Grand Prix Kataru pohledem našich

Kapitoly článku

Lukáš Pešek

Lukáš odjížděl do Losailu po nepříliš vydařených předsezónních testech, ve kterých se pohyboval většinou až ve třetí desítce startovního pole. V podobném stylu začal i v Doha, když se v prvním volném tréninku umístil až na čtyřiatřicátém místě s časem 2.06,347 a více než třívteřinovou ztrátou na nejrychlejšího. Ve druhém volném už to bylo lepší, protože Lukáš poskočil o deset příček a s časem 2:04,373 ztrácel na bradlův nejleší čas už pouze jeden a půl sekundy. Ve kvalifikaci si o jedno místečko pohoršil (25. pozice; 2:03,531) a podobně zajel i warm-up (21. místo; 2:04,448), ale v závodě nám Lukáš předvedl, že dva závody mistrovství světa nevyhrál jen tak náhodou! Začátek závodu se nepovedl a v prvním kole byl klasifikován na 31. pozici, ale pak už jen postupoval dopředu. Hlavně jeho souboje s exmistrem světa Mikem di Megliem byly hodně těsné, na cílové pásce měli oba naprosto stejný čas (ztráta na vítěze 26,265 sekundy) a tak o posledním bodu rozhodovala cílová fotografie.


Lukáš Pešek: „Start se mi vůbec nepovedl a propadl jsem se až někam do poslední desítky, ale pak jsem se dostal do velmi dobrého tempa, když jsem zajížděl časy, jako se jely v první desítce a probíjel jsem se dopředu. Celkem rychle se mi podařilo dojet skupinu o desáté místo, ale tam jsem se zasekl za Di Megliem. Sice jsem měl celkově zhruba o půl vteřiny rychlejší tempo, ale on měl jinak nastavený motocykl – kratší převody, a tak když jsem ho před zatáčkou předjel, on mi to ve výjezdu z ní vrátil. Nakonec mě tím vyvedl z rytmu a já jsem zpomalil. Při nájezdu do posledního kola jsem byl sedmnáctý, ale nechtěl jsem odjet bez bodů a proto jsem se rozhodl útočit. Měl jsem jak Willairota, tak Di Meglia přečtené, protože jsem za nimi už jel delší dobu a věděl jsem, kdy zaútočit. Bohužel jsem nenajel do poslední zatáčky tak, jak bych chtěl a Di Meglio mě znovu předjel. Naštěstí mi to na něj ještě na cílové rovince vyšlo a odvážím si první bod z Moto2, za který jsem po testech, ale i trénincích, v nichž jsem se pohyboval na chvostu, velmi rád. Musím pochválit tým, protože jsme tady odvedli velký kus práce a posunuli se hodně dopředu. V závodu jsem se zase více naučil pracovat s plynem i podvozkem a věřím, že tyto zkušenosti v Japonsku zužitkujeme.“

Informace o redaktorovi

Martin Hakl - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):



TOPlist