Hlasy jezdců MotoGP po Austrálii (1)

První část tradičních ohlasů jezdců MotoGP na závod Mistrovství světa. Tradičně se nejprve podíváme co řekli v cíli jezdci Top Ten.

Valentino Rossi (1. místo)
Je to úžasná sezóna a dnes jsem vyhrál pro Yamahu titul v roce jejích padesátiletého výročí. Jsem proto velmi šťastný. Jedenáct vítězství v jedné sezóně je vyrovnaný vlastní rekord a dosáhnout toho právě na Phillip Islandu je pro mne zvláštní. Zde jsem vyhrál hodně důležitých závodů, zvláště titul 500 ccm v roce 2001 nebo vloni titul pro Yamahu. Je to pro mne zvláštní okruh a miluji ho. Dnes to bylo těžké, ohromného soupeře jsem měl v Nicky Haydenovi. Byl to ohromný závod. Dostal jsem se po dvou kolech do čela a získal dobrý rytmus, pokusil jsem se dvě nebo tři kola ujet. Vždy za mnou přijel Nicky. Nechal jsem ho tedy jít do čela a koukal jsem na jeho jízdu. Pak přijeli nějací další jezdci a tak jsem se opět pokusil ujet. Tentokrát se mi podařilo získat sekundový náskok. Bylo to jako zlato. Podařilo se mi ten náskok udržet až do posledního kola a následně slavit vítězství před tímto ohromným publikem. Děkuji mu a všem ostatním, kteří učinili tuto sezónu tak zvláštní.
Nicky Hayden (2. místo)
Byl to těžký závod, ale líbil se mi. Valentino zahájil dobrou rychlostí, tak jsem se ho pokusil pouze následovat. Vše vypadalo dobře, jeli jsme opravdu rychle. Párkrát Rossi zrychlil, ale já mu na to dokázal odpovědět. Pak mě dojeli jiní a Marco se mnou trochu bojoval. V tu dobu dokázal Valentino získat výhodu. Když ho zde chceš následovat, nemůžeš u toho bojovat s někým jiným. Dnes mi tým výborně připravil motocykl, opravdu se na něm dobře jezdilo. Dnes jsem ovšem chtěl víc. Jak vše postupovalo můžu říct, že vítězství bylo dnešním tématem. Mám na to další dva pokusy, sezóna skoro končí a já chci další vítězství.
Carlos Checa (3. místo)
Nejprve bych chtěl tento výsledek věnovat Lorisovi. Pracovat o víkendu sám bylo špatné, ale jsem s prací, kterou jsme udělali, spokojený. Po trénincích jsem očekával dobrý výsledek, ovšem v závodě jsem nemohl nalézt svou rychlost, kterou jsem měl včera a ve Warm Upu. Když jsem se přiblížil k Melandrimu, viděl jsem, že můj motocykl je v některých oblastech lepší, ale nebyl jsem tak silný při brzdění. Bylo proto velmi těžké ho předjet. Je to poprvé, kdy jsem získal výsledek tímto způsobem, nemohl jsem tomu uvěřit. O tomto víkendu bylo zábavné sledovat moje čísla – včera mi bylo 33 let a měl jsem maximální rychlost 333 km/h. Bojoval jsem s Melandrim, kterého číslo je 33 a nakonec jsem skončil třetí. Předpokládám, že dnes večer vše oslavíme.
Marco Melandri (4. místo)
Byl to opravdu hezký závod. Až do konce jsem tvrdě bojoval a doufal jsem, že skončím na pódiu. Je to škoda. Myslel jsem, že mám Checu pod kontrolou, ale on mě předjel z větrného pytle. Navzdory tomu jsem spokojený. Byl to obtížný víkend, ale dnes ráno odvedl tým dobrou práci, motocykl pracoval opravdu dobře. Dal jsem do závodu maximum a jsem spokojený. Přijel jsem sem dva body za Maxem Biaggim a nyní mám stejný počet bodů jako druhý Nicky Hayden. Pokud chci skončit v šampionátu na druhém místě, bude důležité ve finálních dvou závodech odvést maximální práci.
Sete Gibernau (5. místo)
Celý víkend jsem bojoval. Dnes ráno jsem myslel, že jsme pokročili kupředu, ale v závodě jsem měl hodně problémů. Motocykl hodně klouzal a já nemohl skončit výše.
Colin Edwards (6. místo)
Není to nejlepší. Trochu jsem celý víkend zápasil s nastavením zadku stroje, ale bohužel se to nepodařilo nejlépe. V zimě se zde všechno zdálo dobré, ale tentokrát jsem na tom nebyl nejlépe. Nakonec jsem alespoň přispěl k nastavení Valentinova stroje, které pro něj zřejmě pracuje velmi dobře, ale pro mne to nebylo dobré. Hodně se mi stavělo přední kolo, což není normální. Chtěl bych mému týmu poděkovat za tvrdou práci a poblahopřát Yamaze k zisku titulu pro výrobce. Je škoda, že se mi dnes nedařilo lépe.
Shinya Nakano (7. místo)
Pouze poslední kolo bylo pro mne stoprocentní, zbytek závodu nebyl zábavou, pouze jsem se vozil za Tamarou a Tonim. Po tréninku jsem neočekával tento výsledek a tak jsou tyto body dobré, ale nejsem spokojený. Nedosáhl jsem dnes na maximum svého potenciálu. Od startu jsem měl problém s podřazováním a po problému při brzdění jsem musel jezdit opatrně. Mohl jsem je pouze sledovat, ale nezávodit. Moje zadní pneumatika Bridgestone mi dala výhodu do posledního kola. Dobře pracoval i motor a tak jsem mohl skončit sedmý. Lépe jsem nemohl skončit kvůli problému s převodovkou a nedostatečné přilnavosti pravé strany zadního kola.
Makoto Tamada (8. místo)
Se začátkem závodu jsem byl spokojený, ale od jistého bodu jsem ztratil optimální cit pro přední pneumatiku. Nemohl jsem jet stejně jako ve Warm Upu, zvláště v rychlých zatáčkách. V posledních kolech bylo již velmi těžké zůstat s Tonim a Shinyou. Na konci jsem osmou pozici vybojoval až po potvrzení cílové fotografie, což je dobré, ale v Istanbulu již chci opravdu skončit lépe. Věřím, že díky technické podpoře mého týmu a díky mému umění, mohu končit na lepších místech.
Toni Elías (9. místo)
Měl jsem během tréninků problém s výkonem, což mě trochu přibrzdilo v cestě nahoru. Do závodu se nepodařilo problém vyřešit a tak jsem během závodu musel opravdu tvrdě bojovat. Musím pokračovat v cestě vpřed, vždy pokračovat v práci na zlepšení. Příští týden jedeme do Turecka a tam doufám zlepším své výsledky.
John Hopkins (10. místo)
Chtěl jsem skončit mezi deseti nejlepšími a nakonec jsem mezi desítkou i skončil. Bohužel k tomu, abych se tam dostal, museli havarovat dva jezdci, kteří byli přede mnou.Těsně před závodem jsme udělali na motocyklu nějaké zlepšení a závod byl nakonec dobrý. Ve druhém kole jsem narazil do Nakana a musel jet zeširoka, tím jsem ztratil pár míst. Bojoval jsem, abych se na svou pozici zase dostal. Trochu mě zdržel boj s Olivierem Jacquem a tak mi Nakano odjel. Bohužel mému motocyklu chybí rychlost a tak mi skupina přede mnou ujela. Pak mne dojel Vermeulen, ale já ho nechtěl nechat ujet. Zůstal jsem v jeho závěsu, protože on mě mohl na rovinkách táhnout. Byla možnost dojetí předchozí skupiny. Trochu jsme také tu skupinu dojížděli, ale už na to nezbylo hodně času. Plánoval jsem, že Vermeulena dostanu v posledním kole a také se mi to podařilo. Již mohu říci pouze to, že se jede do Turecka a z toho mám radost.