Hlasy jezdců MotoGP po Le Mans (1)

Tradiční ohlédnutí za uplynulým závodem nejprestižnější třídy zahájíme opět první sedmičkou jezdců v cíli francouzského závodu.

Hlasy jezdců MotoGP po Le Mans (1)
Marco Melandri (1. místo)
Byl to neuvěřitelný závod. Nečekal jsem tento výsledek, a tak jsem velmi spokojený. Na začátku byly velmi proměnlivé povětrnostní podmínky a já jsem po konzultaci s techniky Michelinu nasadil tvrdou zadní pneumatiku. Měl jsem dobrý start, což mi pomohlo v prvním kole. Trochu jsem v prvních kolech trpěl kvůli tvrdé pneumatice, a proto mě předjel Hopkins. Po několika kolech to začalo být stále lepší a lepší. Byl jsem schopen dojet vedoucí skupinu. Jak postupoval závod, začal jsem přemýšlet o vítězství. Předjel jsem Lorise, poté také Pedrosu. Chtěl bych poděkovat celému týmu za jejich ohromnou práci.
Loris Capirossi (2. místo)
Když jsem jel s Marcem, viděl jsem, že Valentino odpadl. Uvědomil jsem si, že jsem na pódiu. Pak jsem v posledních kolech viděl, jak Marco předjel Danyho, který se ho nedokázal držet. Věřil jsem, že ho můžu v posledním kole dojet. Dokázal jsem to a také jsem ho nakonec udržel za sebou. Tato druhá pozice je pro mne velmi dobrá. Použil jsem pneumatiku, kterou jsem včera testoval. Věděl jsem, že můžu svou rychlost držet na vysokých 1:35. Tak jsem celý závod tuto rychlost udržoval. Tento okruh pro nás není jedním z nejlepších. V dešti je to zde asi lepší, ale nakonec jsem skončil na druhém místě a získal dobré body do šampionátu. Děkuji celému Ducati týmu a chlapcům od Bridgestone.
Daniel Pedrosa (3. místo)
Dnes jsem měl štěstí a tak jsem s tímto výsledkem spokojený. Skončil jsem na pódiu, což je pro mne a můj tým dobrý výsledek. Po startu jsem se cítil silný, ale pak jsem si uvědomil, že Valentino získává v každém kole několik desetin. Pokusil jsem se ho udržet, když se však mezera zvětšila, musel jsem se začít soustředit více na mezeru za mnou. Když jsem šel do vedení, věděl jsem, že mě dojedou. Věděl jsem, že povedu závod tak dvě, tři kola. V jednom kole jsem pak udělal dvě chyby a uvědomil si tak, že jezdím na hranici limitu. Rozhodl jsem se, že nebudu riskovat havárii jako v Turecku, zaměřil jsem se na dokončení závodu. Nakonec je výsledek dobrý, musím tuto výkonnost udržet i v dalších závodech.
Casey Stoner (4. místo)
Čtvrté místo je dobré, opět jsem odpověděl lidem, kteří tvrdí, že nedokážu závodit na opotřebovaných pneumatikách. Bitva s Nickym byla ohromná, byl to čistý boj, ovšem na jeho začátku jsem ho málem poslal do štěrku. Omluvám se mu za to. Jen jsem trochu pozdě brzdil. Po startu nevypadal motocykl dobře, nebyl žádný způsob, jak bych mohl zůstat s nejlepšími. S plnou nádrží jsem nedokázal později brzdit. Mám z toho smíšené pocity. Uprostřed závodu se motocykl začal zlepšovat. Přidal jsem tedy a dokázal dojíždět nejlepší.
Nicky Hayden (5. místo)
Celý víkend byl moc těžký. Od té doby, co jsem vystoupil z letadla z Číny, nebylo nic dobrého. Nevydařilo se počasí, skolila mne chřipka. Včera se mi nepovedlo nastavení, tak po dnešním mokrém warm upu připravil tým jiné. Chlapci z týmu Repsol Honda odvedli při práci na nastavení motocyklu skvělý výkon. Cítil jsem se na něm v závodě dobře a tak jsem mohl dojet na pátém místě. Není to sice nejlepší, ani to není výsledek, jaký bych chtěl, ale zůstal jsem ve vedení šampionátu. Doufám, že zítra při testech bude pěkné počasí, které nám dovolí pokračovat na práci ve zlepšení. Nyní bude v několika týdnech Mugello a další závody. Odskočím si domů a vrátím se připravený na pokračování šampionátu.
Colin Edwards (6. místo)
Abych řekl pravdu, nevím co se po startu stalo. Měl jsem v plánu odstartovat jako v loňském roce, ale tentokrát se vše zbláznilo a okolo mne bylo moc jezdců. Někoho jsem se lekl, myslím, že to byl Dany Pedrosa, ale nejsem si jistý. Nemohl jsem se dostat dovnitř zatáčky, a tak jsem do ní najížděl tam, kde byl prostor. Bylo to však těsné. Nakonec jsem neměl jinou možnost, než vjet do štěrku. Kdyby se to stalo vloni, asi by vše dopadlo dobře, ale změny, které byly v této šikaně provedené, hrály proti mě. Ztratil jsem tam čtyři nebo pět sekund, další čtyři nebo pět sekund jsem ztratil během prvních šesti kol, kdy jsem musel předjíždět mnoho jezdců. Chtěl jsem je předjíždět na výjezdech ze zatáček, ale všichni měli v tomto stupni závodu dobrou přilnavost. Předjíždění bylo proto nemožné a musel jsem tedy zvolit variantu předjíždění na brzdy do zatáček. Nastavení motocyklu bylo dobré, jediné co mě trochu trápilo, byla přilnavost zadního kola na konci závodu. S rychlostí, jako jsem jel závod po předjetí soupeřů, bych dnes býval skončil na pódiu.
Makoto Tamada (7. místo)
Dnes jsem se svým výsledkem jen částečně spokojený. Po druhém tréninku v pátek, vypadal můj motocykl Honda RC 211V lépe než v dnešním závodě. Musel jsem bojovat s problémy, které mi nedovolili jezdit dostatečně rychle v prvních zatáčkách okruhu. Každopádně je stroj absolutně lepší než na začátku sezóny. To mě nutí doufat, že v dalších závodech to dopadne ještě lépe.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist