Hodně nejasnosti okolo týmů CRT

Nové týmy MotoGP na rok 2012 byly sice nominovány, přesto zůstává řada otazníků. Podívejme se na aktuální situaci okolo týmů CRT podrobněji.

Hodně nejasnosti okolo týmů CRT
Ze šesti nově přijatých týmů do MotoGP na rok 2012 se ukazuje, že Marc-VDS pojede s motocyklem Suter-BMW, zřejmě i Forward Racing a také Speed Master. BQR Blusens plánuje FTR-Kawasaki, zatímco Interwetten Paddock Daniela Eppa by chtěl nastoupit pochopitelně s Hondou. 

Během superbikového závodního víkendu v Misanu se sice také jednalo o používání  jakéhokoliv materiálu pocházejícího ze sériových motocyklů homologovaných, či nehomologovaných, pro závody WSBK - a FIM to dokonce zakázala, ale názor závodního ředitele Aprilie Gigi Dall´Igni je jasný: "Prodáváme pouze superbikové motocykly nebo motory. Když si to bude chtít koupit nějaký tým MotoGP, tak mu to nemůžeme zakázat. Zákazník je zákazník a obchod je obchod".
 
Kromě skotského týmu SKKS Racing - zatím nebyl vybrán, neboť nepředložil žádné konkrétní plány - majitele Iana Arnotta, se o motory Aprilia RV4 zajímají dle Dall´Igni ještě další dva týmy.

Jinak cenové relace se u jednoho motoru Aprilia pohybují ve výši 100 000 Euro a takový tým MotoGP jich dle reglementu může použít na rok 2012 celkem dvanáct, motor Honda od tuningové firmy Ten Kate se dá pořídit za polovinu, neboť stojí 45 000 Euro.  
Problém ev. týmů CRT je následovný: "Nevíme doposud, zda si superbikové motory koupíme nebo jen pronajmeme. Ale co pak s reglementem - pronajatým motorem- , když si ho bude chtít koupit soupeř?", říká jeden ze šesti šéfů nových týmů MotoGP na příští rok.   

Tomuto nepomůže ani nová úprava, že by se tým CRT musel umístit v Top5 a teprve potom by platilo pravidlo o "claimování". 

Proč tedy rovnou pravidla CRT nezrušit? Na tuto otázku odpovídá celkem logicky generální sekretář MSMA Takanao Tsubouchi: "Chceme zabránit tomu, aby se za nějakým týmem CRT schoval prototyp s hightech továrním motorem, a přitom mohl použít o další tři motory na sezónu navíc a benzinovou nádrž by měl větší o 3 litry".  

Celé se to zdá jako nedotažené do konce, což potvrzuje jeden z funkcionářů IRTA - nechce být jmenován - na příkladu z AMA, kde to tak sice fungovalo, ale: "Graame Crosby vyhrál jednou Daytonu s továrním motocyklem Yamaha 750, a byl to tým CRT. Ovšem tým, který tento motocykl "claimoval", byl privátní tým Yamahy a koupil ho vlastně pro továrnu Yamaha zase nazpět!"

Tak se nechme překvapit, co přinese nejbližší časová budoucnost, ale předpoklad, že v roce 2012 pojede 22-24 jezdců v královské kubatuře MotoGP, je víc než reálný.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist