Haydenovy akcie jsou stále v kurzu

Američan Nicky Hayden sice neměl nejlepší víkend v domácím podniku Grand Prix na okruhu v Indianapolis Motor Speedway, ale co se týče zákulisních vyjednávání, tak to se mu možná rýsuje způsob jak si udržet pozici v královské kubatuře světového šampionátu silničních motocyklů.

Haydenovy akcie jsou stále v kurzu
American Honda Motor Company má zájem, aby Američan zůstal v královské kubatuře a navíc, aby znovu spojil své jméno s japonskou značkou. Nicky Hayden vyhrál titul s Hondou v roce 2006, ale pak se jejich cesty rozešly, když po dvou letech odešel dvaatřicetiletý jezdec z Owensboro k Ducati, protože už pro něho nebylo v továrním týmu HRC místo.

Během posledního víkendu se velmi nahlas hovořilo o spojení Nicky Haydena s týmem LCR Lucia Cecchinelliho. Ten závodí s jediným jezdcem Stefanem Bradlem, který má smlouvu přímo s Honda Racing Corporation (HRC) a má také tovární podporu. Cecchinello nikdy netajil ambice jet dva motocykly, ale Honda mu vždy taktně naznačila, že dvě motorky by v rámci jejich rozpočtu byly příliš.
Nyní je tu nová šance, která se jmenuje produkční motocykl a tím bude v roce 2014 vlastně současný prototyp RC213V jen s jednotnou elektronikou Magneti Marelli. To je právě šance pro Nicky Haydena, který by tento motocykl mohl sedlat v stáji LCR Honda, ale za předpokladu, že by větší část nákladů financovala právě American Honda nebo další partneři, které by pro tento projekt získali.

„S Nicky jsem o tom nemluvil, ale je tam zájem American Honda, aby část projektu financovali,“ potvrdil Lucio Cecchinello britskému Motrcycle News. „Musím ale zůstat nohama na zemi, protože pro mě by to byl můj vysněný projekt, ale realita je taková, že s našimi současnými zdroji jsme schopni se plně koncentrovat čistě na Stefana Bradla.“
Jak to nakonec dopadne je stále velkou otázkou, protože vody paddocku MotoGP rozbouřil do této chvíle celkem nenápadný italský tým Forward Racing tím, že si od Yamahy pronajme téměř kompletní M1 a to jako produkční motocykl. Na to jezdci slyší a mluví se o tom, že Aleix Espargaró by opustil stáj Aspar, aby jel YZR-M1 u Forward Racingu, což by Yamaha zřejmě jen uvítala.

Pokud by Espargaró od Aspara skutečně odešel, uvolnilo by se místo, které by teoreticky mohl zaujmout Nicky Hayden a v příštím roce jet tovární Aprilii, ale je také docela možné, že k Forward Racingu zamíří on sám. To vše je ale zatím v rovině spekulací. Nicméně Aleix Espargaró měl v posledních dnech získat manažera, který má velmi úzké vazby právě na Yamahu.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist