Hopkins: Suzuki není Yamaze moc vzdálená

John Hopkins je přesvědčen o tom, že Suzuki má větší potenciál, než doposud mohla ukázat. A sám by se hodně rád stal stabilním jezdcem seriálu MotoGP právě s tímto motocyklem a proto opětovně odmítl další nabídku od LCR Honda. nahradit Toniho Eliase.

Suzuki byla v posledních létech víceméně nevlastním dítětem v MotoGP. Neustále se totiž diskutovalo o Hondě, Yamaze či Ducati, kdo z těchto tří továren vyhraje závod Grand Prix či kdo nakonec získá titul mistra světa. A Suzuki se snažila prostě jen nějakým způsobem přežít. Samozřejmě, že k tomu pomáhal i příslovečný pech se zraněním továrních jezdců a ne vždy dobrým a ideálním vývojem závodního motocyklu. Ovšem motocykl se nyní, v posledním roce závodění 800-vek vyrovnal s konkurencí a začaly se dostavovat i odpovídající výsledky.
John Hopkins si mohl díky svému nasazení jako wild card pilot v Brně udělat soukromý obrázek o tomto motocyklu a je názoru, že v současné GSV-R je větší potencionál, než doposud mohla ukázat: "Honda je velmi silný motocykl. Suzuki je ale také velmi dobrý bike, a plný potencionál doposud nemohl tento motocykl letos ukázat. Bike je ještě lepší, než jsem zajel v pátek při brněnském tréninku já (7. místo v FP1) a myslím si, že je i trochu lepší, než co z něho dokáže současně "vyždímat" Alvaro (Bautista), neboť on byl dlouho zraněný a teprve nyní získává nazpět ztracenou sebedůvěru", je názoru John "Hopper" Hopkins.
Toto mínění Anglo-Američana potvrdil ostatně Bautista šestým místem v Indianapolis: "Myslím si, že Suzuki je o mnoho lepší, než dokazují výsledky. Bohužel z hodně nešťastných dúvodů jezdí na něm jen jeden jezdec. Možnosti Suzuki ale nejsou moc vzdáleny Yamaze", říká dále John Hopkins.

Hopkins by ovšem rád jezdil jako plnohotnotný pilot závody seriálu MotoGP: "Chtěl bych se opět stát stabilním jezdcem MotoGP. Vše co se doposud stalo, jsou pouze malé krůčky k dosažení velkého cíle. Jsem si jistý, že jsem schopen závodit na světové úrovni, ale chci mít k dispozici dobrý motocykl a nechci závodit na motocyklu, který není konkurence schopný. Nejraději bych jezdil se Suzuki v MotoGP a podílel se na vývoji nového litrového motocyklu, což je moje srdeční záležitost. Chtěl bych pomoci dostat Suzuki opět na špici startovního roštu."
Závěrem jedna absolutně příznivá zpráva: Shinichi Sahara - projektový ředitel MotoGP u Suzuki potvrdil v Indy, že továrna Suzuki zůstává i v sezóně 2012 v kubatuře MotoGP a  dokonce plánuje účast dvou jezdců svého týmu: "Je pravděpodobné, že úvodní část sezóny 2012 pojedeme se současnými motocykly. Můžeme tak totiž využít příští rok jako rok vývojový. Z tohoto pohledu je ale smysluplné jet se dvěma piloty, problémem jsou ovšem v této těžké hospodářské situaci peníze. Bez nového hlavního sponzora to bude s druhým jezdcem hodně těžké", říká Sahara a dodává: "Vyrobit dobrý sériový motocykl, k tomu je potřeba sáhnout někdy i do zkušeností ze závodního sportu, což je důvod, proč budeme pokračovat v závodech MotoGP.  Suzuki je schopna vyrobit velmi dobré a laciné osobní auta, které jdou v celé Asii perfektně na odbyt. My z motocyklového oddělení jsme pouze malinkou součástí továrny Suzuki, ovšem z celkového zisku za prodej osobních automobilů profitujeme i my!"

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist