Hodně nespokojený Anthony West

Australský jezdec německé továrny MZ, Anthony West, nechtěl na minulém závodě v Silverstone vůbec nastoupit na start.

Hodně zklamaný je dosavadním průběhem sezóny Anthony West, tedy dvojnásobný vítěz závodů SSP, a také vítěz závodu Grand Prix 250 ccm v Assenu 2003. Jeho dosavadní umístění (Qatar - out, Jerez - 15., Le Mans - 26., Mugello - 27. a Silverstone - 17.) jsou určitě velkým zklamáním pro ex-pilota královské kubatury MotoGP.

"Nechtěl jsem na posledním závodě vůbec startovat a nakonec jsem jel jen kvůli svému manažerovi Murphym, který pracoval na motocyklu místo mechanika nepřetržitě 14 dní",
říkal naštvaný Anthony West a pokračoval: "Motocykl není vůbec připravený na závodění. Jelikož nemáme peníze, tak to nebude lepší ani na dalších závodech. Na staré vidlici můžeš nastavit co chceš, stejně se nic nezmění. Nebudu ani vypočítávat, kolikrát mně za jeden trénink ustřelí přední kolo. Od minulé soboty také vím, kolik váží můj motocykl. 157 kg, tedy o 17 kg více než mají k dispozici ostatní soupeři.Nejsme prostě konkurence schopní".


"No a zde v Assenu? Jestli vůbec pojedu? Nemám jinou možnost! Doufám, že nebude pršet, protože za mokra jsem vždy hodně vpředu, to všichni dobře vědí, a tým je pak hodně šťastný. Ale já nechci, aby byl tým happy. Tým má pracovat a ne jen čekat. Třeba v Silverstone jsem byl za mokra druhý na suchém nastavení, my totiž to pro mokro ani nemáme!", je hodně kritický k současnému stavu v týmu MZ Racing jeho jezdec Anthony West.


Je situace v týmu oparvdu tak kritická? Před úvodním závodem v Kataru mluvil týmový šéf Martin Wimmer o ročním rozpočtu 300 000 Euro, přičemž ostatní týmy počítají přbližně s částkou 1 000 000 Euro (jen na materiál je počítáno 450 000 Euro). "Kdybychom měli o 200 000 Euro více, byla by situace o hodně jednodušší", říká Martin Wimmer. 

Tým totiž nemá k dispozici ani vlastní závodní transportér, doposavadní řešení s Francouzem Martialem Garciou (ex-Yamaha France Team v WSBK) už neplatí a tak se hledalo náhradní řešení: "Máme nyní půjčený návěs od Pirate Racing Teamu z IDM" vysvětluje Wimmer.

Tým doslova zalepuje záplaty, jak se dá! Ralf Waldmann (20-ti násobný vítěz závodů Grand Prix) funguje v "továrním" týmu MZ jako děvečka pro všechno: Od specialisty na data-recording, testovací jezdec až po šoféra závodního transportéru. Tým používá vidlici Öhlins roku výroby 2002, Westův manažér Murphy pracuje jako mechanik atd. 

Zatímco před zahájením sezóny byla řeč o podiových umístěních, tak se nyní ptají experti: Přežije tým aspoň do domácího závodu Grand Prix na Sachsenringu ?

Jak bylo dnes oznámeno, tak Ralf Waldmann opustil Martina Wimmera a celý tým MZ. K tomuto rozhodnutí řekl Waldi: "Nelze jezdit mistrovství světa se dvěma náhradními brzdovými obloženími a o ostatní náhradní díly prosit ostatní týmy, takhle prostě nemohu pracovat".

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist