Jak to vidí Ezpeleta?

Šéf Dorny Carmelo Ezpeleta říká, že jej neznepokojuje případné stažení týmu Kawasaki z MotoGP. Tato třída prý bude stále stejně zajímavá!

Jak to vidí Ezpeleta?

Situace kolem stažení týmu Kawasaki stále není vyjasněna a stále existuje možnost, že oba motocykly bude provozovat ve své stáji Jorge Martinez. Pokud ale tato varianta padne a na startovním roštu uvidíme pouhých sedmnáct jezdců, Carmelo Ezpeleta v tom nevidí velký problém. Počítá s tím, že tato třída bude stejně zajímavá, jako kdykoli předtím.


“Nejdřív je třeba vyjasnit situaci, týkající se setrvání Kawasaki. Mají totiž platný kontrakt s Dornou, kde je stanoveno, že se budou účastnit šampionátu do roku 2011. Od okamžiku, kdy jsem byl informován o ohlašovaném odchodu Kawasaki, spojil jsem se s nimi, připoměl podepsané kontrakty a také jsem je požádal o přehodnocení celého rozhodnutí a odložení jejich rozhodnutí. Jestli mám strach? Ne, hodně jsem nad tím přemýšlel a myslím, že to můžeme překonat. Pokud v sezónách 2009 a 2010 dokážeme udržet tak atraktivní podívanou, jakou MotoGP nabízí, myslím, že z této situace můžeme vyjít ještě silnější. Musím uvažovat nad všemi možnostmi, ale ani na té nejhorší variantě nevidím nic katastrofálního.”    


Na otázku, jakou nejhorší variantu připouští uvedl: “Start do sezóny 2009 se sedmnácti motockly na startovním roštu. Není to ideální, ani to není moje přání, ale není to ani žádná tragédie. Myslím si dokonce, že k tomu vůbec nedojde. Ale pokud ano, tak v podstatě bude jen o jeden motocykl méně, nežli tomu bylo vloni. Prioritou ale zůstává, aby bylo na startu devatenáct motocyklů. Je tady totiž možnost, že Kawasaki letos pojede. Přeci jenom podepsala smlouvy a nemůže z nich vycouvat ze dne na den.”    


Šéf Dorny dále uvedl, že všichni musí usilovat o snižování nákladů v tomto sportu, hlavně kvůli vyrovnání se s finanční krizí. “MotoGP musí snižovat náklady. Mám mnoho nápadů, ale mohu dávat pouze návrhy. V podstatě je to na konstruktérech, kteří musí přijmout určitá rozhodnutí a najít způsob, jak ušetřit. Já bych navrhl například pouze tři motocykly na tým, pak by byl rozpočet o jeden motocykl nižší. Další možností je použití ocelových brzd, ne karbonových, jako tomu je doposud. Pokud by to pomohlo, zrušil bych i páteční tréninky. Satelitní týmy by také měly mít motocykly, které budou konkurenceschopné aspoň dvě sezóny, ne jako v současné době, kdy jsou na konci sezóny odrovnané a musí se od začátku repasovat.”


Je zajímavé, že sám šéf si nepřipouští problémy, když všichni kolem (majitelé týmů, jezdci a hlavně diváci) se ptají: “Kam tohle všechno spěje?” Opravdu to Ezpeleta nevidí, nebo nechce vidět? Řekl bych, že “B” je správně. Je jasné, že s finanční krizí nepočítal nikdo a právě ta stojí za spoustou problémů v (nejen) motoristickém sportu (Honda v F1, Suzuki a Subaru ve WRC, odchod Alice od týmu Pramac Ducati, ohlášený odchod Kawasaki.......). Největší problém je ale snaha o postavení MotoGP na úroveň Formule1 a její uzavření se vůči okolí. Neexistuje totiž žádný evropský či národní šampionát, kde by motocykly této třídy jezdily (samozřejně by je ani nikdo nebyl schopech financovat). V době, kdy jezdily pětistovky, tak v případě, že stálých jezdců bylo málo, doplnili je na divokou kartu jezdci z evropských, japonských či národních šampionátů. Půllitrů byly totiž po světě provozovány desítky, speciálů MotoGP jen osmnáct (devatenáct?) které jedou ve světě. Došlo k podobné situaci, kdy FIA takto chtěla uzavřít svět WRC a znemožnila start této specifikaci v mistrovství Evropy a navazujících šampionátech. Chtěla, aby WRC byly výkladní skříní světových soutěží a dopadlo to tak, že tyto nádherné speciály budou končit. Bylo by potřeba, aby si kompetentní lidé uvědomili, že motorky nikdy nebudou to samé, co Formule1 a vrátili se zase nohama na zem. Ocelové kotouče a zrušené páteční tréninky rozhodně nepomohou.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist