Honda má v otázce změn v MotoGP jasno

Bez možnosti vývoje nemá pro Hondu smysl pokračovat v motocyklovém mistrovství světa. Velké výdaje na rozvoj nových technologií, které nejdřív prověří náročné prostředí závodního seriálu, Honda následně nasměřuje do výroby standardních silničních motocyklů, které jsou pro zákazníky rok od roku bezpečnější.

Honda má v otázce změn v MotoGP jasno
V poslední době se v královské kubatuře MotoGP jedná především o ECU, elektronickou řídící jednotku motocyklového prototypu, která je stále častěji skloňována ve všech pádech. Honda chce mít ECU pod kontrolou, což se jim zatím částečně daří i v době schválení nových pravidel, kde je možnost vlastního software řídící jednotky vykoupena menším množstvím paliva a počtem motorů na sezonu.

Pravidla, která budou platit od nadcházející sezony, ale v tomto směru nemusí být finální verzí, protože promotér chce nadále snižovat náklady a tím podpořit nové výrobce k vstupu do šampionátu. Celkem nahlas už diskutují o možnosti povinné ECU pro všechny, tedy i pro čistokrevné prototypy, což je pro Hondou natolik zásadní zásah do jejich filozofie závodění, že hrozí odchodem.
Šéf Honda Racing Corporation (HRC) Shuhei Nakamoto to řekl velmi otevřeně v rozhovoru pro Gazzetta dello Sport. „Pokud bychom měli mít v MotoGP pevně dané ECU, je na devětadevadesát procent jisté, že Honda tento seriál opustí.“

Podobný názor prezentoval také v Motosprintu, kde odchod Hondy z MotoGP Shuhei Nakamoto upřesnil slovy: „Důvodem proč Honda závodí v seriálu Grand Prix je nutnost vývoje nových technologií. Ve skutečnosti jsou závody Grand Prix nejlepším místem pro testování.“

„Pokud možnost rozvoje zmizí, Honda tím přijde o důležitý a ve skutečnosti i jediný důvod, jak odůvodnit investici tolika peněz. Tento postoj Hondy ale není vůbec nový. Už jsem to říkal víckrát a opravdu jsem si nedělal legraci.“

„Pokud má Carmelo (šéf Dorny, Carmelo Ezpeleta) za cíl zastavit vývoj, pak pro výrobce, jakým je Honda neexistuje žádný důvod nadále závodit v seriálu Grand Prix,“
citoval Shuhei Nakamota britský Autosport.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.14
Známkováno: 7x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist