Grand Prix Japonska - pátek

Kapitoly článku

Královská kubatura začala podle osvědčeného receptu, tedy nejlepším časem dominátora letošní sezóny Caseyho Stonera. Ten je v Japonsku podle očekávání bez své těhotné manželky Adriany, přesto byl hned v úvodu nejrychlejším, když zajel čas 1:47.289. Druhý skončil další jezdec s továrním motocyklem Honda Andrea Dovizioso, který chtěl jasně Japoncům z HRC ukázat, kdo si zaslouží více smlouvu na rok 2012, jestli on nebo Marco Simoncelli, který novou dostal tento týden, zatímco o závodění Doviziosa v příštím roce není stále ještě rozhodnuto.

Velkým překvapením ale bylo dnešní obsazení třetího místa, které si s úplně novým motorem Desmosedici vybojoval tovární jezdec Ducati Nicky Hayden, kterému chybělo na Stonera pouhých 0,443 sekundy a tak blízko ještě ex-mistr světa Polemanovi nikdy nebyl. Haydenův týmový kolega Valentino Rossi opět jezdil s rámem vybaveným hliníkovými komponenty a uzavíral Top-10 se ztrátou 0,9 sekundy za svým stájovým kolegou se starým šasím GP11.1.

Za Haydenem skončil jako čtvrtý Pedrosa, jediný vážný konkurent Stonera mistr světa Jorge Lorenzo se musel spokojit s místem pátým se ztrátou 0,6 sekundy. Jediným pilotem, který spadl, byl Marco Simoncelli na místě šestém. Poslední místa v Top-10 si kromě Rossiho zajistili Colin Edwards, Ben Spies a Hector Barbera.

Za 9-násobným šampionem Rossim pak následovali zbývající stabilní piloti MotoGP Hiroshi Aoyama, Alvaro Bautista, Randy de Puniet, Cal Crutchlow, Toni Elias a náš Karel Abraham.

V napínavém souboji tři náhradníků se jako první se ztrátou 3,399 sekundy na Stonera umístil Kousuke Akiyoshi jako 17., a to se ztrátou 0,9 za našim pilotem. O dalších 0,8 sekundy byl pomalejší Shinichi Itoh a úplně posledním pak jako náhradník za Lorise Capirossiho jedoucí Damian Cudlin, který tak absolvoval svou premiéru během závodního víkendu na opravdovém motocyklu MotoGP. Předtím tento Australan pouze testoval motocykl CRT produkce Suter/BMW na příští rok.

Grand Prix Motegi - MotoGP, FP1

01- Casey Stoner – Repsol Honda Team – Honda RC212V – 1’47.289
02- Andrea Dovizioso – Repsol Honda Team – Honda RC212V – + 0.277
03- Nicky Hayden – Ducati Team – Ducati Desmosedici GP11.1 – + 0.443
04- Dani Pedrosa – Repsol Honda Team – Honda RC212V – + 0.547
05- Jorge Lorenzo – Yamaha Factory Racing – Yamaha YZR M1 – + 0.623
06- Marco Simoncelli – San Carlo Honda Gresini – Honda RC212V – + 0.653
07- Colin Edwards – Monster Yamaha Tech 3 – Yamaha YZR M1 – + 0.880
08- Ben Spies – Yamaha Factory Racing – Yamaha YZR M1 – + 0.908
09- Hector Barbera – Mapfre Aspar Team – Ducati Desmosedici GP11 – + 1.117
10- Valentino Rossi – Ducati Team – Ducati Desmosedici GP11.1 – + 1.378
11- Hiroshi Aoyama – San Carlo Honda Gresini – Honda RC212V – + 1.487
12- Alvaro Bautista – Rizla Suzuki MotoGP – Suzuki GSV-R – + 1.591
13- Randy De Puniet – Pramac Racing Team – Ducati Desmosedici GP11 – + 1.603
14- Cal Crutchlow – Monster Yamaha Tech 3 – Yamaha YZR M1 – + 2.096
15- Toni Elias – LCR Honda MotoGP – Honda RC212V – + 2.126
16- Karel Abraham – Cardion AB Motoracing – Ducati Desmosedici GP11 – + 2.524
17- Kousuke Akiyoshi – LCR Honda MotoGP – Honda RC212V – + 3.399
18- Shinichi Itoh – Honda Racing Team – Honda RC212V – + 4.172
19- Damian Cudlin – Pramac Racing Team – Ducati Desmosedici GP11 – + 5.929

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist