Jak velká je ve skutečnosti ztráta Ducati?

Ducati snížila ztrátu přo testech v Sepangu z dvou na jednu a půl sekundy. Takže myšlenka, že to na kratších tratích bude ještě méně, je celkem opodstatněná.

Jak velká je ve skutečnosti ztráta Ducati?
Ducati s sebou na druhý test do Sepangu přivezla řadu technických novinek, dokonce zde byl kompletní testovací tým na čele s pilotem Michele Pirrem. Výsledek se dostavil, oba dva tovární piloti Andrea Doviozioso a Nicky Hayden se po třech časově zlepšili.

Bernhard Gobmeier, generální manažer Ducati Corse, tak mohl být celkem spokojen. Ovšem jaká je skutečná ztráta na špičku, dá se to nějak říci? Je ta sekunda maximum, co jste chtěli dosáhnout?
"Musíme se podívat na toho, s kým se chceme srovnávat. S Lorenzem či Pedrosou je to těžké, ti jedou úplně jinou ligu. Ale můžeme se srovnávat a porovnávat třeba s loňským motocyklem Yamaha od Crutchlowa a tím novým od Rossiho. A hned máme obrázek. My dobře víme, jak rychlý byl Rossi s naším motocyklem, který neměl vůbec v lásce a jak rychlý je nyní na Yamaze, kterou má rád a která mu vyhovuje. Takže můžeme posoudit, jak velký je rozdíl v motocyklu".

Dobře, otočme list. Nejpozději v Mugellu a také později v Misanu se očekávají od Ducati dobré výsledky.
"V Mugellu jsme ještě nikdy nevypadali špatně a v Misanu poslední rok také ne. Na obou okruzích  by tedy nemělo dojít k nějakým velkým zklamáním. To cítíme už nyní."
Může si Ducati zpětně vyložit, proč Valentino Rossi skončil vloni v Misanu na podiu?
"Bike funguje na různých okruzích různě, někdy je rozdíl ke špičce větší, někdy menší. V Mugellu a v Misano testujeme relativně hodně, takže to pro nás není zas tak těžké."

Vaši třetí testovací dráhou je Jerez. Tam také vypadáte daleko lépe než někde jinde. Má to souvislost s tím, že to všechno jsou vaše testovací tratě, nebo že layout okruhu vyhovuje vašemu motocyklu?
"Je to kombinací všeho dohromady. Tam, kde něco zkoušíš a vyvíjíš, to zpravidla funguje dobře, než tam, kam přijedeš jednou za rok. Proto je také hodně nebezpečné brát Sepang jako měřidlo. To je zcela speciální trať, tam jsme měli velký problém s vibracemi, které nemá Honda, o Yamaze to nevím".
Přemýšlí Ducati o tom, zda 1199 Panigale nabídnout jako motocykl CR?
"Pokud bych opravdu neměl žádné jiné problémy, tak bych o tom začal přemýšlet. Momentálně se ale zaměřujeme plně na tovární tým v MotoGP (včetně Pramacu) a na Panigale v MS-Superbike. A tím jsou všechny naše možnosti vyčerpány".

2014 obdrží prototypové týmy standartní jednotnou elektroniku, tedy hardware. Nedělá ti to trochu starostí, když vidíš, jaké problémy maji týmy CR s jednotnou elektronikou Magneti Marelli?
"Ne, my už nyní používáme elektroniku Magneti Marelli, takže pro nás to nebude tak velký rozdíl. Samozřejmě, že musíme všechno připravit tak, aby to společně fungovalo. Ale my máme skupinu lidí, která se tím zabývá. Kdo si toitž myslí, že se u motocyklu MotoGP prostě jen něco nahraje a tím je vše hotovo, tak neví, co to znamená vyvíjet motocykl. Pokud totiž nefunfuje elektronika na 98%, tak je to špatné. To je lepší pouze přidávat plyn a jet raději bez elektroniky".

Kolik ze svých pěti povolených motorů vezmete s sebou do Kataru k prvnímu závodu a ty necháte zaplombovat?
"Maximálně dva pro jednoho jezdce. Na těch dalších můžeme nadále volně pracovat a dále je vyvíjet".
Po druhém testovacím dni říkal Andrea Dovizioso, že to byl jeho doposud nejlepší den, co je u Ducati. Proč byl tak spokojený?
"Poprvé se nám podařilo dát dohromady balíček, z kterého bylo patrno, že jsme udělali kroky směrem kupředu. Navíc celý den jsme krok po kroku šli správným směrem, takže byl to velmi pozitivní den".

S jakým časovým zpožděním dostane tým Pramac: Ben Spies a Andrea Iannone, aktuání updaty továrního týmu?
"V Kataru pojedou všichni čtyři piloti se stejným materiálem. Co se týká updatů, záleží na tom, jak rychle je dodají firmy, od kterých je dostáváme. Snažíme se, aby to bylo paralerně, maximálně jeden závod později".

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 3x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist