Grand Prix Velké Británie pohledem našich

Kapitoly článku

Karel Abraham během víkendu ukázal, že už je s motocyklem FTR skvěle sehraný a v prvním volném tréninku na mokrém silverstonském okruhu zajel skvělý čtvrtý čas. V sobotní kvalifikaci si zajistil zatím nejlepší letošní postavení na startu, když figuroval na místě čtrnáctém. Bohužel v nedělním warm upu přišly technické problémy. Oficiální motor Honda 600 při zařazené pětce a šestce se nechoval normálně a navíc opět přestala fungovat elektronika. Žádost o výměnu motoru nebyla ale akceptována a Geo Technology, která se stará o tyto oficiální motory, pouze vyměnila elektroniku. Abaja tak na start nastupoval s vědomím, že je otázkou, zda vůbec do cíle dojede. V první polovině to přesto vypadalo dobře. Pak ale z motoru začal unikat olej, který stříkal na zadní kolo a Karel měl co dělat, aby se vůbec udržel na motocyklu. Přesto se pohyboval kolem sedmnácté pozice. Ještě v předposledním kole byl za Todem a Gadeou, ale na bod si už nesáhl. V esíčku dostal highsider, po něm tam zřejmě na olejové skvrně z jeho motoru skončili i Baldolini a Hernandez a ještě před tím Talmacsi. Při pádu si Karel bohužel naštípl loni operovanou navikulárku v zápěstí. Zda bude startovat za týden v Assenu je nyní otázkou.     


Karel Abraham po závodě řekl: „Je to smůla, třetí nezaviněný pád v této sezoně. Přitom až do poloviny závodu to vypadalo celkem dobře. Jezdil jsem kolem sedmnáctého místa a držel se ve skupince, kde byl i vedoucí jezdec šampionátu Elias. Jenže pak mi začala klouzat noha na stupačce a špatně se mi řadilo. V té chvíli už unikal z motoru olej a stříkal na zadní kolo, které klouzalo hlavně v levých zatáčkách. Snažil jsem se dojet, ale v posledním kole jsem dostal highsida. Společně se mnou tam ale spadlo víc jezdců, zřejmě na oleji, který unikal z mého motoru. Talamacsi, který tam skončil na zemi o kolo dřív, se zlobil, ale my jsme na problémy s motorem po warm upu upozornili. Motor je zaplombovaný, nic s tím udělat nemůžeme, jen požádat o výměnu. Tu nám ale odmítli. Přitom jsme motor po Silverstonu vraceli a dostaneme nový. Bohužel jsem si při pádu naštípl navikulárku v místě, kde ji mám ještě sešroubovanou z loňska. Po závodě jsem šel na vyšetření do mobilní kliniky doktora Costy a ten řekl, že to k operaci není a že uvidíme v příštím týdnu. Takže ze Silverstonu odjíždíme podle plánu rovnou do Assenu, ale jestli budu startovat příští sobotu, to se teprve uvidí.“ 

Průběžné pořadí šampionátu

1. Toni ELIASMoriwakiSPA80 bodů; 2. Shoya TOMIZAWASuterJPN65; 3. Thomas LUTHIMoriwakiSWI58; 4. Julian SIMONSuterSPA51; 5. Simone CORSIMotobiITA51; 6. Sergio GADEAPons KalexSPA47; 7. Jules CLUZELSuterFRA46; 8. Andrea IANNONESpeed UpITA42; 9. Alex DEBONFTRSPA37; 10. Gabor TALMACSISpeed UpHUN34; 11. Yuki TAKAHASHITech 3JPN21; 12. Roberto ROLFOSuterITA21; 13. Scott REDDINGSuterGBR18; 14. Fonsi NIETOMoriwakiSPA17; 15. Dominique AEGERTERSuterSWI15; 16. Ratthapark WILAIROTBimotaTHA12; 17. Stefan BRADLSuterGER11; 18. Mattia PASINIMotobiITA10; 19. Yonny HERNANDEZBQR-Moto2COL10; 20. Mike DI MEGLIOSuterFRA9; 21. Kenny NOYESPromoharrisUSA9; 22. Alex BALDOLINII.C.P.ITA9; 23. Xavier SIMEONMoriwakiBEL8; 24. Alex DE ANGELISForce GP210RSM5; 25. Hector FAUBELSuterSPA4; 26. Lukas PESEKMoriwakiCZE4; 27. Arne TODESuterGER2; 28. Karel ABRAHAMRSVCZE2; 29. Claudio CORTISuterITA1; 30. Anthony WESTMZ-RE HondaAUS1

Informace o redaktorovi

Martin Hakl - (Odebírat články autora)

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist