5 az 6 sekund. Ale to se mu vzdy nepodari. Ale nyni nemuze uz mit zadne vymluvy. Jede tovarni stroj a ma k dispozici Erva Kanemota. Jezdecky styl v MotoGP se v posledni dobe zmenil a to je pro Biaggiho vyhoda.
Schwantz:
Max u Yamahy nepresvedcil, ze by mohl vyhrat titul mistral sveta. A tak je zde otazka: Vyplni Honda vsechna Maxova prani ? Ovsem Erv Kanemoto je pro Maxe obrovske plus !
Prorazi letos konecne Nicky Hayden ?
Burgess:
Musi se naucit dojizdet pravidelne mezi prvnimi tremi. A co se tyka titulu, tak nejdrive v roce 2006.
Mamola:
V soucasne dobe rikam ne. Chybi mu spolehlivost. Zrejme musi ziskat vice vlastni sebeduvery ve sve vlastni schopnosti.
Schwantz:
Jako American bych si to pral. Zkousi delat jen to nejlepsi. Ocekavam od neho, ze bude videt vice na spici zavodu, nez doposud.
Vrati se Suzuki nazpet, kde byla ?
Burgess:
Doufam, vzdyt za posledni dobu neprozili prilis radosti. Ovsem nejedou Micheliny, takze je tezke urcit, jak je motocykl opravdu dobry.
Mamola:
Pokud se podivas na WSBK, tak je ten posun dopredu jasny. Ale, pokud se podivas na GP, tak se mi zda, ze se jim doposud nepodarilo najit to misto, do ktereho musis investovat, aby jsi smazal rozdil poslednich trech sekund.
Schwantz:
Podarilo se jim neuveritelne zlepsit vykon motocyklu. Kenny a John chteji jezdit hodne vpredu, jezdit mezi 10. a 15. mistem, je nezajima. A pokud bude motocykl opravdu dobry, tak pojede Kenny, jako by mu bylo dvacet let.
Kdo bude prekvapenim sezony 2005 ?
Burgess:
Neexistuje zadna garance, ze vubec nejake bude. Nekteri pojedou lepe, nekteri hure, nez se ocekavalo. Ja sam bych rad videl prijemna prekvapeni od Toni Eliase a Troye Bayllise.
Mamola:
Prekvapenim bude Marco Melandri. Ten jezdil uz vloni nekolikrat hodne vpredu, ale pak bohuzel spadl. Ale uci se velmi rychle. Stejne dobry bude i Hopkins. Take Barros pojede lepe nez vloni, nebot nebude stat tak mnoho v popredi.
Schwantz:
Nejsem nestranny. Takze si myslim, ze Suzuki. A mozna take Kawasaki, ale Suzuki se zlepsila nejvice.
Nikdo ale nehodnoti Colina Edwardse ?
Burgess:
To souhlasi. Je velmi dobry jezdec. A letos to musi potvrdit.
Mamola:
Bude jezdit mezi 6. a 10. mistem. Pokud bude mit vyborny motocykl, tak ma sanci i na vitezstvi. Jako v Donnigtonu ci Kataru 2004. On ale nedokazal svuj talent doposud prosadit. A jeho “omluvy”, tuto trat jeste neznam, tak ty uz davno neplati.
Schwantz:
V Barcelone se mi libil. Jako jeho krajan z Texasu bych ho rad videl na spici. Neodesel k Yamaze z duvodu, ze by chtel hrat dobrovolne druhe housle, tak to urcite ne. Zkusi urcite vse, vyhrat jak jednotlive zavody, tak i mistrovstvi sveta.
Vyhraje Rossi vic jak devet zavodu ?
Burgess:
Depo je plne precpano temi, kteri to chteji prekazit. Presto udelame vse pro to, abychom vyhrali jeste vice zavodu a v nejlepsim pripade vsech 17. Ale statistika mluvi proti nam. Ovsem vyhrat 9 zavodu ze 17 je lehci nez 9 ze 16.
Mamola:
Vyda ze sebe a z motocyklu posledni zbytky energie. Je neuveritelne, na jake urovni se pohyboval vloni, co se tyka psychicke a fyzicke kondice. Vlastne si jen tak hral. Ale Valentino se hodne zmenil, nyni zna vsechny problemy Hondy a vyuzije je pro sebe.
Schwantz:
Bude to pro neho tezke. Lonskych 9 triumpfu bylo neuveritelnych. A to jeste dvakrat spadl, cili mohl vyhrat jeste vickrat. Citim, ze se mu letos nepodari vyhrat 9x, ale presto to bude stacit na zisk titulu mistra sveta.
Jak si povede Ducati na pneumatikach Bridgestone ?
Burgess:
Na urcitych okruzich pojedou dobre, ale v Barcelone nebo na Phillip Islandu budou mit problemy. Ducati je totiz jedna velka neznama. Budou se ovsem prat o prvni radu.
Mamola:
Jsou tou treti hnaci silou za Yamahou a Hondou, ti ale jedou Micheliny. Zazijeme u nich uspechy, ale i pady. Takova zmena je velke riziko, nebot krome pneumatik musis take vyvijet soubezne motocykl.
Schwantz:
Zaziji pekne, ale take spatne zavody.
Podari se Kawasaki opet podiove umisteni ?
Burgess:
Doufam, ze ziskali hodne zkusenosti a naucili se, co je potreba k tomu, aby jezdili na spici. Trva to cele roky, nez se podari obsadit cely tym na vsech mistech spravnymi lidmi. Kawasaki ziskala pro rok 2005 nekolik zkusenych techniku.
Mamola:
S tim novym BigBang motorem se vydali spravnym smerem. Ichiro Yoda, novy technicky reditel, prinesl urcite nekolik tajuplnosti od Yamahy s sebou. Navic maji jednoho z nejrychlejsich jezdcu sveta, nebot Shinya Nakano mezi ne patri.
Schwantz:
Ja v to doufam. Nebot cim vice ruznych motocyklu bude vpredu, tim lepe pro sport.
Ukonci Valentino Rossi po skonceni sezony svou motocyklovou karieru ?
Burgess:
Ja doufam, ze ne. Byla by to velka ztrata. Ale nejsem jeho opatrovatelka.
Mamola:
Pokud by sezona nedopadla podle jeho predpokladu, tak bude jezdit dale. Pokud ale opet vyhraje, tak je to mozne. On chce odejit jako vitez.
Schwantz:
Neverim tomu. Bude zalezet na tom, jak bude probihat sezona. Pokud bude opet dominantni, je to docela mozne. Na druhou stranu ma pred sebou jeste cely zivot, jezdit Formuli 1 nebo Rallye. Ale konkurence je letos tak silna, ze to nebude mit vubec lehke.
Bude mit motocykl WCM – Blata - V6 sanci ?
Burgess:
Nevim, jestli tento motocykl vubec uvidime a jestli bude nasazen do zavodu. O tom budu mluvit teprve tehdy, az uvidim Blatu V6 na vlastni oci.
Mamola:
Nekdo musi obsadit posledni mista. Mela by WCM zustat doma jen proto, ze jezdi vzadu ? Tento V6 konzept je obdivuhodny ! Ale myslim si, ze proti 7 Hondam a 4 Yamaham to do 10. mista zrejme nevyjde.
Schwantz:
Peter Clifford rika, ze bude motocykl pripraven na 3. ci 4. zavod. Bylo by pekne, kdyby dojizdel do cile a nekdy i do bodu.
Najde Kenny Roberts znovu starou motivaci ?
Burgess:
On ji ztratil ? V tomto obchode musis mit vzdy motivaci, I kdyz ti to momentalne nejde.
Mamola:
Doufam, ale musi me presvedcit. Ale piloti Suzuki budou urcite jezdit blizko absolutni spicky.
Schwantz:
Vypada to tak, ze ano. Ale bude to zalezet na tom, jaky bude dalsi vyvoj u Suzuki jako takove. Kenny je clovek s velkym talentem a schopnostmi.
Vyporada se Max Biaggi s tlakem, ze je u Hondy cislo 1 ?
Burgess:
To nebude problem. Problem u neho je jiny a sice ze je pod tlakem, budu mistrem sveta nebo ne ? Tri nebo ctyri vyborni piloti udelaji vse mozne, aby mu to znemoznili. A dva z nich jedou stejny motocykl, tedy Hondu. A proto nebude mit od Hondy stoprocentni podporu.
Mamola:
Biaggi cte kazdy radek a Rossi zna velmi dobre, co rici mediim. Kdyz bude chtet Max vyhravat, tak musi vse bezet bez problemu. A pokud dokaze dojizdet do pateho mista i v okamzicich, kdy mu bude vse bezet na pouhych 95%, tak vyhraje mistrovstvi sveta. Vzdyt v minulosti dojizdel velmi rychle i osmy a hur, kdyz nenasel spravny Set-Up. Jeho povaha ho totiz velmi rychle posle az do hlubin, naproti tomu Valentino i ve svych nejhorsich dnech skonci do 4. mista.
Schwantz:
V cele sve kariere jeste Max nedokazal, ze se dokaze vyrovnat s velkym tlakem. Takze, proc by to melo byt letos jinak ? Na urcitych okruzich bude velmi rychly, ale na jinych se bude trapit. Udela take chyby a daruje tak souperum hodne bodu. A mozna ho neuvidime vubec vpredu. Je totiz premotivovan a bude zalezet na Honde, aby ho udrzela pod urcitou kontrolou.
Kolik jezdcu letos vyhraje ?
Burgess:
Vloni byli ctyri. Letos jeden mene nebo vice.
Mamola:
Tamada a Barros maji uscite velke sance. Melandri je velkou neznamou. Ale nakonec zustanou stejne ti tri stejni: Valentino, Max a Sete. Je takrka nemozne, aby nestal na stupnich Valentino a velmi tezke, aby tam take nebyl Steve.
Schwantz:
Vloni byli ctyri. Letos to muze byt klidne dvojnasobek. Urcite budeme znat 6 vitezu, klidne i 8. V kazdem pripade to bude vyborna sezona se 7 Hondami, Valentinem a Colinem na Yamahach a vylepsenou Suzuki.
Neprecenila Honda se 7 piloty sve moznosti ?
Burgess:
Ne. Politika Hondy je jasna, co nejvice Hond na startu.
Mamola:
Biaggi, Hayden a Gibernau jedou tovarni motocykly HRC. Ostatni jedou motocykly na leasing. Honda se bude jednoduse koncentrovat na Seteho a Maxe.
Schwantz:
Lide od HRC delaji to, co chteji. Maji hodne penez a moznosti. Jako protiklad lze vzit Ducati: na testech bylo pet jezdcu a nasazeno osm nebo devet motocyklu. Nedelam si vubec zadne starosti.
Bude to posledni sezona pro Barrose (34)a Bayllise (36) ?
Burgess:
Dovizioso, Barbera, Pedrosa a Lorenzo mohou jiste po sezone vytlacit seniory z MotoGP, kdyz nebudou odpovidat jejich vysledky.
Mamola:
Vsichni tovarni piloti Hondy 250 jsou stari 20 let, nebo dokonce jeste mladsi. Bude zalezet na tom, jak Bayllis, Barros, ale take Roberts pojedou. Tito mladi si jiste zaslouzi misto ve startovni listine MotoGP. Maji na sve strane vsechny mlade fandy, jezdi riskantne, nezajimaji se o to, co se o nich mluvi. A lide jako Kenny junior a Max delaji jen to, co je nutne, aby si sve povolani udrzeli. Ti take brzo odpadnou, nebot tito mladici jsou nastesti hodne hladovi.
Schwantz:
Troy Bayllis potreboval pri testech hodne casu, aby jezdil rychle. Tento cas ale nebude mit pri trenincich GP.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist