Honda má nejstabilnější motory

Použítí pouhých 6 motorů během celé sezóny 2010 v kubatuře MotoGP klade hodně vysoký nárok na jejich výdrž s tím, aby přitom neztratily svůj výkon.

Šest závodů má za sebou kubatura MotoGP v roce 2010 a pomalu tak vyplouvá na povrch, jak se ta která továrna vyrovnala s novým reglementem o maximálním požití 6 motorů na všech 18 závodů této sezóny.

 
Nejlépe je na novou situaci připravena zřejmě Honda, neboť jak Dani Pedrosa, tak i Andrea Dovizioso mají stále ještě k dipsozici ty původní dva motory, které byly označeny před zahájením šampionátu. 

Jen jako poznámku uvádím, že nový motor je brán za použitý teprve v okamžiku, kdy vyjede z boxu a potom už také nesmí být následně otevřen - motory jsou zaplombovány. Pokud někdo bude potřebovat sedmý motor, tak při příštím závodě startuje z boxové uličky a to až 10 sekund po odstartování závodu.


Ital Loris Capirossi bude zřejmě prvním, komu tento trest hrozí. Už v loňském roce potřeboval "Capirex" více jak 5 motorů na posledních  závodů (viz loňský reglement), nyní už používá čtvrtý! A jeden byl po totálním poškození v Mugellu dokonce odhozen do kontejneru a tovární jezdec Suzuki už ho nebude moci použít.. 


Podobně dopadl motor Ducati Nicky Haydena v Assenu. Ten měl ovšem dle týmového manažera  Vittoriana Guareschiho už objeto 1600 kilomterů a byl tedy dle jeho vyjádření na samém konci své životnosti.


Jiné týmy ale vycházejí z předpokladu, že motor kubatury MotoGP by měl vydržet minimálně 2000 kilometrů a s tímto počtem také počítají, aby se vyhnuly už uvedenému trestu. Tři motory až doposud použili Casey Stoner, Hector Barbera, Mika Kallio, Aleix Espargaro, Jorge Lorenzo, Ben Spies, Colin Edwards, Hiroshi Aoyama, Randy de Puniet a Marco Melandri.


A právě Stoner a Barbera museli už použít třetí motor, neboť Stonerův byl nepoužitelný po pádu v Kataru a Barberův už měl najeto přes zmíněných 2000 km. 

Kromě jezdců týmu Repsol-Honda a zraněného Valentina Rossiho vydržel se dvěma motory i Marco Simoncelli a technický ředitel HRC Shinichi Kokubu řekl spokojeně pro GPWeek: "Naše motory jsou schopny ujet přes 2000 km, aniž by ztratily výkon".

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist