Gresini Honda před GP Francie

Také tým Fausta Gresiniho je odhodlán pokračovat v dobrých výsledcích, které přivedly mladého Marca Melandriho na druhé místo průběžného pořadí třídy MotoGP.

Gresini Honda před GP Francie
Gresini Honda před GP Francie
MotoGP se vrací do Evropy na slavnou trať v Le Mans.
Po výletu do Číny se šampionát vrací zpět do Evropy, přesněji do Francie. Čtvrté kolo letošní sezóny hostí slavný okruh Bugatti, postavený v roce 1965 v sousedství již tehdy slavného okruhu 24 hodin Le Mans. Velké ceny se zde konaly v letech 1966 až 1995 a po přestávce způsobené rekonstrukcí okruhu se sem vrací v roce 2000. Historie Le Mans je úzce spojena se závody aut, zejména pak slavnou čtyřiadvacetihodinovkou. MotoGP se jezdí na trvalém okruhu, který má s vytrvaleckým společnou pouze malou část rovinky a jednu zatáčku. Zbytek okruhu je poměrně točivý, naopak první zatáčka je jednou z nejrychlejších v celém šampionátu. Nejzajímavější částí trati je rychlá pravá zatáčka na konci rovinky následovaná šikanou, která vyžaduje razantní překlopení motocyklu ze strany na stranu. Právě tato pasáž vyžaduje chladnokrevnost a jistou dávku odvahy. Povrch trati byl v loňském roce kompletně zrenovován s cílem zlepšit přilnavost. V minulosti byla právě přilnavost největším problémem trati, která tak znamenala velkou výzvu pro inženýry Michelinu. V posledních deseti letech zde Michelin dokázal v královské třídě zvítězil devětkrát, což můžeme označit za výrazný úspěch právě na trati, která je pro francouzskou továrnu domácí.
#15 SETE GIBERNAU - Pokus o obhajobu.
Dvě po sobě jdoucí vítězství na trati Bugatti v letech 2003 a 2004 bude obhajovat vicemistr světa Sete Gibernau a pokusí se tak zvrátit nepříznivý začátek sezóny, který rozhodně neodpovídal snaze jezdce a celého týmu. "Zimní šampión" Sete Gibernau byl důležitým protagonistou všech třech úvodních závodů, ačkoliv nakonec nebyl po zásluze bodově odměněn. Po Číské GP se už Sete velmi těší do Francie. Silný, zkušený a dostatečně odhodlaný jezdec, který byl v posledních dvou letech jako jediný schopen vyrovnaně bojovat se s pozdějším mistrem světa - Sete Gibernau doufá, že se vzpamatuje a dokáže se vrátit na pozice, kam patří.
"Bugatti je velmi zvláštní dráha, docela obtížná, známá velice rychlou pravou zatáčkou na konci cílové rovinky. Následuje šikana vyžadující razantní změnu rychlosti. Opravdu působivý kus trati!!
Pro perfektní najetí trati musíte mít skvěle nastavený stroj a důležitý je rovněž pocit z přední pneumatiky. Ta je vlastně hlavním prvkem ovlivňujícím hbitost motocyklu při změnách směru v šikanách a hraje hlavní roli při razantním dobržďování , které je následováno prudkou akcelerací”
, popisuje specifika okruhu Sete Gibernau, vítěz závodů ze dvou posledních let.
#33 MARCO MELANDRI - Neustálý růst.
Marco Melandri již není překvapením, jak byl tiskem označován na začátku sezóny 2005. Se dvěma pódii a jedním čtvrtým místem, je na průběžném druhém místě šampionátu. Neustále se zlepšující rodák z Ravenny se již nemůže dočkat Francouzské GP na dráze, kterou má velmi rád.
"Osobně jsem nadšen celým začátkem sezóny. Nikdy bych nečekal, že budu na průběžném druhém místě. Cítím, že jezdím opravdu dobře a vítězství už není jen utopií, chci se pokusit vyhrát závod" říká Marco po čínské GP, ve které vystoupil na třetí stupeň pódia. Marco je vyrovnaný, silný, znovu získal víru v sebe sama a je absolutně spokojen s podporou svého týmu.
MARCO MELANDRI k okruhu Le Mans: "Okruh v Le Mans je notoricky známý svými nároky na brzdění. Toto zůstává asi nejcharakterističtější vlastností Bugatti, i když je dráha o něco pomalejší po provedených modifikacích kolem druhé zatáčky. Le Mans nepatří mezi nejtechničtější tratě mistrovství. Její profil je poměrně náročný, ale i přesto si to zde užívám. Mým nejoblíbenějším úsekem jsou bezpochyby dvě závěrečné pasáže okruhu. Dráha nabízí hodně míst k předjíždění, jako například první brzdný bod. Zatáčka "Garage Vert" se jede na nízký převodový stupeň, brzy a velmi dlouze se do ní brzdí a poskytuje tak další možnosti k předjetí. Pomalá sekce pokračuje posledními dvěma zatáčkami, které jsou na MotoGP možná až příliš ostré.
Tajemství rychlého kola spočívá spíše v nalezení optimálního okamžiku, kdy jít na brzdy a kdy přidat plyn, než v preciznosti stopy v zatáčkách. To nejlepší, co jsem na téhle trati zažil, byl můj premiérový start z první řady MotoGP v roce 2003. Naopak nejhorší vzpomínky směřují k pádu v roce 2001. Po Suzuce uz to byl toho roku druhý výpadek. Le Mans je vhodným místem pro všechny fanoušky ze severní a střední Evropy. Je to hodně navštěvovaná GP, ale atmosféra stále nedosahuje té španělské, nebo italské.”

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist