Iodaracing: 2012 dva vlastní projekty - to bylo příliš mnoho!

Týmový majitel Iodaracing Giampiero Sacchi - dříve generální manažer u Aprilie v době její největší slávy - chtěl jako konstruktér pokořit Hondu a Aprilii, ovšem ani s projektem Moto3 a ani s MotoGP/CRT se mu to nepodařilo, naopak to skončilo totálním propadákem.

Pro minulou sezonu 2012 si týmový majitel Iodaracing Giampiero Sacchi vzal přece jen příliš velké a nestravitelné sousto. Chtěl společně s "přebývajícími" techniky od Aprilie na čele s Giovannim  Sandim postavit motocykl CR. K tomu použil motor o výkonu pouhých 185 HP, který v sedle s Danilem Petruccim ztrácel na rovinkách až 45 km/h na tovární prototypy. A Sandi k tomu postavil hodně laciný trubkový rám, celkovou cenu tohoto motocyklu odhadovali experti maximálně na 70.000 Euro.
Teprve v září pak směl Petrucci přesedlat na Suter-BMW...

Jako totální průšvih se ale ukázal projekt Moto3, s kterým se Sacchi společně s firmou «Robby Moto Engineering» od Roberta Papettiho zúčastnil loňského světového šampionátu prémiového ročníku kubatury Moto3. Motory měly neustále poruchy, převodovka vydržela ze začátku pouhých 70 km. Jonas Folger a Luigi Morciano nedokázali začátkem sezony objet dohromady ani 3 kola. Od GP v Indy byl Folger (odešel k Asparovi) nahrazen Armando Pontonem. Například v kvalifikaci na GP na Masarykově okruhu ztratil Morciano 3,274 sekundy (28.) a Pontone 5,651 sekundy (31.), závod pak dokončili jako předposlední (Morciano) a poslední (Pontone) - ten dokonce s kolem ztráty.

         

Takže nebylo ani divu, že tento projekt Moto3 zkušený manažer Sacchi raději na letošek pohřbil. Dřívější generální manažér Piaggio Racing (Aprilia, Derbi a Gilera) totiž poznal, že nemá tolik finančních prostředků na to, aby vyvíjel své motocykly pro dvě kubatury (Moto3 und MotoGP) a sám se ještě zúčastňoval závodů. Nyní nabízí Iodaracing šasí Moto3-2012 vybavené motory Honda NSF250R zákaznickým týmům do italského šampionátu.
Co se týká projektu MotoGP/CRT, tak až do změny motocyklu při GP San Marina v Misanu bodoval Petrucci s motocyklem CR konstrukce tohoto týmu hodně sporadicky, během 12 závodů GP celkem 3x, od změny na Suter-BMW ovšem ze 7 závodů 4x a ve Valencii dojel Petrucci jako 8., když porazil i slavného Rossiho...!

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist