Haydenovo srdce patří MotoGP, ale na superbiky myslí stále

Američan Nicky Hayden byl loni velmi blízko přestupu do seriálu mistrovství světa produkčních motocyklů, ale nakonec zůstal v mistrovství prototypů, i když už ne v pozici továrního jezdce Ducati, ale jako jezdec produkční Hondy RCV1000R. Do sedla motocyklu japonského výrobce se Hayden vrací po pěti letech.

Haydenovo srdce patří MotoGP, ale na superbiky myslí stále
Nicky Hayden závodí v mistrovství světa silničních motocyklů od roku 2003 a nikdy nestál na startu jiné kubatury než královské třídy MotoGP. Dvaatřicetiletý rodák z Owensboro vyhrál s Hondou v roce 2006 titul mistra světa a od roku 2009 závodil v rudých barvách italské Ducati.

V roce 2013 mu vedení Ducati neprodloužilo smlouvu na další sezonu, což Američana přivedlo na myšlenku závodění v mistrovství superbiků. Zatím se nikomu nepodařilo vyhrát tituly jak v soutěži prototypů MotoGP, tak produkčním šampionátu WSBK a to je věc, na kterou Nicky Hayden stále myslí.
„Byl jsem opravdu velmi blízko rozhodnutí přestoupit do světového šampionátu superbiků,“ uvedl v rozhovoru pro Motorcycle News Američan Nicky Hayden. „Poohlédl jsem se po nějakých příležitostech, ale srdcem jsem byl stále v MotoGP, což mě neustále vrací zpátky, takže tu chci ještě nějakou dobu zůstat a užít si to.“

„Mistrovství světa superbiků má můj velký respekt a mít tu možnost stát se prvním jezdcem, který může vyhrát titul v obou ampionátech je něco, nad čím neustále přemýšlím,“
pokračoval Američan, který se pousmál nad spekulacemi z poloviny roku 2013, které hovořily o tom, že bude jezdcem superbikové stáje BMW. „Bylo to tehdy zábavné, protože zrovna tento tým byl jedním z těch, s nimiž jsem vůbec nejednal.“
Nicky Hayden je nyní jezdcem privátního týmu Španěla Jorge Martineze Power Electronics Aspar. Týmovým kolegou Američana je poslední mistr světa třídy do 250ccm Hiroshi Aojama. Oba jezdci jsou u týmu noví, takže aby se plně aklimatizovali, budou potřebovat maximálně využít předsezonních testů, které začínají 4. února na závodní dráze okruhu v Sepangu.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist