Hlasy ze Sepangu 2

Ohlasy jezdců a členů jednotlivých týmů naleznete v tomto článku, kde je také přístup do galerie s několika záběry na testující borce.

Shinya Nakano (Fuchs Kawasaki Racing)
První den jsem jezdil pro srovnaní na starém i novém modelu ZX-RR. Druhý den jsem zůstal u nového motocyklu, protože jsem našel rozdíly ve zlepšení zrychlení a jízdních vlastností. Nový motor vylepšuje dosavadní motorku. Jako všechny máme i my ještě celkem hodně práce, kterou je potřeba udělat, abychom zlepšili náš výkon.
Naoya Kaneko (technický šéf Fuchs Kawasaki Racing)
Sepang byl v první řadě těžký test pro náš nový motor a test pro získání důležitých dat, které potřebují naši inženýři k postupu v jejich vývoji. Poslední motor je stále v ranných etapách vývoje, ale dosavadní výsledek je pozitivní. Shinya si oblíbil charakteristiky nového motoru, ale také identifikoval několik oblastí pro zlepšení. Motor rozhodně má potenciál, který chceme nelézt při dalších testech v Evropě.
Harald Eckl (šéf týmu Fuchs Kawasaki Racing)
Cíl tohoto testu na Sepangu byl jednoduchý, byli jsme zde ohodnotit poslední verzi motoru ZX-RR, která přináší zrevidované pořadí zapalování. Soustředili jsme se pouze na Shinyu a tak jsme byli schopní získat srovnávací údaje, které pomohou našemu vývojovému programu a dovolí udělat našim inženýrům další krok vpřed ještě předtím, než budeme testovat v Evropě. Před konečným rozhodnutím o novém motoru musíme ještě získat několik důležitých dat, ale rozhodně si myslím, že jsme udělali krok vpřed.
Valentino Rossi (Gauloises Yamaha)
Bohužel jsem včera chytil nějaký vir a nebyl jsem schopný testovat. Dnes jsem se cítil trochu lépe. Nastavil jsem trochu lépe motocykl a absolvoval závodní simulaci, ale v posledních pěti kolech jsem se začal cítit unavený. Motocykl je dobrý, mám z něj dobrý pocit. Odstranil jsem nějaké problémy a testoval několik pneumatik. Teď potřebuji spát, abych byl připravený na testy v Austrálii.
Colin Edwards (Gauloises Yamaha)
Závodní simulace byla těžká. Musel jsem si v jednu chvíli odpočinout. Bylo tam asi šest kol, kdy jsem jezdil pomaleji než jsem mohl. 81 kol je na jeden den hodně, zvláště na třetí den testování, ale opravdu jsme potřebovali absolvovat dlouhý test, abychom získali informace. Stále musím na novém motocyklu pracovat, ale již se cítím hodně spokojenější. Motocykl byl po celý den dobrý, pneumatiky Michelin jsou ohromné. Nyní jsem připravený přejet do Austrálii.
Jeremy Burgess (šéftechnik Valentina Rossiho)
Nenajezdili jsme zde toho tolik, kolik jsme plánovali, chyběl nám jeden den, ale i tak jsme byli dobří. Potvrdili jsme si několik věcí z posledního testu. Pracovali jsme hlavně na pneumatikách a na zlepšení nastavení motocyklu. Michelin vyvinul nějaké dobré pneumatiky. Nyní jedeme na Phillip Island a myslím, že máme stejný cíl jako všechny týmy na startovním roštu MotoGP - pokračovat v dobré přípravě na sezónu.
Davide Brivio (šéf týmu Gauloises Yamaha)
Je dobré vidět jak pracuje náš stroj dobře na okruhu, kde jsme již třikrát testovali. Navzdory Valentinovi nemoci jsme zde s oběma jezdci odvedli dobrou práci. Oba absolvovali závodní simulaci a my z toho získali mnoho dat. Nyní se stěhujeme na Phillip Island, kde budeme pokračovat v naší přípravě na sezónu.
Toni Elías (Fortuna Yamaha Tech 3)
Opouštím Sepang s pocitem spokojenosti. Dnes jsem absolvoval test závodní vzdálenosti, přestože vím, že získaná data nebude možné použít při návratu k malajsijské Grand Prix. Motocykl se do té doby hodně změní. Na konci 21 kol se podařilo získat několik dobrých výsledků. Všechny informace získané při závodní simulaci budou použité k zlepšení nastavení motocyklu. Stále se učím, ale jsem spokojený s nastolenou cestou. Ostatní jezdci jezdili velmi tvrdě, všichni zlepšili své časy ze závodu. Již se těším na jízdu po dalším okruhu.
Ruben Xaus (Fortuna Yamaha Tech 3)
Dnes ráno jsem se chtěl pravdu vrátit na motocykl, ale měl jsem dlouhou diskusi s týmovým šéfem Hervé Poncharalem, po které jsem se rozhodl neriskovat a vrátil jsem se do hotelu. Chci se rychle vrátit na M1.
Kenny Roberts jr. (Suzuki Grand Prix)
Chlapci pracují opravdu tvrdě, aby dostali GSV-R na jeho vrchol. Motocykl má hodně potenciálu a je jistě schopný dosáhnout dobrý čas. Cíl je nyní dosáhnou to, aby tyto časy bylo možné držet po celý závod. Dobrá zpráva je, že Suzuki přesně ví co má udělat, aby toho dosáhla.
John Hopkins (Suzuki Grand Prix)
GSV-R postupuje dobře kupředu, ale já také. Vždy když vyjedu tak cítím odvedenou práci, motocykl je silnější. Během několika posledních dnů jsem absolvoval hodně kol, nyní mám jasný směr cesty, kterou je potřeba jít k dosažení ještě rychlejšího motocyklu.
Paul Denning (manažer týmu Suzuki Grand Prix)
Testy v Sepangu nám daly velmi uspokojivé výsledky a pomohly týmu nalézt základní odrazovou čáru k cestě kupředu. Zvláště jsem potěšen tím, jak pracuje celý tým, jak řeší technici odezvu od jezdců. Tento týden byla fantastická podpora od Bridgestone. Vysoká teplota a vlhkost znamenala, že se pneumatiky rychle opotřebovávaly, Bridgestone na to rychle reagoval. Naším cílem je připravit k prvnímu závodu v Jerezu konkurenční motocykl. Potřebujeme se soustředit na jízdní vlastnosti a zrychlení. Suzuki ví co potřebujeme udělat k dosažení cílů.
Troy Bayliss (Camel Honda)
Nejsem tolik spokojený, jak jsem byl při posledním testu, který jsem v Sepangu absolvoval, dokonce i když jsem od té doby moc nezměnil motocykl. V každém případě jsem získal mnoho dat a dnes dokázal i trochu zlepšit nastavení. Doufám, že na okruhu Phillip Island, tedy na okruhu, který důvěrně znám, budu moci snadno rozpoznat jaké zlepšení v nastavení motocyklu můžu udělat. Netestoval jsem zde mnoho pneumatik, bylo lepší soustředit se na motocykl, doufám však, že v Austrálii budu pracovat i na pneumatikách.
Alex Barros (Camel Honda)
Opouštím Malajsii s velkým úsměvem, protože vše se dařilo, a to i nehledě na to, jak jsem dnes pravou rukou zachytil ptáka. Trochu mě to pak bolelo. Všechny tři dny byly tedy pozitivní z každého hlediska. Atmosféra je perfektní, cítím se dobře a všichni pracujeme klidně. Letošní motocykl je odlišný od toho loňského, řekl bych, že 80% z nových věcí se ukázaly být užitečné. Také jsem dobře spolupracoval s Michelinem, francouzští technici dokonale využili poznatků z lednových testů. Další test v Austrálii by nám měl poskytnou další důležitá data.
Sito Pons (šéf týmu Camel Honda)
Opravdu jsem spokojený s tím co Alex, Troy i celý tým udělal. Je zde velmi optimistická atmosféra. Troy tvrdě pracuje na přizpůsobení motocyklu, který je odlišný od těch, na kterých v posledních letech jezdil. Tým udělá vše proto, aby se co nejlépe adaptoval na RC 211V. Jsem si jistý, že brzo nalezne správnou důvěru. Alex jezdil rychle. Vývoj, který již ukázal, mě nutí věřit, že letošní sezóna bude dobrá, jsem si jistý, že budeme mezi nejlepšími jezdci.
Sete Gibernau (Telefonica MoviStar Honda MotoGP)
Odvedl jsem velmi dobrou práci a tak ze Sepangu odjíždím spokojený. I když jsem nebyl na 100% připravený, bylo dnes nezbytné absolvovat závodní vzdálenost. Rytmus, který jsem ke konci měl, byl lepší než jsem očekával, ale vím, že se ještě můžu zlepšit. Po tomto testu na dlouhou vzdálenost jsme analyzovaly data a udělali několik změn. Opět jsem vyjel na okruh a zajel osm velmi rychlých kol, kterými jsem udělal velký krok vpřed. Pochopil jsem hodně věcí a jsem spokojený. S Hondou a Michelinem jdeme správným směrem.
Marco Melandri (Telefonica MoviStar Honda MotoGP)
Po včerejším testu jsme analyzovali data a udělali několik změn na předku. Po těchto úpravách jsem se na motocyklu cítil klidněji a lehce jsem mohl zajet čas 1:01,506. Dnes odpoledne jsem absolvoval svůj první dlouhý test na RC 211V, je důležité abych znal motocykl a viděl jak se během 21. kol chová. V první části jsem měl dobrou rychlost, ve druhé jsem jezdil pomaleji, protože se mi opotřebovala přední pneumatika. Pochopil jsem, že během závodu musím změnit svůj jezdecký styl a být opatrnější na přední pneumatiku. Těším se na testování s RC 211V na Phillip Islandu, což je jeden z mých oblíbených okruhů.
Makoto Tamada (Konica Minolta Honda)
Dnes jsem získal ohromný výsledek, který mě nutí být s prací při testování na nové Hondě RC 211V opravdu spokojený. Můj tělesný stav je již lepší a tak jsem mohl jezdit po okruhu více agresivně, to zapříčinilo, že jsem byl nejrychlejší jezdec testování. Tento test jen potvrdil, že letos můžu být konkurenceschopný. Tým se plně věnuje pouze mě a tak vím, že budu vždy moci rychle nalézt správné nastavení na každý okruh. Teď odjíždím na Phillip Island k dalším třem dnům testování. Bude to před touto sezónou opravdová zkouška.
Giulio Bernardelle (šéftechnik týmu Konica Minolta Honda)
Dnes ráno jsme nalezli první definice pro nastavení nového motocyklu. Během těchto tří dnů jsme nikdy neměli velké potíže, ve skutečnosti jsme se lepšili hodinu po hodině. S aktuálním nastavením jsme použili mnoho pneumatik Michelin a získali tak před malajsijskou Grand Prix mnoho důležitých informací.
Luca Montiron (šéf týmu Konica Minolta Honda)
S prací, kterou tým i Tamada odvedli během těchto tří dnů, jsem velmi spokojený. Časy ze zimních testů jsou vždy významné. Významné je také to, že jediným jezdcem, který se dostal pod 2:01, byl jezdec týmu Konica Minolta Honda.
Max Biaggi (Repsol Honda)
Byly to ohromné tři dny tvrdé práce, ale celkově bylo vše velmi pozitivní. Získal jsem opravdu hodně důležitých dat o několika nových dílech Hondy. Na Phillip Island odjíždím testovat s větší ideou o práci, kterou musím absolvovat. Data, které jsem nyní získal, pomohou dodat nové díly, které budou k dispozici po australském testu. Rychlé kolo nebylo mou prioritou, ale v každém případě potěšilo. Včera jsem byl nejrychlejším jezdcem na okruhu, dnes jsem jezdil ještě rychleji. Rozhodně to bylo rychlejší než nejlepší kvalifikační čas z loňského roku. Znovu opakuji, že rychlá kola nebyly v tomto okamžiku důležité, ale bylo dobré vidět po návratu do boxů spokojenost na tvářích členů mého týmu. Je dobře vidět jak roste můj tým každým dnem. Všichni máme velkou touhu dělat dobrou práci.
Nicky Hayden (Repsol Honda)
Po včerejšku jsem doufal, že bude dnes vše lepší. Noční déšť však trochu pozměnil dráhové podmínky a to mě nepomohlo. Jezdil jsem příliš těžce. Nemohl jsem se dostat do správného rytmu, který jsem k testování potřeboval. Měl jsem zde tři dny testů a zjistil jsem, že potřebuji ze sebe vydat víc rychlosti a pak dokážu konzistentně zajíždět rychlá kola. Celkově to byl dobrý test. Michelin přivezl několik dobrých pneumatik, HRC pracovalo také dobře. Po šesti dnech na Sepangu jsem připravený přejít k Phillip Islandu.
Makoto Tanaka (manažer týmu Repsol Honda)
Celkově jsme absolvovali dobrý test. Všechny nás překvapil nejrychlejší čas Makoto Tamady. Max měl dobré tři dny a dnešní test pneumatik ukázal, že může brzo jezdit velmi rychle a konzistentně. Nicky také jezdil na závodních pneumatikách rychle. Nyní se přesuneme na Phillip Island, kde budeme testovat s Nickym, Maxem a všech z HRC, včetně satelitních týmů.
Loris Capirossi (Ducati Marlboro)
Byla škoda, že jsem zde v Sepangu nemohl více jezdit, ale opravdu jsem se vůbec necítil dobře. Nicméně s tím, co se nám podařilo udělat, jsem spokojený. Motocykl se mi líbí a hned jsem na něm mohl jezdit rychle. Doufám, že na Phillip Islandu budu v dobré formě.
Carlos Checa (Ducati Marlboro)
Měl jsem dobrý poslední den. Zvláště dobrý byl dlouhý test s novou pneumatikou, která umožnila absolvovat celou závodní vzdálenost ve vynikající rychlosti. Nemohu se dočkat návratu k práci v Austrálii.
Shinichi Itoh (Ducati Bridgestone Tyre Test Team)
S inovacemi roku 2005 jsem spokojený. V Ducati jsem našel velmi přátelskou a profesionální atmosféru. Jezdil jsem zde v Sepangu poprvé s Desmosedici GP4. Nyní mohu říci, že již mám z tohoto stroje dobrý pocit, nemohu se dočkat až budu jezdit na GP5.
Corrado Cecchinelli (šéftechnik Ducati Marlboro)
Soustředili jsme se pouze na závodní nastavení a s výsledkem jsme opravdu spokojení. Testy se uskutečnily se dvěma novými motocykly GP5. S novými pneumatikami se nám podařilo absolvovat dobré testování závodních vzdáleností. Velmi jsem potěšen našim testovacím týmem pneumatik, se způsobem jakým pracuje a s jeho dlouhodobým plánem rozvoje. Jsem spokojený také s přístupem Shinichi Itoha, a to i navzdory tomu, že testoval pouze na GP4. Zvláště na mne zapůsobil s časem, který zaznamenal a s pozitivním komentářem o našem motocyklu.

FOTOGRAFIE Z TESTOVÁNÍ NA OKRUHU SEPANG

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist