Hlasy MotoGP z Mugela (1)

První část ohlédnutí za Grand Prix Itálie v podání jezdeckých ohlasů protagonistů závodu třídy MotoGP.

Team Camel Yamaha
Valentino Rossi (1. místo)
Zcela určitě to byla jedna z největších bitem mé kariéry. Měl jsem opravdu dobrý start a také se mi podařilo předjet Seteho. Pokusil jsem se mu ujet, ale nepodařilo se to. Dnes byl hodně silný. Dlouho jsem nevěděl, kde je Loris, protože on dobře neodstartoval. Když ale přijel, věděl jsem, že se zúčastním tvrdého boje. Rozhodl jsem se, že se nechám předjet, a že pojedu za ním. Neuvědomil jsem si, že mnoho jezdců je velmi blízko, a tak nás dojeli. Najednou jsem klesl na páté místo a musel vše znovu absolvovat. Byl to pro každého úžasný boj. Myslím si, že bylo fantastické, že do posledního kola šli do boje dva jezdci na motocyklech dvou továren, dvou výrobců pneumatik, ale z jediné země. Je to pro náš sport výborná zpráva. Kdybych si musel vsadit na to, kdo vyhraje poslední kolo, upřímně řečeno, nevím koho bych zvolil. Nemyslím si, že bych v posledních dvou kolech odpočíval, jsem rád, že se mi podařilo zvítězit. Zvláštní emoce jsou hlavně poté, co se mi to podařilo před tolika fanoušky, před příbuznými a známými. Dnes večer nebudu přemýšlet o mistrovství, ale jen o tomto báječném závodě!
Colin Edwards (12. místo)
Dnes ráno jsme udělali dramatickou změnu na podvozku. Nechal jsem si stroj nastavit stejně jako Valentino, věděl jsem, že včerejší nastavení nebylo vhodné pro závod. Do první zatáčky jsem brzdil trochu dříve něž obvykle a Makoto Tamada začal najíždět do zatáčky z mé vnitřní strany. Bohužel mě nenechal místo a tak jsem musel do trávy. Poté byl pro mne závod již pouhým testováním nového podvozku. Vypadal dobře, ale musím se na toto nastavení adaptovat, chyběla mi potřebná přilnavost zadního kola. Zítra zde budeme testovat a tak budu mít čas na tyto práce. Doufám, že se podaří dokončit nějakou práci, na kterou při Grand Prix nebyl čas.
Yamaha Tech 3 Team
Carlos Checa (15. místo)
Jsem z výsledku velmi zklamaný. Očekával jsem, že bych v závodě měl jezdit rychleji, zvláště poté, co jsem se dozvěděl při testování v Le Mans. Myslel jsem si, že pneumatika, kterou jsem si pro závod vybral, bude dobrá, ale její kvalita trvala pouze několik kol. Po třech kolech se její výkon zvedl, ale po dalších osmy kolech bylo opět vše špatné. Pro druhou polovinu závodu jsem měl proto špatný pocit ze zadní části motocyklu. Měl jsem dobrou bitvu s některými jezdci na továrních motocyklech, věřil jsem, že s nimi mohu bojovat, ale bohužel to netrvalo dlouho. Znovu je můj problém vydrž zadní pneumatiky, to je jediný důvod, proč jsem celý závod nemohl stabilně jezdit dobré časy. Po testech v Le Mans a po trénincích zde v Mugellu, jsem byl optimistický. Nyní jsem optimismus ztratil, a tak musím pracovat dál na zlepšení. Zítra zde testujeme a proto doufám, že se podaří něco vyřešit.
James Ellison (16. místo)
Závod od začátku nebyl dobrý. Během několika prvních zatáček se mi podařilo předjet několik jiných jezdců. Myslel jsem, že jim dokážu ujet a následovat Carlose. Ovšem po několika kolech ztratila zadní pneumatika přilnavost a já nedokázal udržet rychlost z úvodních kol. Je to velké zklamání. Vím, že s těmi chlapci mohu jezdit, jsem rychlejší, ale porazí mne, když se opotřebují pneumatiky. Dunlop má několik dobrých pneumatik, ale je to věcí nalezení vhodné směsi. Patrně bude potřebovat na každý okruh nalézt správnou směs. Jsem si jistý, že během zítřejšího testu naleznu nějaké dobré řešení. Doufám, že se budu moci brzo vrátit k dobré jízdě během celého závodu.
Kawasaki Racing Team
Shinya Nakano (11. místo)
Zkoušel jsem tento týden starty a zdá se, že to bylo pozitivní. Dnes jsem měl svůj nejlepší start v sezóně, když jsem se z pátého místa dostal v první zatáčce na třetí pozici. Ale tam začaly mé problémy. Nemohl jsem zůstat s vedoucí skupinou, jednoduše mě předjeli a ujeli mi. Stejné to bylo i se druhou skupinou. Mohl jsem je v zatáčkách dojíždět, ale oni mi na rovinkách okamžitě ujížděli. Dnes jsem neměl žádné problémy s motocyklem, dobře během závodu pracovaly také pneumatiky. Jel jsem jak to bylo jen možné. Přesto jsem skončil až za nejlepší desítkou, bylo to poté, co mne v posledním kole předjel John Hopkins. Věděl jsem, že mě dojel, ale bylo velmi málo věcí, jak ubránit svou pozici, když na rovince je tak snadné předjet tento motocykl. Víme, že potřebujeme nalézt větší výkon. Z dnešního výsledku je zřetelné, že potřebujeme zlepšit jízdní vlastnosti Ninji ZX-RR.
Randy de Puniet (13. místo)
Byl to velmi obtížný závod hlavně kvůli tomu, že jsem startoval ze zadních řad startovního roštu. Vše jsem si ještě zhoršil špatným startem. Sklonil jsem hlavu a podařilo se mi předjet několik jezdců, až jsem najednou postoupil na dvanácté místo. Pak mne ovšem začaly hodně bolet mé záda, které jsem si zranil při pádu v Le Mans. Bylo obtížné jezdit stabilně dobré časy. Když mne na konci dojel Edwards, pokusil jsem se ho držet, ale bylo to nemožné. I když bych preferoval lepší konec v tomto závodě, musím říci, že to vzhledem ke kvalifikační pozici špatný výsledek není. Je to pro mne další dokončený závod, při kterém jsem se mnoho dozvěděl. Bez handicapu se špatným startem a problémy s mými zády, věřím, že bych dnes bojoval se skupinou, ve které byl Shinya. Motocykl dnes odpoledne pracoval dobře, celý tým odvedl výbornou práci. Doufám, že v Catalunyi dosáhnu na lepší výsledek.

Informace o redaktorovi

Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist