Gresini: Jaký bude druhý motocykl?
Text: Jiří Mikšík | Foto: Honda ProRacing | Zveřejněno: 14.9.2011 | Zobrazeno: 2172x
Se zavedením litrových motocyklů v MotoGP na rok 2012 se zvedla i jejich leasingová cena a tak satelitní týmy přemýšlejí, co dál a s kterým motocyklem vlastně v roce 2012 startovat. Velké finanční problémy má tak satelitní tým Hondy Fausta Gresiniho.
"Byla to docela pitomá myšlenka", řekl hodně tvrdě Nakamoto. V zásadě se zdají plány Gresiniho jako smysluplné, tedy co se týká ušetření finannčích prostředků: "Jistě motor není tak drahý, ale on pak bude potřebovat šasí a v současné době není žádné prototypové šasí pro motor CBR k dispozici. To znamená, že by se muselo vyrobit a to by bylo hodně drahé", říká dále Nakamoto.
Další z možností, o kterých Gresini uvažuje, je použití japonského šasí Moriwaki, neboť tato továrna podobné podvozky už v minulosti vyráběla.
A proč k tomu všemu vůbec došlo? S návratem litrových motocyklů se zvýšily leasingové sumy u Hondy, samozřejmě i z důvodů přírodních katastrof v březnu tohoto roku v Japonsku. Takže Fausto Gresini si nyní musí dělat oprávněné starosti, jak postavit tým na rok 2012.Marco Simoncelli se zdá být jasný a oznámení o jeho setrvání v týmu a závodění s továrním motocyklem HRC se dá očekávat už tento víkend. Ital by tak měl dostat k dispozici novou Hondu RC213V.
Dosavadní týmový kolega Hiroshi Aoyama se bude muset dle současného stavu buď spokojit s jiným motocyklem, pokud tedy zůstane v tomto týmu, což není zas úplně jasné a neví to ani samotný Hiro. U něho se nabízí i možnost superbikového továrního týmu BMW s výhledem na závodění ve stejném továrním týmu v roce 2013, ovšem už v MotoGP.
Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x