Gresini: Jaký bude druhý motocykl?

Se zavedením litrových motocyklů v MotoGP na rok 2012 se zvedla i jejich leasingová cena a tak satelitní týmy přemýšlejí, co dál a s kterým motocyklem vlastně v roce 2012 startovat. Velké finanční problémy má tak satelitní tým Hondy Fausta Gresiniho.

U Itala Fausta Gresiniho se vše v současné době točí okolo "milých" peněz. Ex-mistr světa stopětadvacítek a týmový manažér stáje "San CarloHonda Gresini" se snaží sestavit budget na rok 2012 tak, aby si mohl dovolit pro příští sezónu dvě motorky RC213V 1000 ccm pro své dva piloty: "Honda prodává motocykly CBR1000RR a také kitové díly na superbiky a on si je jistě může koupit taky, pokud chce. Nemyslím si ale, že by tato performance byla dostačující", říká boss HRC Shuhei Nakamoto. O nutné zvýšení síly motoru by se tedy měl postarat motor FireBlade, neboť HRC se dost důrazně postavila proti původní Gresiniho myšlence, zabudování agregátu Aprilia RSV4.

"Byla to docela pitomá myšlenka", řekl hodně tvrdě Nakamoto. V zásadě se zdají plány Gresiniho jako smysluplné, tedy co se týká ušetření finannčích prostředků: "Jistě motor není tak drahý, ale on pak bude potřebovat šasí a v současné době není žádné prototypové šasí pro motor CBR k dispozici. To znamená, že by se muselo vyrobit a to by bylo hodně drahé", říká dále Nakamoto.

Další z možností, o kterých Gresini uvažuje, je použití japonského šasí Moriwaki, neboť tato továrna podobné podvozky už v minulosti vyráběla.

A proč k tomu všemu vůbec došlo? S návratem litrových motocyklů se zvýšily leasingové sumy u Hondy, samozřejmě i z důvodů přírodních katastrof v březnu tohoto roku v Japonsku. Takže Fausto Gresini si nyní musí dělat oprávněné starosti, jak postavit tým na rok 2012.
Marco Simoncelli se zdá být jasný a oznámení o jeho setrvání v týmu a závodění s továrním motocyklem HRC se dá očekávat už tento víkend. Ital by tak měl dostat k dispozici novou Hondu RC213V.

Dosavadní týmový kolega Hiroshi Aoyama se bude muset dle současného stavu buď spokojit s jiným motocyklem, pokud tedy zůstane v tomto týmu, což není zas úplně jasné a neví to ani samotný Hiro. U něho se nabízí i možnost superbikového továrního týmu BMW s výhledem na závodění ve stejném továrním týmu v roce 2013, ovšem už v MotoGP.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist