Grand Prix Francie - neděle

Jorge Lorenzo na Yamaze si včera připsal další vítězství a v obtížných podmínkách na střídavě mokré a suché trati dojel jako první do cíle s působivým náskokem celých 17 sekund. Za úspěch vděčí především perfektnímu odhadu situace a tomu, že nepodlehl vábení zvolna usychající trati a co nejdéle jezdil na mokrých gumách.

Grand Prix Francie - neděle

MotoGP

Naopak hororový závod bez bodů zažil jeho týmový kolega Rossi, který patrně přešel na sliky příliš brzy a v jedné mokré zatáčce havaroval, k tomu navíc nafasoval penalizaci za překročení maximální rychlosti při odjezdu z boxové uličky. Jako druhý dojel Marco Melandri na Kawasaki, což je výborný výsledek pro tým, který ještě na podzim bojoval o udržení v šampionátu. Pro bronzovou medaili si na stupně vítězů došel Dani Pedrosa jezdící Hondu.
Jorge Lorenzo se po tomto závodě ocitl na prvním místě celkového bodování, o jeden bod před Rossim a Stonerem.

Výsledky třídy MotoGP

1 Jorge LORENZO SPA Fiat Yamaha Team Yamaha 47'52.678
2 Marco MELANDRI ITA Hayate Racing Team Kawasaki 48'10.388
3 Dani PEDROSA SPA Repsol Honda Team Honda 48'12.571

4 Andrea DOVIZIOSO ITA Repsol Honda Team Honda 48'13.133
5 Casey STONER AUS Ducati Marlboro Team Ducati 48'23.217
6 Chris VERMEULEN AUS Rizla Suzuki MotoGP Suzuki 48'30.140
7 Colin EDWARDS USA Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 48'32.869
8 Loris CAPIROSSI ITA Rizla Suzuki MotoGP Suzuki 48'38.099
9 James TOSELAND GBR Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 48'42.985
10 Toni ELIAS SPA San Carlo Honda Gresini Honda 48'45.896
11 Alex DE ANGELIS RSM San Carlo Honda Gresini Honda 48'46.228
12 Nicky HAYDEN USA Ducati Marlboro Team Ducati 48'49.325
13 Yuki TAKAHASHI JPN Scot Racing Team MotoGP Honda 48'49.366
14 Randy DE PUNIET FRA LCR Honda MotoGP Honda 49'03.977
15 Niccolo CANEPA ITA Pramac Racing Ducati 49'08.063
16 Valentino ROSSI ITA Fiat Yamaha Team Yamaha 49'28.685

Dvěstěpadesátky

U dvěstěpadesátek dominoval obhájce titulu Marco Simoncelli, Lukáš Pešek se v jednu chvíli ocitl na druhé pozici, pak bohužel havaroval. I přesto ale pokračoval v závodu a dojel sedmý a o jedno místo tak vylepšil svou pozici z kvalifikace. Karel Abraham spadl dokonce hned dvakrát, ale i přesto a také díky velkému počtu odstoupivších jezdců skončil na bodované dvanácté pozici.

Výsledky třídy 250

1 Marco SIMONCELLI ITA Metis Gilera Gilera 49'07.591
2 Hector FAUBEL SPA Valencia CF - Honda SAG Honda 49'25.719
3 Roberto LOCATELLI ITA Metis Gilera Gilera 49'29.233

4 Alvaro BAUTISTA SPA Mapfre Aspar Team Aprilia 49'38.678
5 Ratthapark WILAIROT THA Thai Honda PTT SAG Honda 49'58.088
6 Raffaele DE ROSA ITA Scot Racing Team 250cc Honda 50'03.957
7 Lukas PESEK CZE Auto Kelly - CP Aprilia 50'23.616
8 Hiroshi AOYAMA JPN Scot Racing Team 250cc Honda 50'30.473
9 Imre TOTH HUN Team Toth Aprilia Aprilia 50'43.147
10 Vladimir LEONOV RUS Viessmann Kiefer Racing Aprilia 50'55.581
11 Hector BARBERA SPA Pepe World Team Aprilia 49'08.614
12 Karel ABRAHAM CZE Cardion AB Motoracing Aprilia 49'09.025
13 Valentin DEBISE FRA CIP Moto - GP250 Honda 49'31.243
14 Toby MARKHAM GBR C&L Racing Honda 50'01.933

Lukáš Pešek

4. GP, počtvrté skvělý start, v této činnosti jsi snad letos ve třídě 250 vůbec nejlepší, máš na starty nějaký speciální recept nebo přípravu?
Tak žádnou speciální přípravu nemám, a i kdybych ji měl, tak ji neprozradím.
Jak ses cítil po tom pádu a věřil si, že ještě můžeš zajet tak dobrý výsledek?
Tak ten pád mě stál hodně času i míst, ale říkal jsem si, že to ještě zkusím. Na tak dobrý výsledek jsem ale nepomýšlel, myslel jsem si, že by z toho mohlo být tak jedenácté dvanácté místo. Nakonec se povedla sedmička, za což jsem velmi rád.
Co bylo příčinou toho pádu a měl jsi pak nějak poškozený motocykl?
Na výjezdu mi uklouzlo zadní kolo a přišel pád. Když jsem zvedl motorku, měl jsem ohnutou spojkovou páčku a celý závod jsem ji pak musel pořád nahmatávat. Naštěstí jsem to zvládnul celkem dobře.

Za čtrnáct dní tě čeká GP Itálie, kde jsi již loni dokázal zajet 5. kvalifikační čas a také v závodu jsi bojoval na špici, jak se tam těšíš a co bys tam chtěl letos dokázat?
Tak určitě se tam hodně těším, ten okruh mám celkem rád. Rád bych tam opět zajel do desátého místa, což by pro mě byl určitě úspěch.

.

Stopětadvacítky

V nejslabší třídě se z vítězství radoval Julian Simon - i zde se opakoval obrovský náskok prvního jezdce na zbytek pole, u stopětadvacítek to bylo dokonce téměř půl minuty. Náš jezdec Lukáš Šembera startoval z 18. pozice, ale v 16. kole upadl a závod pro něj skončil.

Výsledky třídy 125

1 Julian SIMON SPA Bancaja Aspar Team 125cc Aprilia 47'08.273
2 Jonas FOLGER GER Ongetta Team I.S.P.A. Aprilia 47'35.357
3 Sergio GADEA SPA Bancaja Aspar Team 125cc Aprilia 47'39.189

4 Bradley SMITH GBR Bancaja Aspar Team 125cc Aprilia 47'39.803
5 Takaaki NAKAGAMI JPN Ongetta Team I.S.P.A. Aprilia 48'17.508
6 Dominique AEGERTER SWI Ajo Interwetten Derbi 48'20.496
7 Andrea IANNONE ITA Ongetta Team I.S.P.A. Aprilia 48'21.336
8 Efren VAZQUEZ SPA Derbi Racing Team Derbi 48'28.185
9 Nicolas TEROL SPA Jack & Jones Team Aprilia 48'48.309
10 Lorenzo ZANETTI ITA Ongetta Team I.S.P.A. Aprilia 48'50.973
11 Esteve RABAT SPA Blusens Aprilia Aprilia 49'07.599
12 Sandro CORTESE GER Ajo Interwetten Derbi 47'23.157
13 Jasper IWEMA NED Racing Team Germany Honda 47'29.445
14 Gregory DI CARLO FRA Equipe de France Honda 47'59.484
15 Randy KRUMMENACHER SWI Degraaf Grand Prix Aprilia 48'06.140


Lukáš Šembera

Tak nějak jsem byl připravený, že v zemi galského kohouta bude hodně proměnlivé počasí. Z dřívějšího sledování závodů v televizi si snad ani nepamatuji, kdy naposledy v Le Mans nepršelo a tak mne ani nepřekvapilo, když v pátek okolo poledne opravdu drobně začalo. Pro mne to bylo o to těžší, že jsem trať znal opravdu jenom z televize a z počítačové simulace na Playstationu. Realita je však přeci jenom jiná. Mému jízdnímu stylu vyhovovala hned od začátku a myslím, že bude rozhodně patřit mezi ty oblíbenější, což se nakonec potvrdilo již v prvním volném tréninku, kde jsem postupně zrychloval na trati, která osychala a tak jsem se v pátek umístil na 22.místě. Ranní sobotní trénink se jel znova za mokra a já se ve volném tréninku pohyboval znova okolo 20-té pozice, přičemž ke konci tréninku když trať začala osychat a ostatní jeli na suchých pneu, tak já trénink dojel na mokrých, takže mne samozřejmě ve výsledcích soupeři přeskákali. Nic jsem si z toho však nedělal, protože základem byla kvalifikace a ta se mi vydařila. V závěru jsem však již stejnou chybu z rána, kdy jsem zaváhal se změnou obutí, neudělal. Možná jsem však mohl do boxu zajet přeci jenom o něco dříve, protože takhle mi zbylo jen jedno rychlé kolo, ve kterém jsem si vybojoval 18-té místo na startu. I když se nedělní warm up jel za sucha, tak do závodu všichni obuli mokré pneu.
Věřil jsem si na dobrý výsledek, protože ve warm upu jsem dokázal dost podstatně zrychlit a moje ztráta na nejlepší se ztenčila. Motorka jela skvěle i na rovinkách a měla vyšší top speed. V zaváděcím kole jsem však z nevysvětlitelných příčin hned po výjezdu ze šikany spadl. Motorku mechanici dali na startovním roštu do pořádku. Start se mi nepovedl, protože jsem musel ubrat, když soupeři přede mnou vynechal motocykl. O nějakou pozici jsem se propadl. Navíc pak během prvního kola znova přede mnou havaroval další jezdec a to tak, že jeho motocykl a i on sám mne vytlačili z trati a já ho nechtěl přejet. Tak jsem začal pěkně od podlahy, tedy ze zadu. Postupně jsem se dotáhl na skupinku přede mnou, a i díky zaváhání soupeřů se posouval vpřed. Při předjíždění Holanďana Iwemy jsem však dostal high sidera. Běžel jsem k motorce, ovšem poškozená spojka mi neumožnila pokračovat v závodě. Jsem trochu zklamaný, protože jsem měl na to urvat nějaký ten bod do klasifikace, jak se později ukázalo, protože těm soupeřům, které jsem dojel a mohl je předjet se to podařilo. Nedá se nic dělat, musím bojovat dále, ale jinak jsem se svým výkonem a postupným zlepšováním spokojený.


Další závod mistrovství světa se jede 31. května v Mugellu v Itálii.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist